AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #321 Del Skrevet 15. januar 2023 Enda en tulling skrev (1 time siden): Er det det nå? Så du har kuppet debatten til fordel for lovprising av vipps? Minner om at trådtittel er "Er det noen her som ikke har VIPPS?". Hvis du kun svarer ut i fra trådttittel, uten å lese HI, har du en heldagsjobb her inne 🤣 Anonymkode: f7a5e...8d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #322 Del Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så blokker de også? De kan forresten ikke finne deg på vipps med navnet ditt. Skjønner du vil blokkere en gal ex, men han finner deg kun hvis han har nummeret ditt. Anonymkode: 42ad7...cb0 Ja, det har jeg selvsagt gjort, alle jeg vet om, men han kan få nye venner, eller bekjente eller kollegaer. Det er bare å spørre en kollega «vippser min er litt ødelagt for tiden, gidder du å søke opp «Anne Hansen» for meg?» Folk gjør det vet du, og han er iherdig. Anonymkode: 7f9a0...f75 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 15. januar 2023 #323 Del Skrevet 15. januar 2023 Leste et sted i dag at omtrent 10% av norges befolkning mangler Vipps. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #324 Del Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det har jeg selvsagt gjort, alle jeg vet om, men han kan få nye venner, eller bekjente eller kollegaer. Det er bare å spørre en kollega «vippser min er litt ødelagt for tiden, gidder du å søke opp «Anne Hansen» for meg?» Folk gjør det vet du, og han er iherdig. Anonymkode: 7f9a0...f75 De kan ikke søke deg opp på vipps med navnet ditt.. Anonymkode: 42ad7...cb0 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #325 Del Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, det har jeg selvsagt gjort, alle jeg vet om, men han kan få nye venner, eller bekjente eller kollegaer. Det er bare å spørre en kollega «vippser min er litt ødelagt for tiden, gidder du å søke opp «Anne Hansen» for meg?» Folk gjør det vet du, og han er iherdig. Anonymkode: 7f9a0...f75 Man kan ikke søke vipps på navn. Man trenger nummeret. Selv når jeg søker opp min mann på navn (som ligger i alt jeg har av kontakter) så får jeg ingen treff.... Anonymkode: f7a5e...8d4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #326 Del Skrevet 15. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Ååå, det er jo enkelt i dag også. For eksempel er det jo null stress at servitøren går rundt og får 12 spisende gjester til å betale hvert sitt ulike beløp enn at en legger ut og alle vippser. Eller i utlandet, elsker de gangene alle skal betale for seg selv et sted som ikke tar kort, og ingen egentlig har nok mynt slik at det er klin umulig å få det til uten at noen uansett må legge ut for 6 andre og ingen egentlig lenger vet hvem som legger ut for hva. Savner de tidene ass! 😂 Eller taxiturene der det egentlig var klin umulig å få tilbakebetalt beløpet man la ut fordi alle har glemt hva de skyldte hvem siden de var så fulle i gjerningsøyeblikket. Og man følte seg som en gnien tulling som måtte mase og mase. Anonymkode: a9e18...d5c Vi har rett og slett ikke samme livsstil. Det skjer aldri at jeg spiser på restaurant med 11 andre eller er på utenlandstur med 6 andre. Taxiturer er ikke noe jeg pleier å ta meg råd til, og jeg er aldri på fylla. Leie hytte med andre, som nevnes ofte i tråden, har jeg aldri gjort. Ei heller vært på babyshower. Anonymkode: 87ce2...ee6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #327 Del Skrevet 15. januar 2023 58 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du kun svarer ut i fra trådttittel, uten å lese HI, har du en heldagsjobb her inne 🤣 Anonymkode: f7a5e...8d4 Både trådtittel og hovedinnlegget handler om "trenger man egentlig vipps", så da ble det litt spesielt å si at folk uten vipps ikke trenger delta i tråden. Spesielt når det spørres spesifikt om alle har vipps. Anonymkode: 87ce2...ee6 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #328 Del Skrevet 15. januar 2023 Hvis noen bare sitter med konto-nummeret til folk, så får dem vel ikke gjort noe annet enn å overføre penger TIL denne kontoen. Men dersom noen sitter med telefon-nummeret til folk, så kan de selvfølgelig ringe eller sende drøssevis med tekstmeldinger hele forbanna tiden og plage folk på denne måten. Anonymkode: 3dc2e...bdb 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #329 Del Skrevet 15. januar 2023 Vipps er et must om man har skolebarn. Eller must, det forenkler veldig i hvert fall! Vi får stadig beskjed om å vippse til klassekontakt for innkjøp av fotballer, akebrett, gave til lærere, kondolansebukett til lærer, påmelding til Halloween-fest osv. Har også vært på en del arrangementer i regi av skole og fritidsaktiviteter der man handler lodd og i kiosken med Vipps. Anonymkode: 3702f...ce4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #330 Del Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvis noen bare sitter med konto-nummeret til folk, så får dem vel ikke gjort noe annet enn å overføre penger TIL denne kontoen. Men dersom noen sitter med telefon-nummeret til folk, så kan de selvfølgelig ringe eller sende drøssevis med tekstmeldinger hele forbanna tiden og plage folk på denne måten. Anonymkode: 3dc2e...bdb Hva har det med vipps å gjøre? 