Gå til innhold

Hvordan ville du forholdt deg til at barnet ditt blir invitert i bursdag til nærmeste familie men ikke du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittelen sier det meste.

Anonymkode: 13fce...1fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tittelen sier det meste.

Du svarer beklager nei det passer ikke for oss i dag, kreves de en begrunnelse skriv per ønsker å være med mammaen sin og vil ikke dra til dere uten meg så vi har andre planer nå

• Liker 3
Skrevet

Hvem er det som har bursdag? Er det et annet barn? En voksen? Eller hva?

• Liker 8
Skrevet

Hvem har bursdag? Er det barnebursdag eller familiebursdag? 

Anonymkode: 05b38...34e

• Liker 3
Skrevet

Er det til tidligere svigerfamilie? Står lite i innlegget 

Anonymkode: 0ec44...10d

• Liker 3
Skrevet

Nei, tittelen sier ikke det meste... Er det barneselskap? Hvem er det som feirer? Hvorfor er du ikke invitert? Er det en underliggende  konflikt her? Hvor gammel er barnet? Kort sagt. her det tusen forskjellige scenarioer med like mange potensielle svar, fra at dette er en grov fornærmelse til at du er urimelig og situasjonen er helt normal og forståelig.

• Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tittelen sier det meste.

Nei, tittelen sier egentlig veldig lite. Det er veldig mye du ikke opplyser som ville spille inn på reaksjonen min, i alle fall. 

Anonymkode: d89aa...68f

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Nær familie av barnet eller deg?

Familie på fars side eller din side? Er du og faren sammen?

Er det barnebursdag med fisking av godtepose?

Er det andre foreldrene bedt? Er det andre som har tilsvarende slektskap til jubilanten som du som er bedt?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Adobyen
Skrevet (endret)

Det er vel farmor som har bursdag…?

Edit: når jeg ser forklaringen til ts nedenfor her, så forstår jeg ts’ reaksjon og er enig i dette 👇

Endret av Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tittelen sier det meste.

Nei, ikke i det hele tatt.

Er barnet en femåring som har blitt invitert i barnebursdag hos søskenbarn er det ikke rart at kun barnet er invitert.

Er barnet 18, bor hjemme og har blitt invitert til familiebursdag til din søster, uten at du er invitert er det veldig rart.

• Liker 5
Skrevet

Må si som de andre påpeker her, tittelen sier oss ingenting. Så her får du utdype, TS.

Anonymkode: e68f4...c6c

• Liker 7
Skrevet

Det spørs jo på årsaken, men  ville ikke vært et problem om jeg skulle levert mitt barn til folk som var oppegående men som jeg ikke hadde noe behov for å omgås. Har overhodet ikke noe behov for å delta i slike bursdager, det er slike ting jeg gjør fordi jeg må. :P Men det spørs jo på hva som er grunnen til at man ikke er invitert. Er det konflikter så synes jeg det er flott de inkluderer barnet og ikke lar det går utover barnet at dere ikke har kontakt, hvis det er det som er grunnen. Men det spørs jo på mange ting, alder og konfliktnivå. Sitter de og prater dritt om foreldre eller på annen måte ikke er "barnevennlige" så er det jo uaktuelt. Spørs jo og på relasjon til barnet og alder.

Skrevet
minister-mio skrev (1 time siden):

Nær familie av barnet eller deg?

Familie på fars side eller din side? Er du og faren sammen?

Er det barnebursdag med fisking av godtepose?

Er det andre foreldrene bedt? Er det andre som har tilsvarende slektskap til jubilanten som du som er bedt?

- Nær familie av både meg og barnet

- Voksenbursdag

- Ja, resten av nærmeste familie.

Har pågått i 5 år nå. Barnet er 13. Begrunnelsen er at samboeren til min søster ikke liker meg. Dette basert på alvorlige beskyldninger fra henne som ble motbevist veldig raskt. Også fra hennes egen innrømmelse om løgn.

• Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har pågått i 5 år nå. Barnet er 13. Begrunnelsen er at samboeren til min søster ikke liker meg. Dette basert på alvorlige beskyldninger fra henne som ble motbevist veldig raskt. Også fra hennes egen innrømmelse om løgn.

Jeg hadde aldri i livet gått i bursdagen til en slik person uansett. Så det hadde vært en ikke-sak. Jeg vet ikke hva jeg hadde syntes om at barnet hadde dratt. Hvis barnet ønsket det selv så hadde jeg vel ikke motarbeidet det. Det er grenser for mye trøbbel en svigerinne klarer å lage i et kaffeselskap (vil jeg tro).

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

- Voksenbursdag

Umiddelbart tenker jeg at vis jeg var TS, så ville jeg ikke brukt barnet i konflikten, sent barnet i bursdag 

• Liker 6
Skrevet

Jeg ville vært takknemlig for at årsaken til at jeg selv ikke ble invitert ikke går ut over barnet mitt, og gjort det jeg kunne for at barnet fikk opprettholde en god relasjon til familien. 

Jeg ville IKKE på noen som helst måte brukt barnet som et våpen i en konflikt mellom øvrige familiemedlemmer og meg selv.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Med en sånn familie er det vel like greit å slippe kontakt med de.

Har selv en familie hvor jeg alltid har vært utelatt. Foreldrene mine har feiret bursdag ute med middag med min voksne bror og partner mens jeg og barnet ikke fikk invitasjon. Hver eneste gang. De dro inn til byen hvor vi bodde, spiste middag, fortalte etterpå hvor hyggelig de hadde hatt det. Han bor et annet sted i landet, så han er på besøk noen få dager i året.

Har allltid blitt holdt utenfor, men det er like greit, for de manerene og samtaleemnene de har, er på et så lavt intellektuelt nivå at det er skammelig. 

Anonymkode: 3e512...63d

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg tenker at du har hatt drama med din søster og at din svoger ikke vil ha drama i familiesammenkomster. Hvis selskapet er hos dem så er det vel deres valg. Send barnet i selskapet og fokuser på å rydde opp i forholdet til søster og svoger.

• Liker 2
Skrevet
Guttibobledress skrev (3 minutter siden):

Jeg ville vært takknemlig for at årsaken til at jeg selv ikke ble invitert ikke går ut over barnet mitt, og gjort det jeg kunne for at barnet fikk opprettholde en god relasjon til familien. 

Jeg ville IKKE på noen som helst måte brukt barnet som et våpen i en konflikt mellom øvrige familiemedlemmer og meg selv.

Det går jo ut over barnet... Her bruker søsteren barnet som våpen i en konflikt. Regner med barnet på 13 år skjønner at noe ikke er som det skal være når moren ikke blir invitert med i bursdag. Jeg ville som barn synes det var veldig vanskelig å gå i min tante sitt besøk om jeg visste at min mor ikke var invitert. Skal moren LA søsteren bruke barnet på denne måten? 

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

- Voksenbursdag

Hadde sagt rett ut vi kommer ikke når ikke hele familien blir invitert

Anonymkode: 4b373...88a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...