AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #1 Skrevet 14. januar 2023 Hei! Som mange andre i Norge sliter jeg med å få endene til å møtes om dagen. Jeg har fast jobb, men er ikke den best betalte og sitter igjen med ca 13.000 etter skatt. Jeg har alltid hatt strømmen på autotrekk, men hadde planer om å utsette den litt slik at jeg fikk det til å gå rundt, men uheldigvis glemte jeg bort dette i akt kaos og sitter nå med 37kr på konto som skal vare til lønning om 3 uker. Jeg har også fått en betalingsanmerkning da min ex og jeg hadde noen delte ting osv, men dette er jeg på god vei med å løse, men fet betyr også at jeg ikke kan få noe hurtig lån. Har planer om å søke på NAV, men det tar noen dager, og per nå har jeg ikke nok til å fylle på bilen så jeg kommer meg på jobb engang. Det jeg egentlig lurer på er om det finnes private lån, noen som jeg kunne lånt 1000kr av bare så jeg får fylt opp bilen og kommet meg på jobb. Eller er dette bare en uoverkommelig situasjon jeg ikke kommer meg ut av? Eller noen andre ideer? Når det kommer til å selge ting har jeg allerede lagt ut det jeg kan på Finn, men å bo på en så liten plass som jeg gjør, er det ikke alltid lett å få solgt det unna. Anonymkode: 78f59...00c
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #2 Skrevet 14. januar 2023 De eneste private som låner bort til andre enn familie og kjente er vel sånne som får hjelp av svær mann med balltre til å få inn igjen pengene med skyhøy rente. Så vil vel ikke akkurat anbefale den metoden .. Anonymkode: a3d8b...156 8 1 2
Apis Skrevet 14. januar 2023 #3 Skrevet 14. januar 2023 Har du hørt om mulighet for forskudd på lønn? Evt andre muligheter arbeidsgiver kan hjelpe med. 3 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #4 Skrevet 14. januar 2023 Apis skrev (5 minutter siden): Har du hørt om mulighet for forskudd på lønn? Evt andre muligheter arbeidsgiver kan hjelpe med. Anonym her! Det var ett godt tips, men regner også med at dette tar mer en over helgen, så det å komme seg på jobb mandag blir jo fremdeles vanskelig, men jeg kan absolutt spørre dem om det! Anonymkode: 78f59...00c
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #5 Skrevet 14. januar 2023 Privat lån, da må du vel spørre noen du kjenner? Alternativet er å pante flasker, kommer egentlig ikke på noe annet. Anonymkode: ea32c...b28 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #6 Skrevet 14. januar 2023 Når det er så små beløp som en tusenlapp det er snakk om, anbefales det virkelig å alltid ha en reserve til disposisjon i tilfelle slike situasjoner forekommer. Når man ser på budsjettet, uansett hvor stramt det enn er, er det alltid et sted man kan kutte ned, og legge disse pengene til side. Ser man på Netflix, eller betaler for Spotify? Bortkastede penger; man får CD-er og DVD-er slengt etter seg på loppemarked. Bare ved å kutte ut streamingstjenester, gå ned til billigste mobilabonnement, og justere til laveste netthastighet, kan 90% av befolkningen spare flere hundre kroner. Ser man nærmere på andre utgifter der det er mulig å kutte ned, blir det minst en tusenlapp i måneden - 12.000 i året. Så et godt råd er å alltid ha en reserve liggende; da slipper man situasjoner der man står på bar bakke, og risikerer at regninger går til inkasso. Anonymkode: 05ce2...755 1
Aristoteles Skrevet 14. januar 2023 #7 Skrevet 14. januar 2023 Kjenner du ingen du kan låne så lite av? Ellers må du jo få deg en 100% stilling, ellers vil dette bli bare verre og verre utover året. 1
Portia Catonis Skrevet 14. januar 2023 #8 Skrevet 14. januar 2023 Hva slags jobb er det du har som gir 13.000 utbetalt? Er det 100% stilling? 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #9 Skrevet 14. januar 2023 Portia Catonis skrev (28 minutter siden): Hva slags jobb er det du har som gir 13.000 utbetalt? Er det 100% stilling? 13.000 igjen etter regninger. Anonymkode: d36ec...609