🤔 Man kan uansett blokke folk som plager deg, enten det er på sms eller vipps.. Anonymkode: 42ad7...cb0 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #331 Del Skrevet 15. januar 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Vipps er et must om man har skolebarn. Eller must, det forenkler veldig i hvert fall! Vi får stadig beskjed om å vippse til klassekontakt for innkjøp av fotballer, akebrett, gave til lærere, kondolansebukett til lærer, påmelding til Halloween-fest osv. Har også vært på en del arrangementer i regi av skole og fritidsaktiviteter der man handler lodd og i kiosken med Vipps. Anonymkode: 3702f...ce4 I forhold til skoledagene mine, der klassen samlet penger til klassetur med noen års mellomrom, høres denne skolen ut som en bedrift forbeholdt priviligerte mennesker; skal ikke skolegangen i utgangspunktet være gratis ...? Som jeg skrev tidligere - hensikten med Vipps er å få folk til å bruke mer penger i stedet for å tenke økonomi. Uten denne intense vipssingen hadde iveren til å konstant samle inn penger i skolen vært betydelig redusert. Anonymkode: b1084...fee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #332 Del Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har rett og slett ikke samme livsstil. Det skjer aldri at jeg spiser på restaurant med 11 andre eller er på utenlandstur med 6 andre. Taxiturer er ikke noe jeg pleier å ta meg råd til, og jeg er aldri på fylla. Leie hytte med andre, som nevnes ofte i tråden, har jeg aldri gjort. Ei heller vært på babyshower. Anonymkode: 87ce2...ee6 Da blir det litt som å sammenligne epler og poteter.. Klart man klarer seg fint uten vipps om man aldri vippser noen, eller har behovet for vipps oppgjør. Anonymkode: 42ad7...cb0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #333 Del Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): I forhold til skoledagene mine, der klassen samlet penger til klassetur med noen års mellomrom, høres denne skolen ut som en bedrift forbeholdt priviligerte mennesker; skal ikke skolegangen i utgangspunktet være gratis ...? Som jeg skrev tidligere - hensikten med Vipps er å få folk til å bruke mer penger i stedet for å tenke økonomi. Uten denne intense vipssingen hadde iveren til å konstant samle inn penger i skolen vært betydelig redusert. Anonymkode: b1084...fee Det er en helt normal barneskole med 600 elever. Eldste barnet mitt er 18 år, da var det også alle mulige slags innsamlinger på barne/ungdomsskole. Men da måtte vi overføre til klassekontoen via nettbank. Det er ikke gratis å ha barn, heller ikke i grunnskolen, men det er en annen diskusjon☺️ Anonymkode: 3702f...ce4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #334 Del Skrevet 15. januar 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Ja, det har jeg selvsagt gjort, alle jeg vet om, men han kan få nye venner, eller bekjente eller kollegaer. Det er bare å spørre en kollega «vippser min er litt ødelagt for tiden, gidder du å søke opp «Anne Hansen» for meg?» Folk gjør det vet du, og han er iherdig. Anonymkode: 7f9a0...f75 Du kan ikke søke opp folk med navn på vipps Anonymkode: a1353...6ed 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #335 Del Skrevet 16. januar 2023 Eneste ulempen med vipps er at ex’er du har blokkert andre steder, kan vippse deg 1 krone og dermed ha mulighet til å legge til ei linje med tekst 😏 Anonymkode: 3643b...f65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #336 Del Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eneste ulempen med vipps er at ex’er du har blokkert andre steder, kan vippse deg 1 krone og dermed ha mulighet til å legge til ei linje med tekst 😏 Anonymkode: 3643b...f65 Håhoi! Aldri tenkt over dette. Smarting du. Anonymkode: 533f1...2d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #337 Del Skrevet 16. januar 2023 Blir litt oppgitt over de kverulantene som absolutt ikke skal ha vipps. «Har ikke bruk for det», «havner aldri i situasjoner der jeg må spleise med noen», «legger gladelig ut for kaffen», «kan ikke personen vente til bankoverføringen så er det ikke en person jeg vil handle med»… OK. Men jeg jobber i matbutikk og alle de gangene folk må springe hjem for å hente bankkortet sitt, ikke husker koden eller at kortet av en eller annen grunn ikke virker, hadde det vært veldig greit om de hadde vipps 😀 Anonymkode: 3643b...f65 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #338 Del Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Eneste ulempen med vipps er at ex’er du har blokkert andre steder, kan vippse deg 1 krone og dermed ha mulighet til å legge til ei linje med tekst 😏 Anonymkode: 3643b...f65 Det er jo bare å blokkere han på vipps? Anonymkode: 2bad5...042 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #339 Del Skrevet 16. januar 2023 For å si det på en annen måte, de færreste har hemmelig nummer her i Norge. Anonymkode: 533f1...2d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #340 Del Skrevet 16. januar 2023 Hater når barn har stilt seg opp med bod og selger saft og kjeks på gata og spør om du vil kjøpe, så sier du «har dessverre ikke kontanter» og så sier de «men vi tar vipps!» Anonymkode: 3643b...f65 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå