Gå til innhold

kona klager på stekepannener

Anbefalte innlegg

Skrevet

så hvilken stekepanne er det som er faktisk bra? for pannekaker, for kjøtt og fisk?

i dette tilfelle kan jeg kjøpe den beste utgaven uten hensyn til pris. 

Anonymkode: b34b5...591

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo litt an på.

Anonymkode: 73007...53e

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

så hvilken stekepanne er det som er faktisk bra? for pannekaker, for kjøtt og fisk?

i dette tilfelle kan jeg kjøpe den beste utgaven uten hensyn til pris. 

Anonymkode: b34b5...591

La kona kjøpe selv? Hvorfor skal du kjøpe, når det er kona som vet hva hun vil ha? 

Anonymkode: d8fb3...49a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

La kona kjøpe selv? Hvorfor skal du kjøpe, når det er kona som vet hva hun vil ha? 

Anonymkode: d8fb3...49a

Du tror kona vet hvilken stekepanne hun vil ha? 

Har selv aldri hørt om noen, mann eller kvinne på forhånd har bestemt som for hvilken stekepanne de ønsker seg til å steke pannekaker e.l. 

Teflon begynner også å bli negativt. 

Anonymkode: b164e...db4

Skrevet

Du trenger to. En skikkelig jernpanne og en teflonpanne. Det ypperste av jernpanner er etter min mening de gamle Jøtulpannene, men da må du kjøpe brukt for de produseres ikke lenger. Uansett, så kjøp ihvertfall en helstøpt panne uten trehåndtak for noen ganger er det ønskelig å bruke stekepannen i stekovnen.

Når det gjelder teflon syns jeg faktisk det er IKEA-pannene som varer lengst.

Anonymkode: 526e1...3b9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jamie Oliver stekepanne. Vi bytter vår en gang i året. 

Skrevet

Min Jøtulpanne er nesten hundre år gammel.

Anonymkode: 526e1...3b9

Skrevet

Rustfritt stål er best for helsen i alle fall. Fungerer fint om man gidder å lære seg å bruke de 😊

Anonymkode: 659f1...538

Skrevet

Ikea er like bra som de dyrere non-sickpannene

Anonymkode: 26772...ae9

Skrevet
kathyzz skrev (2 minutter siden):

Bytter en gang i året?? Hva er det dere gjør med steikepanna??

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Elsker min Le Creuset non stick panne. Bare styr langt unna Tefal/Jamie Oliver. 

Men. Anbefaler uansett alltid en god jernpanne! Ødelegger man en slik, da har man gått inn for og Ødelegge den. 

Og de fleste har induksjonstopp, som bidrar til utallige mange ødelagte gryter og spesielt stekepanner. 

1)IKKE sett rett på 9 eller power, og stekepanne på. Ha den nede på 4 ish og øk på. Temperatursjokk ødelegger panna di. Samme med og ha den i kaldt vann rett etter steking som også gir et temperatursjokk. Da vrenger det inni panna seg, kan flekke av i belegg og gratulerer du har ødelagt panna. 

2) skarpe gjenstand oppi panna er fyfy. Plast, tre eller silikon skal man bruke. 

3) alt av kok og stek, vask for hånd! Det er kjedelig, I know. Panner trenger ikke såpe heller, varmt vann er nok og skrubbe med en børste. 

4) får dere en jernpanne. Den skal IKKE noensinne ha såpe i seg. Olje innimellom, la det trekke godt inn så tørk over med et papir. Samme gjelder på alt av håndtak som er i tre. (noen panner, kniver, skjærefjøl osv skal ikke i maskin, håndvask) 

• Nyttig 1
Skrevet
svartkatt skrev (1 minutt siden):

Bytter en gang i året?? Hva er det dere gjør med steikepanna??

Lurer jeg og på. En gang i året er krise ofte. 

Skrevet

Og tykk bunn på gryter og panner er kjempe viktig og jeg synes det er best. Litt mer rusta for varme, og det og svi mat/saus. 

/Lærling hos Kitch'n, ferdig i 2015. Noen ting glemmer man bare aldri 🤭

Skrevet
kathyzz skrev (2 timer siden):

Samme her 🙂

Anonymkode: 8b5ae...ceb

Skrevet

Fiskars. Står at de skal tåle oppvaskmaskinen, men klarer man å la være så varer de lengre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...