AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #341 Del Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er jo bare å blokkere han på vipps? Anonymkode: 2bad5...042 Ja så klart, men det er som regel det eneste stedet man har glemt å blokkere - så kommer det et sånt siste desperat forsøk fra han 🤪 Anonymkode: 3643b...f65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #342 Del Skrevet 16. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Blir litt oppgitt over de kverulantene som absolutt ikke skal ha vipps. «Har ikke bruk for det», «havner aldri i situasjoner der jeg må spleise med noen», «legger gladelig ut for kaffen», «kan ikke personen vente til bankoverføringen så er det ikke en person jeg vil handle med»… OK. Men jeg jobber i matbutikk og alle de gangene folk må springe hjem for å hente bankkortet sitt, ikke husker koden eller at kortet av en eller annen grunn ikke virker, hadde det vært veldig greit om de hadde vipps 😀 Anonymkode: 3643b...f65 Men da er det vel helt greit for deg at vi som aldri noensinne har glemt verken kort eller kode, og dessuten har kontanter i bakhånd, ikke trenger ha vipps. Anonymkode: 87ce2...ee6 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #343 Del Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hater når barn har stilt seg opp med bod og selger saft og kjeks på gata og spør om du vil kjøpe, så sier du «har dessverre ikke kontanter» og så sier de «men vi tar vipps!» Anonymkode: 3643b...f65 Problemet her er ikke vipps, men at du har behov for å lyve, i stedet for et enkelt "nei-takk". Anonymkode: f7a5e...8d4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #344 Del Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 14.1.2023 den 10.01): Nettopp, jeg lurer på hva slags liv man lever om man ikke har Vipps i disse dager. Situasjoner der jeg har brukt vipps de siste dagene; - Glemt kortet til lunsj, kunne vippse kollegaen som la ut umiddelbart - Felles gave til et familiemedlem, oppgjør i vipps. - Bestilling på rekoringen der de kun tar vipps. - Middag og vin med flere venninner, der alle bidro litt ulikt. Lagde oppgjør i vipps - La alle regningen til betaling ved få tastetrykk - Pengegave til niese - Møtte tilfeldig ei venninne på tur og tok en spontan kaffe, hadde ikke med kort, men cafeen tok vipps Selvfølgelig kan mye gjøres i nettbank eller med kontanter. Men fy søren så mye mer tungvint og tidskrevende det er, samt at det er lett å glemme. Særlig dette med oppgjør - hva gjør dere om dere er den eneste i gjengen som drar på hyttetur sammen som ikke har vipps? Krever at alle skal sette opp dette manuelt av hensyn til deg? Anonymkode: f7a5e...8d4 En ekstremt merkelig ting å lure på, man kan leve et rikt og fullverdig liv uten vipps altså. God helse eller en jobb man trives i er ting jeg verdsetter høyere enn vipps for å ta et eksempel. Jeg never helt fint uten vipps, er ikke tungvindt i det hele tatt. Må si jeg synes det er så interessant å se alle dem som ser ut til å oppriktig tro at de ikke klarer å leve uten vipps. Da tenker jeg at visse ting (og kanskje teknologien) er gått alt for langt. Anonymkode: 43cf0...3e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #345 Del Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En ekstremt merkelig ting å lure på, man kan leve et rikt og fullverdig liv uten vipps altså. God helse eller en jobb man trives i er ting jeg verdsetter høyere enn vipps for å ta et eksempel. Jeg never helt fint uten vipps, er ikke tungvindt i det hele tatt. Må si jeg synes det er så interessant å se alle dem som ser ut til å oppriktig tro at de ikke klarer å leve uten vipps. Da tenker jeg at visse ting (og kanskje teknologien) er gått alt for langt. Anonymkode: 43cf0...3e5 Vipps gjør det bare enklere. Jeg tenker jo at de som mener man kan regne ut vipps oppgjør lett i hodet ikke har vært i mange settinger det man spleiser med vennegjengen om en bursdag, babyshower, hyttetur osv, for vipps oppgjør forenkler utregningen enormt. Det kan ikke regnes ut i hodet hvem som skylder hva. Da er det frem med excel eller kalkulator, penn og papir og hodebry. Det kan man selvsagt gjøre, men hvorfor ikke bare bruke vipps til jobben?🤷🏻♀️😅 Anonymkode: 42ad7...cb0 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #346 Del Skrevet 16. januar 2023 Dere må bare slutte med å bruke eldre som unnskyldning for at dere vil ikke ta i bruk Vipps. Alle de eldre jeg kjenner bruker Vipps og er strålende fornøyd. Bestemor som er 94 år gammel holder styr på regningene sine helt selv på Vipps, jeg hjelper henne og venninnene hennes som bor alene med handling og alle Vippser meg når jeg kommer til dem med kvittering fra butikken. Man må slutte å umyndiggjøre eldre mennesker bare fordi de er eldre, de er ikke alle som er demente liksom. Jeg bruker noen minutter ekstra for å vise dem sånne teknologiske ting, så de klarer å styre økonomien sin selv mye lengre. Hele gjengen er full klar over risiko for svindel, og alle har lært at ingen skal ha Bank-ID deres, ikke politiet, skatteetaten, banken, barna, barnebarna, eller meg som hjelper dem, ingen ingen ingen. De er rutinerte at når noen ringer dem om noe omgående penger, da avslutter de samtale med engang og ringer selv til banken, politiet, osv på de offisielle nummerer for å høre hva skjer. Eldre er ikke synonym med dum. Anonymkode: 0e4f9...ef8 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #347 Del Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): En ekstremt merkelig ting å lure på, man kan leve et rikt og fullverdig liv uten vipps altså. God helse eller en jobb man trives i er ting jeg verdsetter høyere enn vipps for å ta et eksempel. Jeg never helt fint uten vipps, er ikke tungvindt i det hele tatt. Må si jeg synes det er så interessant å se alle dem som ser ut til å oppriktig tro at de ikke klarer å leve uten vipps. Da tenker jeg at visse ting (og kanskje teknologien) er gått alt for langt. Anonymkode: 43cf0...3e5 Jeg skrev ikke at man ikke lever et godt liv. Jeg stilte bare spørsmålstegn med hva slags liv i en moderne verden. (kollegialt, sosialt, familiært, skoler/barnehager/klubber, små salgssteder, oppgjør med venner, oppgjør for gaver, med mer). Der jeg er fremme med vipps appen mange ganger i uka. Anonymkode: f7a5e...8d4 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #348 Del Skrevet 16. januar 2023 Jeg vil bare si ; vipps er lettvindt men vi kan ikke sitte å klage og gjøre narr av folk som ikke har det. Det er selvsagt et valg alle må gjøre personlig. Men jeg har fått tilbakemelding på at eldre takler vipps bedre enn mobil-og nettbank da. Ellers er et problem med slike elektroniske løsninger dårlig syn, pølsefingre osv som man får når man passerer femti. Anonymkode: 95b84...985 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 16. januar 2023 #349 Del Skrevet 16. januar 2023 (endret) Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, latterliggjøring, brudd på regelen om å utgi seg for å være flere brukere, avsporinger, og svar til dette. Elaine Marley, mod. Endret 16. januar 2023 av Elaine Marley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 16. januar 2023 #350 Del Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Blir litt oppgitt over de kverulantene som absolutt ikke skal ha vipps. «Har ikke bruk for det», «havner aldri i situasjoner der jeg må spleise med noen», «legger gladelig ut for kaffen», «kan ikke personen vente til bankoverføringen så er det ikke en person jeg vil handle med»… OK. Men jeg jobber i matbutikk og alle de gangene folk må springe hjem for å hente bankkortet sitt, ikke husker koden eller at kortet av en eller annen grunn ikke virker, hadde det vært veldig greit om de hadde vipps 😀 Anonymkode: 3643b...f65 Da får du jo bare bli oppgitt..... 😊 Vipps er ikke en nødvendighet og noe man MÅ ha. Jeg har klart meg uten fram til nå og kommer til å klare meg uten fremover også. Bankkortet har jeg alltid med meg, når jeg går ut av døren hjemme, jeg husker koden min og det tar meg 1 minutt å tæppe kortet. Hva skal jeg da med vipps? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #351 Del Skrevet 16. januar 2023 Mardina skrev (1 minutt siden): Da får du jo bare bli oppgitt..... 😊 Vipps er ikke en nødvendighet og noe man MÅ ha. Jeg har klart meg uten fram til nå og kommer til å klare meg uten fremover også. Bankkortet har jeg alltid med meg, når jeg går ut av døren hjemme, jeg husker koden min og det tar meg 1 minutt å tæppe kortet. Hva skal jeg da med vipps? Jeg bruker det til vipps oppgjør som er vanskelig å regne ut i hodet (feks spleiselag/venneturer), gaver der bursdagsbarnet ønsker seg penger (ungdommen liker penger rett på konto og jeg trenger ikke be om kontonummer), jeg vippser de som kjøper med mat for meg på café, for å komme gjennom veibom på vei til badevann (tar kortere tid enn å betale kontant), i matboder på julemarkeder, idrettsarrangement, søndags-vg på døren, når man kjøper/selger ting på Finn/Facebook, osv osv. Klart man klarer seg uten, men det var litt av det jeg bruker vipps på. 😊 Jeg bruker også vipps når jeg kjøper ting på nettet, mange nettbutikker har «vipps hurtigkasse» Jeg eller barna mottar også penger på vipps der avsenderen nok ikke hadde tatt seg bryet om de måtte bedt meg om kontonummeret mitt. Feks da sønnen min brakk armen var det flere som vippset han noen kroner som trøst. Vi bor langt fra familien, så vipps er jo enkelt sånn sett. Og sønnen ble veldig glad 😊 Anonymkode: 42ad7...cb0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 16. januar 2023 #352 Del Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg bruker det til vipps oppgjør som er vanskelig å regne ut i hodet (feks spleiselag/venneturer), gaver der bursdagsbarnet ønsker seg penger (ungdommen liker penger rett på konto og jeg trenger ikke be om kontonummer), jeg vippser de som kjøper med mat for meg på café, for å komme gjennom veibom på vei til badevann (tar kortere tid enn å betale kontant), i matboder på julemarkeder, idrettsarrangement, søndags-vg på døren, når man kjøper/selger ting på Finn/Facebook, osv osv. Klart man klarer seg uten, men det var litt av det jeg bruker vipps på. 😊 Jeg bruker også vipps når jeg kjøper ting på nettet, mange nettbutikker har «vipps hurtigkasse» Jeg eller barna mottar også penger på vipps der avsenderen nok ikke hadde tatt seg bryet om de måtte bedt meg om kontonummeret mitt. Feks da sønnen min brakk armen var det flere som vippset han noen kroner som trøst. Vi bor langt fra familien, så vipps er jo enkelt sånn sett. Og sønnen ble veldig glad 😊 Anonymkode: 42ad7...cb0 Stort sett alle disse tingene du nevner, er ting som ikke er aktuelt for meg og sikkert noen andre også. Og som man ofte kan bruke bankoverføring/straksbetaling på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #353 Del Skrevet 16. januar 2023 Mardina skrev (3 minutter siden): Stort sett alle disse tingene du nevner, er ting som ikke er aktuelt for meg og sikkert noen andre også. Og som man ofte kan bruke bankoverføring/straksbetaling på. Som jeg skrev: Du må selvsagt ikke ha vipps. Men de spleiselagene vi legger i vipps oppgjør forenkler utregningen enormt. Anonymkode: 42ad7...cb0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #354 Del Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Som jeg skrev: Du må selvsagt ikke ha vipps. Men de spleiselagene vi legger i vipps oppgjør forenkler utregningen enormt. Anonymkode: 42ad7...cb0 Jeg tror de største motstanderne ikke har satt seg inn i funksjonaliteten en gang. Hvor enkelt der er å finne på noe sammen, legge inn i oppgjør, få en splitt. At du kan ta unna alle regningene med få fingertrykk på telefonen. At du kan gjøre opp for deg med en gang når noen legger ut. At du kan sende et krav som mottakeren får daglige påminnelser om dersom de glemmer å overføre. Det blir jo litt som de som tviholdt på fasttelefonen og så på mobiltelefonen som noe nymotens tull til langt inn på 2000 tallet. Man klarer seg uten, ja. Men man gjør livet ganske mye mer behagelig for seg selv, og ikke minst de rundt seg, med. Anonymkode: f7a5e...8d4 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #355 Del Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg tror de største motstanderne ikke har satt seg inn i funksjonaliteten en gang. Hvor enkelt der er å finne på noe sammen, legge inn i oppgjør, få en splitt. At du kan ta unna alle regningene med få fingertrykk på telefonen. At du kan gjøre opp for deg med en gang når noen legger ut. At du kan sende et krav som mottakeren får daglige påminnelser om dersom de glemmer å overføre. Det blir jo litt som de som tviholdt på fasttelefonen og så på mobiltelefonen som noe nymotens tull til langt inn på 2000 tallet. Man klarer seg uten, ja. Men man gjør