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #10 Skrevet 14. januar 2023 Nei, ser nå at det står 13.000 etter SKATT.. da stiller jeg det samme spørsmålet som deg, det skal jo ikke gå an.. Portia Catonis skrev (30 minutter siden): Hva slags jobb er det du har som gir 13.000 utbetalt? Er det 100% stilling? Anonymkode: d36ec...609
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #11 Skrevet 14. januar 2023 Kommer jo med et råd som du sikkert har tenkt over, men du har ikke en venn å låne av? Kan du ta en småjobb over helgen? Flyttevask for eksempel, det blir en slitsom søndag men du får noen tusen for det. Eller du kan hente og levere ting, kjøre ting på fyllinga og annet folk trenger en bil til (hvis du har nok bensin til det, du må vel evt få betalt på forskudd). Har du en evne/utdannelse innen håndverk så har du enda mer å velge i. Som andre her så forbinder jeg også folk som driver med "private lån" med skyhøye renter og knuste kneskåler 😅 Anonymkode: e81ee...e1d
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #12 Skrevet 14. januar 2023 Har du en trumf-konto som kan tømmes? Anonymkode: 8a325...ded 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #13 Skrevet 14. januar 2023 Men du må jo søke om nødhjelp fra NAV! IKKE ta opp lån. Søk her: https://www.nav.no/ikke-penger Anonymkode: b312a...231 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #14 Skrevet 14. januar 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: Kan du ta en småjobb over helgen? Flyttevask for eksempel, det blir en slitsom søndag men du får noen tusen for det.Anonymkode: e81ee...e1d Folk har gjerne litt krav til hvor godt en flyttevask skal gjennomføres hvis de skal betale for det, så hvis TS aldri har gjort det før så risikerer hun mye klaging... Anonymkode: 105de...6c9
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #15 Skrevet 14. januar 2023 Du kan be om nødhjelp fra NAV Anonymkode: 6855a...45c
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #16 Skrevet 14. januar 2023 Still deg i sentrum og syng skillingsviser: https://skillingsviser.no/skillingsvisene/ Anonymkode: 3697c...86d
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #17 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei! Som mange andre i Norge sliter jeg med å få endene til å møtes om dagen. Jeg har fast jobb, men er ikke den best betalte og sitter igjen med ca 13.000 etter skatt. Jeg har alltid hatt strømmen på autotrekk, men hadde planer om å utsette den litt slik at jeg fikk det til å gå rundt, men uheldigvis glemte jeg bort dette i akt kaos og sitter nå med 37kr på konto som skal vare til lønning om 3 uker. Jeg har også fått en betalingsanmerkning da min ex og jeg hadde noen delte ting osv, men dette er jeg på god vei med å løse, men fet betyr også at jeg ikke kan få noe hurtig lån. Har planer om å søke på NAV, men det tar noen dager, og per nå har jeg ikke nok til å fylle på bilen så jeg kommer meg på jobb engang. Det jeg egentlig lurer på er om det finnes private lån, noen som jeg kunne lånt 1000kr av bare så jeg får fylt opp bilen og kommet meg på jobb. Eller er dette bare en uoverkommelig situasjon jeg ikke kommer meg ut av? Eller noen andre ideer? Når det kommer til å selge ting har jeg allerede lagt ut det jeg kan på Finn, men å bo på en så liten plass som jeg gjør, er det ikke alltid lett å få solgt det unna. Anonymkode: 78f59...00c Kredittkort? Anonymkode: 067fc...7dd 1
Diry72 Skrevet 14. januar 2023 #18 Skrevet 14. januar 2023 Tror ts skal skrive litt mere om bruttoinntekt før man tar turen til NAV. 13000 etter skatt høres veldig lite ut, hvorfor tjener du så dårlig?
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #19 Skrevet 14. januar 2023 3 hours ago, Diry72 said: Tror ts skal skrive litt mere om bruttoinntekt før man tar turen til NAV. 13000 etter skatt høres veldig lite ut, hvorfor tjener du så dårlig? Sprøyt. Alle kan søke om økonomisk sosialhjelp. Anonymkode: b312a...231 1 1
Diry72 Skrevet 14. januar 2023 #20 Skrevet 14. januar 2023 Så hvis man har 1 million i lønn, så kan man søke sosialhjelp... Bra lur du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå