Gå til innhold

Kjønn,alder, høyde og din vekt? Den evige kampen om å være fornøyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvinne, 38, 172 og 75 kg. Er jeg flink, trener å er strikt går jeg kjapt ned 5 kg men rett opp om jeg ikke lever sånn. Har jeg kansje normalvekt nå? Alltid vært rundt 70-72 for 20 år siden å, før barna å etter barna alltid samme vekta 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

K 37 er 178 og ligger på 79 nå , skulle gjerne vært på 75 som jeg lå på før barn . 

Anonymkode: ec76b...328

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er 43 år 1.60 høy og 69 kg. Trivselvekt rundt 63.

I 20 åra likte jeg å veie under 60 kg men det ser ikke pent ut på meg lenger. 

Prøver å fokusere på stram/"sterk kropp istedet. Dvs målebånd istedetfor vekta.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er 41 år og kvinne. 165 cm og 68 kilo. Ønsker å gå ned til 60 kg, men merker at motivasjonen er sviktende. Veide 55 kg før jeg fikk barna, men da var jeg veldig kroppsfiksert og selvsentrert mens jeg nå har fått lederstilling på jobb, stort hus som skal være i orden og tre aktive barn å følge opp i fht idretter og skolearbeid. Da blir det fort til at man koser seg med kake på jobb og med lørdagskos sammen med barna. Og mannen er veldig rumpe/puppe-mann og er derfor veldig fornøyd med dagens tilstand 😅🙈  Ønsker for såvidt ikke å gå ned like mye som jeg ønsker å gå noen kilo opp i muskelmasse. Jeg syns det er kjipt å f eks ikke kunne terrengsykle med barna pga vonde hofter og rygg. Men får tydeligvis ikke ut fingeren så lenge jeg fikser 120 % jobb og hverdagsliv 🙈

Anonymkode: 2c9cb...11d

Skrevet

K 49, 171 cm og 71 kg. Skal ned til hverfall 67-68 kg. Er på dag 14 med all kutt av sukker, passer litt på karbo- og kaloriinntak. Pluss at jeg bruker 16:8 kuren. Den funker som bare rakkeren. Vekten går nedover hver dag.

Anonymkode: fe94e...e33

• Hjerte 1
Skrevet

M 34. 185 cm, 84 kg sist jeg veide meg. Kunne nok ha gått ned noen kilo, men som mann har en ikke lyst til å se puslete og for tynn ut heller.

Når jeg kjøper klær på nett, liker Care of Carl, så legger jeg alltid merke til at modellene veier mindre enn meg. Mulig det er trendy. Jeg synes de ofte ser feminine ut. Jeg har ikke lyst til å være så tynn. 

Skrevet (endret)

K21, 173 cm, rundt 75 kg

Endret av Embla Othea
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

K 49, 171 cm og 71 kg. Skal ned til hverfall 67-68 kg. Er på dag 14 med all kutt av sukker, passer litt på karbo- og kaloriinntak. Pluss at jeg bruker 16:8 kuren. Den funker som bare rakkeren. Vekten går nedover hver dag.

Anonymkode: fe94e...e33

Jeg gjorde det i 2020 gikk ned fra 73 til 67

Skrevet

K, 35. 161 cm og 60 kg etter jula. Skal ned på trivselsvekt som er 58/59 kg.

• Liker 1
Skrevet

K 41, 182, tipper rundt 73kg. Trives best noen kg lettere, men flere titalls år med erfaring tilsier at kroppen ikke vil dit. Har i perioder trent mye og spist sparsommelig, og da klarte jeg å komme meg ned til 67, men var ikke varig. Nå etter barn har velten stabilisert seg på litt over 70, til tross for at jeg spiser det jeg vil, inkl søtsaker nesten daglig, så sånn sett skal jeg være fornøyd!

Anonymkode: c5c9b...cc5

Skrevet

Mann, snaut 170cm og 65kg. Har løpt mye de siste 2-3 år og vekta har falt av den grunn. Men er bygget sånn at om ikke jeg trener styrke blir jeg liten og lett. Har klart å trene meg opp til 70, men faller fort ned til 65-

• Liker 1
Skrevet

Kvinne på snart 54 år. 175 cm høy og 63 kg. Spiser hva jeg vil🙂

Anonymkode: df987...ffc

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Kvinne, 42 år, 167 cm og 52 kilo. Trives endelig godt med kroppen min (det tok meg mange år!), men skulle veldig gjerne klart å begynne å trene fast. 

Anonymkode: 9c2ef...1b3

• Liker 1
Skrevet

K 35 166 og ca 53 kg. Veid det samme både før og etter de 3 barna. Spiser sunt og trener regelmessig uansett årstid og stress. Krever mye mer planlegging nå enn før barna kom og må ofte tenke at en effektiv økt på 40 minutter holder som dagens trening(før trente jeg alltid minst en time). En krevende jobb og stort hus, samt diverse ansvar i fritidsaktivitetene til barna gjør at selvdisiplin har måttet opp mange hakk😂 Men akkurat den anser jeg som min største(og eneste) superpower😂

Anonymkode: 6a3aa...b39

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kvinne 44, 165 cm, 51 kilo. Spiser stort sett hva jeg vil, men liker ikke frityrmat, kjøtt, mat med mye fett, og er heller ikke glad i å bli for mett. Jeg kan gjerne være sulten i flere timer før jeg orker å spise noe. 

Anonymkode: 57768...212

• Liker 1
Skrevet

Kvinne 39, 154 cm, ca. 45 kg. Jeg veier meg sjelden, men har fulgt med nå fordi jeg ble litt undervektig etter svangerskapene og hadde lav matlyst. Jeg fant ut at jeg hadde jernmangel, og har fått opp jernnivå og vekt igjen. Jeg veide ca. 45 da jeg var i 20-årene også. Jeg har lett for å gå ned i vekt ved stress og sykdom, og har aldri tenkt på å unngå å gå opp i vekt. Jeg har ikke så høy matlyst generelt, og har lett for å spise for lite og ensidig og ikke få i meg alt jeg trenger. Dermed tenker jeg over hva jeg spiser i form av å prioritere næringsrik mat over f.eks. sjokolade (som jeg gjerne har mer lyst på).

Anonymkode: f56a1...e12

• Liker 1
Skrevet

Kvinne 38, 175cm og 59 kilo. Okei vekt for meg. Takknemlig for en frisk kropp som fungerer. Noen kilo ekstra hadde og vært helt greit. Heller 10 kilo for mye, enn 10 kilo for lite. Som hun over spiser jeg for ensformig og har ofte lav matlyst. Jeg tar vitamin/mineral tilskudd.

Anonymkode: 6a175...ae8

• Liker 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Kvinne 52, 172 cm og 64 kg. Trivelsvekten er 60 - 61 kg og jobber med å gå ned nå.

Skrevet

Hva skjedde med å være fornøyd med seg selv som person? Utseende definerer det ikke. 

Anonymkode: 3282b...5d6

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Mann, 46. Aner ikke vekt. Ikke veid meg på mange år.

Spiser normalt sunt og trener 4-5 økter i uken.

Absolutt fornøyd.

Anonymkode: 3f1df...a5d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...