livet ganske mye mer behagelig for seg selv, og ikke minst de rundt seg, med. Anonymkode: f7a5e...8d4 Enig i dette. Jeg får litt vibber til de som nektet å skaffe seg nettbank fordi det var jo null stress å betale regningene i banken… 😏 Anonymkode: 42ad7...cb0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 16. januar 2023 #356 Del Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg tror de største motstanderne ikke har satt seg inn i funksjonaliteten en gang. Hvor enkelt der er å finne på noe sammen, legge inn i oppgjør, få en splitt. At du kan ta unna alle regningene med få fingertrykk på telefonen. At du kan gjøre opp for deg med en gang når noen legger ut. At du kan sende et krav som mottakeren får daglige påminnelser om dersom de glemmer å overføre. Det blir jo litt som de som tviholdt på fasttelefonen og så på mobiltelefonen som noe nymotens tull til langt inn på 2000 tallet. Man klarer seg uten, ja. Men man gjør livet ganske mye mer behagelig for seg selv, og ikke minst de rundt seg, med. Anonymkode: f7a5e...8d4 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Enig i dette. Jeg får litt vibber til de som nektet å skaffe seg nettbank fordi det var jo null stress å betale regningene i banken… 😏 Anonymkode: 42ad7...cb0 Det er vel snart nok med latterliggjøring av dem som ikke bruker Vipps nå? Jeg har Vipps, men jeg respekterer at noen ikke ønsker å ha det. Da fikser vi bare betalingen på en annen måte uten å lage noen stor sak av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #357 Del Skrevet 16. januar 2023 Anonym Brukar0 skrev (Akkurat nå): Det er vel snart nok med latterliggjøring av dem som ikke bruker Vipps nå? Jeg har Vipps, men jeg respekterer at noen ikke ønsker å ha det. Da fikser vi bare betalingen på en annen måte uten å lage noen stor sak av det. Greit nok. Det har bare kommet så mange kommentarer her om at de uten vipps klarer «selvsagt å regne ut vipps oppgjør i hodet» i motsetning til oss med vipps.. Så tror vi sammeligner epler og poteter i denne tråden.. for det kommer jo frem etterhvert at de aldri er på noe som helst spleiselag, så da er jo ikke behovet for vipps oppgjør der 🤷🏻♀️ Anonymkode: 42ad7...cb0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 16. januar 2023 #358 Del Skrevet 16. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Greit nok. Det har bare kommet så mange kommentarer her om at de uten vipps klarer «selvsagt å regne ut vipps oppgjør i hodet» i motsetning til oss med vipps.. Så tror vi sammeligner epler og poteter i denne tråden.. for det kommer jo frem etterhvert at de aldri er på noe som helst spleiselag, så da er jo ikke behovet for vipps oppgjør der 🤷🏻♀️ Anonymkode: 42ad7...cb0 Det burde ikke være noen overraskelse at folk er forskjellige. Det er sjelden jeg bruker Vipps til spleiselag, jeg bruker Vipps mest til andre type betalinger. Endret 16. januar 2023 av Anonym Brukar0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #359 Del Skrevet 16. januar 2023 Anonym Brukar0 skrev (2 minutter siden): Det burde ikke være noen overraskelse at folk er forskjellige. Det er sjelden jeg bruker Vipps til spleiselag, jeg bruker Vipps mest til andre type betalinger. Ja, selvsagt. Men da har du vel ikke så sterke meninger om at selv en tredjeklassing kan klare å regne ut vipps oppgjør i hodet? 😉 (som noen skrev her inne..) Det har vært en del slike kommentarer her, men som sagt kommer det frem etterhvert at de aldri er på spleiselag, så de svarer uten å vite hva de svarer på. Anonymkode: 42ad7...cb0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 16. januar 2023 #360 Del Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, selvsagt. Men da har du vel ikke så sterke meninger om at selv en tredjeklassing kan klare å regne ut vipps oppgjør i hodet? 😉 (som noen skrev her inne..) Det har vært en del slike kommentarer her, men som sagt kommer det frem etterhvert at de aldri er på spleiselag, så de svarer uten å vite hva de svarer på. Anonymkode: 42ad7...cb0 Jeg har ikke noe sterke meninger om Vipps i det hele tatt, heller ikke utregninger i hodet. I de fleste tilfelle med spleising som jeg har vært med på har vi regnet ut i hode eller med kalkulator på mobilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå