AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #1 Skrevet 14. januar 2023 Hei, jeg er helt grønn på dette, men skal det ikke være sikring av baby i vogn? Ser at selve sittedelen har sikkerhetsseler, men ikke liggedelen? Skal baby bare ligge løst i vognen? Har en Britax Römer Smile III vogn og en Easygrow Vognpose. Anonymkode: 75559...75b
tangent Skrevet 14. januar 2023 #2 Skrevet 14. januar 2023 Ja, selene er i størst grad for at ungen ikke skal klatre ut av vogna selv. Når babyen bruker liggedelen er det fordi den er så liten at den ikke hopper ut på egenhånd. 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #3 Skrevet 14. januar 2023 8 minutter siden, tangent said: Ja, selene er i størst grad for at ungen ikke skal klatre ut av vogna selv. Når babyen bruker liggedelen er det fordi den er så liten at den ikke hopper ut på egenhånd. Så det er trygt å ikke ha seler når vi drar ut i liggedelen? Takk for svar 😊 Anonymkode: 75559...75b
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #4 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så det er trygt å ikke ha seler når vi drar ut i liggedelen? Takk for svar 😊 Anonymkode: 75559...75b Ja, det er veldig få babyer under 6 mnd som klatrer ut av bagdelen. Om din er så tidlig ute, så bytter du med god samvittighet til sittedelen. Anonymkode: c5208...226 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #5 Skrevet 14. januar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Hei, jeg er helt grønn på dette, men skal det ikke være sikring av baby i vogn? Ser at selve sittedelen har sikkerhetsseler, men ikke liggedelen? Skal baby bare ligge løst i vognen? Har en Britax Römer Smile III vogn og en Easygrow Vognpose. Anonymkode: 75559...75b Ikke seler nei. Anonymkode: 85191...b2b
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #6 Skrevet 14. januar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja, det er veldig få babyer under 6 mnd som klatrer ut av bagdelen. Om din er så tidlig ute, så bytter du med god samvittighet til sittedelen. Anonymkode: c5208...226 Haha, nei så avansert er ikke babyen enda, jeg er mer redd for at hun kan trille ut om det er en vrien fortauskant eller noe 😅 Anonymkode: 75559...75b
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #7 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så det er trygt å ikke ha seler når vi drar ut i liggedelen? Takk for svar 😊 Anonymkode: 75559...75b Ja noe annet er jo hvis du løfter liggedelen av understellet med hanker på og vifter med den rundt om kring... Hvis du har tenkt å gjøre det så bør du gjerne vurdere måten du bærer på iallfall. Anonymkode: fb38d...5cf
smurfebuss Skrevet 14. januar 2023 #8 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Haha, nei så avansert er ikke babyen enda, jeg er mer redd for at hun kan trille ut om det er en vrien fortauskant eller noe 😅 Anonymkode: 75559...75b Du skal velte vogna ganske bra for at babyen skal trille ut.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #9 Skrevet 14. januar 2023 1 minutt siden, smurfebuss said: Du skal velte vogna ganske bra for at babyen skal trille ut. Hysterisk førstegangs her, så alt er litt skummelt 😅☺️ Anonymkode: 75559...75b 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #10 Skrevet 14. januar 2023 Du må vel tippe vogna, ikke bare 90 grader, men 110 grader for at ungen skal trille ut pga. tyngdepunkt, friksjon og høye kanter. Hvis du har god fart kan det skje tidligere, men jeg har aldri pleid å trille så fort opp eller ned store kanter. Men jeg har kanskje lagt ungen i en sparkesoveposeting hvis de var gale til å sparke av seg dyna. Anonymkode: 0e2f9...1f8 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #11 Skrevet 14. januar 2023 Mange vogner har stormtrekk du har på toppen av baggen, da ligger baby litt mer sikret og skjermet. Her klarte vinden å få tak i vognen en gang og den veltet både fremover og til siden selv om jeg holdt fast i håndtaket. Heldigvis hadde jeg stormtrekket på og baby låg godt polstret i vinterpose. Babyen sov gjennom hele hendelsen. Men tror ikke at det er så ofte noe sånt skjer Anonymkode: 3e153...e0f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå