AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #1 Skrevet 14. januar 2023 Jeg prøver å Google men det kommer bare opp om renselse og blødning i forbindelse med selve fødselen. Jeg har født for 5 måneder siden og har ikke blødd siden jeg var rundt 4-5 uker etter fødsel. Jeg tenker det er mensen som er tilbake, men fullammer enda. Har ingen smerter, men blodet virker gammelt. Altså spotting med mørkere blod , brunlig. Hatt siden i går og enda ikke noe rødt blod. Ikke hatt sex på 2 uker eller noe sånt heller. Er det sånn mensen starter? Helt glemt dette her🙈 Anonymkode: 9c28a...e8f
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #2 Skrevet 14. januar 2023 Tror det er veldig individuelt. Det var verre blødning enn etter fødsel. Anonymkode: 390f1...e0b
Hedda-78 Skrevet 14. januar 2023 #3 Skrevet 14. januar 2023 Det er nok veldig individuelt. Og mensen kan jo også forrandre seg med alderen, så det finnes ikke noe fasit. Mensblod ER jo gammelt, og derfor mørkere enn blod fra f.eks et ferskt kutt. 1
Linntherese Skrevet 14. januar 2023 #4 Skrevet 14. januar 2023 (endret) 11 uker siden fødsel her å jeg lurer i grunn på det samme. Renselsen var over etter 6 uker, men for 3 dager siden begynte det å komme lys rosa/brunlig utflod (kommer enda litt). Kommer på papiret når jeg tørker meg og har hatt et par merker i truseinnlegget men ellers ingen ting. Hadde litt murringer første dag. Veldig usikker på om jeg skal tolke det som mensen eller få det sjekket ut 🤷♀️ Fullammer jeg også forresten. Førstegangs mamma så vet ikke hva som er normalt annet enn at de fleste sier de blødde som en foss ved første mens. Endret 14. januar 2023 av Linntherese
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #5 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg prøver å Google men det kommer bare opp om renselse og blødning i forbindelse med selve fødselen. Jeg har født for 5 måneder siden og har ikke blødd siden jeg var rundt 4-5 uker etter fødsel. Jeg tenker det er mensen som er tilbake, men fullammer enda. Har ingen smerter, men blodet virker gammelt. Altså spotting med mørkere blod , brunlig. Hatt siden i går og enda ikke noe rødt blod. Ikke hatt sex på 2 uker eller noe sånt heller. Er det sånn mensen starter? Helt glemt dette her🙈 Anonymkode: 9c28a...e8f varierer litt men du får vente og se. Eller du kan ta en graviditetstest om ett par uker dersom den ikke dukker opp bare for å utelukke noe. Mange får ikke mensen før etter et år men jeg fikk den etter 10-11uker hver gang med fullamming. Anonymkode: 95e53...72f
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #6 Skrevet 14. januar 2023 De første gangene var den litt rar, blødde ikke mye men spottet over flere dager 😜 etter et par sykluser var den akkurat som før Anonymkode: f8375...4a8
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #7 Skrevet 15. januar 2023 Har min første mensen nå, den første dagen var det mye brunt blod og klumper. Utover dag 2 begynte det å være friskt, rødt blod. Anonymkode: f248c...bd0
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #8 Skrevet 16. januar 2023 Ts her. Er på dag 3 men ingen menssmerter, bare mørkt på grensen til svart blod som kommer. Virker mer som sånn det bruker være på slutten av mensen. Jeg pleier å ha frisk blod som drypper med klar rød farge. Er også veldig lite, nesten som spotting men litt mer. Får se om det fortsetter sånn da.. veldig usikker på om dette er mensen. Anonymkode: 9c28a...e8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå