Gå til innhold

Er det noen her som ikke har VIPPS? 😁

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ikkje VIPPS, og   VIPPSERE skaper ofte køer, og det er steike  irriterende.  Eg er ikkje motstander av VIPPS, men vi bør ikkje skape eit samfunn med økende bruk av elektroniske tjeneester, og ein forventer at alle skal henge med.

Kortterminaler er blitt vanleg, og noe som dei aller fleste kan nytte som betalingsmiddel.   

Anonymkode: cf364...fa4

Jeg er enig i at Vipps i butikker ofte tar for lang tid, men f.eks. for idrettslag, loppemarked m.m. koster det for mye å ha kortterminal. For den kortterminalen er dyr

Men Vipps som betalingsmiddel mellom venner/ikke-forretningsdrivende er genialt enkelt. :) 

Anonymkode: 1ac92...799

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan er det mulig å ikke ha bank-ID? Har du penger i madrassen? Aldri hos legen? Aldri kjøpt noe på nett? Aldri logget inn på Skatteetaten, NAV, Helse-Norge osv?

Anonymkode: d87b1...654

Hjelpe meg - har man aldri hørt om kodebrikke, eller tror folk at man lever i steinalderen om man ikke har Bank-ID?

Nei, jeg har ikke penger i madrassen; jeg har faktisk nettbank. Og kredittkort forbeholdt kjøp på nett.

Fastlege har jeg også, og fastlegen kan byttes pr. telefon, Skatteetaten sender meg selvangivelsen på papir og jeg returnerer den på papir om jeg har noe å rette.

Kort sagt - null behov for Bank-ID; pussig at det er så mye svindel med dette der godtroende blir utnyttet samtidig som man bastant påstår at alle på liv og død må ha det; enkelte burde aldri ha hatt Bank-ID når de blir svindlet for et par hundre tusen, og hvis man ikke tror at Bank-ID kan misbrukes, er det bare å google dette.

Anonymkode: b1084...fee

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har ikkje VIPPS, og   VIPPSERE skaper ofte køer, og det er steike  irriterende.  Eg er ikkje motstander av VIPPS, men vi bør ikkje skape eit samfunn med økende bruk av elektroniske tjeneester, og ein forventer at alle skal henge med.

Kortterminaler er blitt vanleg, og noe som dei aller fleste kan nytte som betalingsmiddel.   

Anonymkode: cf364...fa4

Det tar ikke lenger tid med vipps enn kort om butikken har vipps-nummeret tilgjengelig og synlig for oss kunder. 

Anonymkode: 42ad7...cb0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hjelpe meg - har man aldri hørt om kodebrikke, eller tror folk at man lever i steinalderen om man ikke har Bank-ID?

Nei, jeg har ikke penger i madrassen; jeg har faktisk nettbank. Og kredittkort forbeholdt kjøp på nett.

Fastlege har jeg også, og fastlegen kan byttes pr. telefon, Skatteetaten sender meg selvangivelsen på papir og jeg returnerer den på papir om jeg har noe å rette.

Kort sagt - null behov for Bank-ID; pussig at det er så mye svindel med dette der godtroende blir utnyttet samtidig som man bastant påstår at alle på liv og død må ha det; enkelte burde aldri ha hatt Bank-ID når de blir svindlet for et par hundre tusen, og hvis man ikke tror at Bank-ID kan misbrukes, er det bare å google dette.

Du, den kodebrikken din som du bruker for å logge inn i nettbanken - den kodebrikken er BankID. 🤦‍♀️ 

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kan også legge til at når jeg tenker etter, hadde jeg Bank-ID for en god del år siden, men det så mye krøll med dette i forhold til Linux-distroen som jeg brukte den gang at jeg gikk tilbake til vanlig kodebrikke; har også konto i en annen bank der jeg har en annen kodebrikke, og en solid sum på kontoer der jeg verken tar ut eller setter inn penger i en tredje og fjerde bank der jeg har nektet nettbank, og får all informasjon tilsendt på papir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

En ting er at dere som ikke vil ha Vipps gjør ting vanskeligere enn nødvendig for dere selv, det bryr jeg meg veldig lite om. Men dere gjør ting vanskeligere for venner og andre som trenger overføre penger til dere også, noe dere tydeligvis gir totalt blaffen i. 

Hvordan betaler du regninger? 

Hvordan gjør jeg det vanskeligere for meg selv og andre, ved at jeg ikke har vipps? Det å ha vipps er frivillig og ikke et krav. Jeg har klart meg uten vipps helt siden det kom på markedet. Og jeg får betalt for det jeg skal, UTEN vipps. På mobilbank tar det meg 5 min å overføre penger og det er vel kanskje så lang tid det tar med vipps også. Ja, pengene kommer senere ved bankoverføring, men hvis folk er så desperat etter å få oppgjøret sitt, så får jeg heller la være å handle med vedkommende. 

Endret av Mardina
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man kommer ikke inn på vipps uten kode/face-id heller. 

Bra du gir bort etnisk og biologisk data med face id for å sikre en liten app. Nå kan du gå helt trygt rundt Kina vel vitende om at du kan identifiseres i hvert eneste gatehjørne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.1.2023 den 11.23):

Du, den kodebrikken din som du bruker for å logge inn i nettbanken - den kodebrikken er BankID. 🤦‍♀️ 

Og dere som skal være så datakompetente; dere vet ikke engang forskjell på en vanlig kodebrikke der man kun får en kode og Bank-ID, der man bruker passord i tillegg, om jeg husker riktig.

Gå inn på innloggingssiden til DNB og dere finner tre valg; med Bank-ID, Bank-ID på mobil og kodebrikke.

Nei - kodebrikke er ikke synonymt med Bank-ID.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å hjelpes, bor dere under en stein dere som ikke har vipps? 🫣

Det er jo så greit og lettvindt.. til og med min mormor på 82 år har vipps😂

Trygt er det også, på lik linje med bankid og nettbank. 

Anonymkode: 1f720...859

Også blir det ENDA tryggere hvis du har fingeravtrykklås eller faceid! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke smart-tlf og selvfølgelig ikke vipps. Vipps er udemokratisk.

Anonymkode: 870c6...1e9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (1 minutt siden):

Hvordan gjør jeg det vanskeligere for meg selv og andre, ved at jeg ikke har vipps. Det å ha vipps er frivillig og ikke et krav. Jeg har klart meg uten vipps helt siden det kom på markedet. Og jeg får betalt for det jeg skal, UTEN vipps. På mobilbank tar det meg 5 min å overføre penger og det er vel kanskje så lang tid det tar med vipps også. Ja, pengene kommer senere ved bankoverføring, men hvis folk er så desperat etter å få oppgjøret sitt, så får jeg heller la være å handle med vedkommende. 

Alle som skal betale deg for noe, f.eks. spleising på gaver, kaffekoppen du la ut for, deling av regning på restaurant m.m. må enten inn i nettbank eller mobilbank og få kontonummeret ditt for å overføre penger, eller få tak i kontanter bare for deg, når de i stedet kunne brukt vipps og telefonnummeret ditt som allerede er lagret i telefonen deres. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vipps gjør kjøp og salg med privatpersoner mye enklere, man får pengene med en gang og man slipper å styre med kontonummer og slikt.

Når man skal kjøpe på diverse marked er det også veldig greid med vipps, da de ofte ikke har kortterminaler.

klar det går an å leve greit uten vipps, men synes man er unødvendig vanskelig hvis man ikke har det..

Anonymkode: 79094...1f0

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

En ting er at dere som ikke vil ha Vipps gjør ting vanskeligere enn nødvendig for dere selv, det bryr jeg meg veldig lite om. Men dere gjør ting vanskeligere for venner og andre som trenger overføre penger til dere også, noe dere tydeligvis gir totalt blaffen i. 

Hvordan betaler du regninger? 

Brevskiro er visst fortsatt i drift. Kjenner noen gamle som bruker det. Sikkert dyrt

Anonymkode: d87b1...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (8 minutter siden):

Hvordan gjør jeg det vanskeligere for meg selv og andre, ved at jeg ikke har vipps? Det å ha vipps er frivillig og ikke et krav. Jeg har klart meg uten vipps helt siden det kom på markedet. Og jeg får betalt for det jeg skal, UTEN vipps. På mobilbank tar det meg 5 min å overføre penger og det er vel kanskje så lang tid det tar med vipps også. Ja, pengene kommer senere ved bankoverføring, men hvis folk er så desperat etter å få oppgjøret sitt, så får jeg heller la være å handle med vedkommende. 

Vipps tar 5 sekunder, ikke minutter. Du trenger ikke kontornr til vedkommende, det holder med telefonnr som man ofte allerede har. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Alle som skal betale deg for noe, f.eks. spleising på gaver, kaffekoppen du la ut for, deling av regning på restaurant m.m. må enten inn i nettbank eller mobilbank og få kontonummeret ditt for å overføre penger, eller få tak i kontanter bare for deg, når de i stedet kunne brukt vipps og telefonnummeret ditt som allerede er lagret i telefonen deres. 

Ja og hva så? Jeg har tid til å vente jeg. Har ikke folk mulighet til å bruke 10 minutter av sin dyrebare tid, på overføre via bank, så får jeg betale for den kaffekoppen selv. Noe jeg selvfølgelig ville gjort uansett. Jeg forventer ikke at folk skal legge ut for meg.  Vil jeg ha en kopp kaffe, så betaler jeg jo for det selv.

Vipps er ikke en nødvendighet og noe man MÅ ha. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vipps tar 5 sekunder, ikke minutter. Du trenger ikke kontornr til vedkommende, det holder med telefonnr som man ofte allerede har. 

Javel. Jeg har fortsatt ikke lyst å ha vipps fordet. Det er vel mitt valg? :) 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi mobilen kan bli hakket 

Anonymkode: ca892...0c1

Heller ikke det. Fordi du må legge innkode når du går inn. Så vips er i mine øyne noe av det mest geniale tjenester som er gitt

Anonymkode: 89294...aab

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (Akkurat nå):

Javel. Jeg har fortsatt ikke lyst å ha vipps fordet. Det er vel mitt valg? :) 

Selvsagt. Ingen her har sagt du må ha det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Og? 

Anonymkode: ca892...0c1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...