AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #1 Skrevet 14. januar 2023 Hei, trenger tips og råd til hvilke skoler i Bærum øst som har gode oppvekstmiljøer for barn. Anonymkode: c5415...107
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #2 Skrevet 14. januar 2023 Alle skolene er gode og området er stabilt, trygt og ressurssterkt. Hvorfor akkurat Bærum øst? Anonymkode: dfb7b...e96 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #3 Skrevet 14. januar 2023 Hva legger du i et godt oppvekstmiljø? Og hva slags bolig har du og hva er budsjettet? Ikke noe vits i å anbefale steder dere ikke har råd til å bo i 😊 Anonymkode: 55abf...1fa
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #4 Skrevet 14. januar 2023 Hele Bærum øst er den «riktige» siden av Bærum og har gode miljøer. Når du kommer sørover i Bærum øst kan det riktignok bli litt mer trangbodd, mens det i den nordlige delen av Bærum øst, altså på Eiksmarka som ligger parallelt med Røa, føles litt luftigere, og med veldig god tilgang til marka og annet friluftsliv (ridning osv.). Anonymkode: 9b065...5aa 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #5 Skrevet 14. januar 2023 Blommenholm- området er veldig koselig. Min gamle mormor bor der, og det er masse barnefamilier, skoler og lekeplasser i området. Jeg har en veldig god magefølelse på dette områder og skulle jeg bodd i Bærum selv så ville jeg bodd der. Anonymkode: bb3a0...412
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #6 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva legger du i et godt oppvekstmiljø? Og hva slags bolig har du og hva er budsjettet? Ikke noe vits i å anbefale steder dere ikke har råd til å bo i 😊 Anonymkode: 55abf...1fa Ikke jeg som er trådstarter, men vi tenker det samme. Budsjettet er 7 millioner kroner. Vi ser oss om etter bolig i hele Bærum, ikke bare øst. Godt oppvekstmiljø er barnevennlig, gode skoler og trygghet for barn. Vi har ett barn. Anonymkode: a6142...e71
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #7 Skrevet 14. januar 2023 Med 7 mill. ville jeg beveget meg enten til Asker eller lenger ut i Bærum. Bærum øst er veldig dyrt pga. nærheten til Oslo. Det tar f.eks. 10 min med tog til Stabekk fra Oslo. Anonymkode: dfb7b...e96 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #8 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Alle skolene er gode og området er stabilt, trygt og ressurssterkt. Hvorfor akkurat Bærum øst? Anonymkode: dfb7b...e96 Fordi det er det samme som Oslos vestkant. Merkelig spørsmål Anonymkode: 0ae41...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #9 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ikke jeg som er trådstarter, men vi tenker det samme. Budsjettet er 7 millioner kroner. Vi ser oss om etter bolig i hele Bærum, ikke bare øst. Godt oppvekstmiljø er barnevennlig, gode skoler og trygghet for barn. Vi har ett barn. Anonymkode: a6142...e71 Får nok ikke noe hus, eller rekkehus, i Bærum øst til 7 mill. Kanskje vest i Bærum. Anonymkode: d487a...fbe 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #10 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Med 7 mill. ville jeg beveget meg enten til Asker eller lenger ut i Bærum. Bærum øst er veldig dyrt pga. nærheten til Oslo. Det tar f.eks. 10 min med tog til Stabekk fra Oslo. Anonymkode: dfb7b...e96 7 mill kan du nesten bare glemme. Kjøpte rekkehus Bærum øst til 13 mill nå nettopp. Overhodet ikke nyoppusset Anonymkode: 0ae41...b9e 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #11 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei, trenger tips og råd til hvilke skoler i Bærum øst som har gode oppvekstmiljøer for barn. Anonymkode: c5415...107 Ingen. Altfor mye pengepress, altfor mye merkepress, altfor mye mobbing av barn som ikke har de dyreste og de nyeste klær og mobiltelefoner, osv. Velg Bærum Vest hvor det er fortsatt normale skoler igjen. Anonymkode: 25be6...977
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #12 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Fordi det er det samme som Oslos vestkant. Merkelig spørsmål Anonymkode: 0ae41...b9e Det er ikke det samme som Oslo vest nei. Bærum er også 120.000 mennesker og har stort mangfold og variasjon. Anonymkode: dfb7b...e96 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #13 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ingen. Altfor mye pengepress, altfor mye merkepress, altfor mye mobbing av barn som ikke har de dyreste og de nyeste klær og mobiltelefoner, osv. Velg Bærum Vest hvor det er fortsatt normale skoler igjen. Anonymkode: 25be6...977 Du vet at skolene i Bærum øst scorer veldig høyt på trivsel? Ikke spre fordommer uten kunnskap! Anonymkode: dfb7b...e96 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #14 Skrevet 14. januar 2023 Hei. Jeg er godt kjent og vil si at hele Bærum øst er bra steder å bo. Det finnes store og små leiligheter, rekkehus og store og små hus. Kjenner jo ikke alle skolene, men de har veldig gode resultater på både trivsel og faglige resultater. Det er et stort område med mange typer folk. Svært mange har høyere utdanning og de fleste voksne jobber fullt. Snarøya skiller seg litt ut som "nyrikt" og prangende, men det er flere akademikere på Jar, Stabekk m.v. Det er en fin kystlinje her, men dessverre ligger E18 som en gigavei der. Det skal nok komme tuneller bla. på Stabekk og Høvik. Det er et veldig aktivt idrettsmiljø, barneteater, jazzklubber og fine butikker. Min erfaring er at mange foreldre er tett på barna sine og deltar på dugnader m.v. Det er få innvandrere, så dessverre litt homogent miljø. Det kan godt være at det er noen som opplever et press på materielle ting her, men selv vil jeg ikke si at noen av mine barns miljøer har vært noe særlig preget av det. I hvert fall ikke mer enn andre steder. Anonymkode: dfb7b...e96 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #15 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): 7 mill kan du nesten bare glemme. Kjøpte rekkehus Bærum øst til 13 mill nå nettopp. Overhodet ikke nyoppusset Anonymkode: 0ae41...b9e Dette.. Anonymkode: 56857...422
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #16 Skrevet 14. januar 2023 Vi kjøpte en 65 kvm leilighet på Rud (vest i Bærum) for 5 millioner for et år siden. Ganske ny ja, men til 7 mill får du kanskje 85 kvm leilighet. Hus og rekkehus må du nok opp i 10 og da blir det ikke på østdelen av kommune. Anonymkode: 9dc4f...9ad 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #17 Skrevet 14. januar 2023 Trives godt i vestre Bærum Anonymkode: df55d...14a 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #18 Skrevet 14. januar 2023 Hva er denne ‘besettelsen’ med Bærum som mange har? Er vel ingen bygder i Norge som er så mye nevnt her på KG. Anonymkode: dfb7b...e96 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #19 Skrevet 15. januar 2023 Mitt inntrykk er at Bærum øst er normal middelklasse i desperat søken etter normale oppvekstvilkår. Er der selv og tenker jo fort likt. Sitter igjen med Norstrand, Oslo vest og Bærum Øst som alternstiver. Asker blir langt ut, Kampen for nærme Tøyen og byen. Ås for langt ut og Bjerke har jeg aldri likt. Har bodd i øst og vest av Oslo og kan si at Oslo øst er best uten barn. Elsket Grunerløkka og den delen av byen. God mat og jordnære folk. Oslo Vest blir uhyre kjedelig i forhold, men med barn er det tryggere. Synd byen er så delt. Det bor en del merkelige mennesker på Oslo vest også! Fellesnevner er at de fleste er hvite, har samme klesstil og kjører like biler. Men, ikke alle har manerer. Blir en homogen gruppe i en egen oase Anonymkode: 536cd...53a
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #20 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ikke jeg som er trådstarter, men vi tenker det samme. Budsjettet er 7 millioner kroner. Vi ser oss om etter bolig i hele Bærum, ikke bare øst. Godt oppvekstmiljø er barnevennlig, gode skoler og trygghet for barn. Vi har ett barn. Anonymkode: a6142...e71 For 7 millioner får du ikke noe særlig til bolig i Bærum øst, heller ikke i Bærum vest for den saks skyld. Jeg bor i Bærum vest, og rekkehus her går for over 8 millioner nå. Hadde heller flyttet mer landlig og fått mer for pengene. Anonymkode: a697f...646 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå