Gå til innhold

Skal reise alene til Paris

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal besøke familie i Frankrike, lander i Paris på kvelden. Jeg gruer meg så til det. Er mørkredd, og redd for å få taxi i Paris. Tenker de kan bortføre meg, eller rane meg 🙈 vet det går buss, tok det i fjor. Men bussholdeplassen på flyplassen ligger for seg selv, ikke så trivelig. Og når det er kveld i tillegg.. og kommer til Paris kanskje 22- 23 tia. 

Hjelp! Noen som har reist alene til Paris? Og landet sent?

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avtal med familien at de henter/møter deg på flyplassen.

Skrevet
Motelvibes skrev (6 minutter siden):

Avtal med familien at de henter/møter deg på flyplassen.

Det er ikke et alternativ. De bor 4 timer unna Paris.

Skrevet

Kanskje du kan ta inn på hotell første natten? Så reiser du på dagtid dagen etter. 

• Liker 1
Skrevet
Motelvibes skrev (1 minutt siden):

Kanskje du kan ta inn på hotell første natten? Så reiser du på dagtid dagen etter. 

Ja, skal gjøre det. Men jeg må fremdeles lande på kvelden, og komme meg til hotellet.

Skrevet
Anonym-bruker skrev (11 minutter siden):

Ja, skal gjøre det. Men jeg må fremdeles lande på kvelden, og komme meg til hotellet.

Ja ta en offisiell taxi utenfor terminalene. 

Skrevet
Motelvibes skrev (4 minutter siden):

Ja ta en offisiell taxi utenfor terminalene. 

Er de trygge? 

Skrevet

Du skal til Paris, ikke Mogadishu..

Slapp av og se opp for lommetyver, så kommer det til å gå helt fint. :)

Anonymkode: b51c9...98a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeeez. Det er Paris vi snakker om. Det er en del området i sentrum med lommetyveri og sånn, men flyplassområdet er det da veldig lite som kan skje. Det er for øvrig mye mørkere i Norge enn i Frankrike.

Anonymkode: bd7a0...069

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeeez. Det er Paris vi snakker om. Det er en del området i sentrum med lommetyveri og sånn, men flyplassområdet er det da veldig lite som kan skje. Det er for øvrig mye mørkere i Norge enn i Frankrike.

Anonymkode: bd7a0...069

Mest bekymret for selve taxi turen. Om det er trygt.

Skrevet

Kan man be om kvinnelig taxisjåfør? 

Jeg tar ikke taxi alene med mannlig sjåfør hvertfall. Tar egentlig aldri taxi pga redsel. 

Anonymkode: d872d...7b3

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan man be om kvinnelig taxisjåfør? 

Jeg tar ikke taxi alene med mannlig sjåfør hvertfall. Tar egentlig aldri taxi pga redsel. 

Anonymkode: d872d...7b3

Nei tror ikke det. Man står liksom i kø og må ta første ledige. 

Skrevet
Anonym-bruker skrev (6 timer siden):

Er de trygge? 

Ja, du tar de som har taxilys på taket. De er registrerte taxier. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du skal til Paris, ikke Mogadishu..

Slapp av og se opp for lommetyver, så kommer det til å gå helt fint. :)

Anonymkode: b51c9...98a

Har du vært i Paris de siste 20 årene?, byen begynner å ligne mer og mer på Mogadishu eller byer i Midt-Østen.

Det er ikke mer enn 3 dager siden at en muslimsk terrorist fra Libya skadet 6 mennesker på togstasjonen Paris' Gare du Nord. Slike ting skjer til stadighet men siden det ikke er politisk korrekt å snakke om så blir det ikke nevnt i norske medier.

https://www.euronews.com/2023/01/11/paris-station-knife-attack-at-least-six-people-injured-and-suspect-shot

Anonymkode: 28655...66a

Skrevet

Taxi fra flyplassene er trygt så lenge du tar en ekte taxi og ikke en pirattaxi. De ekte taxiene står på eget sted, med skilting og personell. Pirattaxiene har folk inne på ankomst, som huker tak i folk og drar dem med seg til pirattaxiene. Så så lenge du unngår å bli med disse, og bare går til den ekte taxikøen så er du trygg. Ekte taxier har takskilt pluss klistremerke på vinduer.

Men, skal du ta taxi i fire timer? Er ikke alle sjåfører som går med på å kjøre så langt.

Går det tog dit du skal? 

Anonymkode: 4bffc...91e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Taxi fra flyplassene er trygt så lenge du tar en ekte taxi og ikke en pirattaxi. De ekte taxiene står på eget sted, med skilting og personell. Pirattaxiene har folk inne på ankomst, som huker tak i folk og drar dem med seg til pirattaxiene. Så så lenge du unngår å bli med disse, og bare går til den ekte taxikøen så er du trygg. Ekte taxier har takskilt pluss klistremerke på vinduer.

Men, skal du ta taxi i fire timer? Er ikke alle sjåfører som går med på å kjøre så langt.

Går det tog dit du skal? 

Anonymkode: 4bffc...91e

Nei, jeg skal ikke det. Skal ta taxi inn til sentrum, til der jeg skal overnatte. Så tog dagen etter. 

• Liker 1
Skrevet

Bodde et halvår i Paris, opplevde aldri noe galt, franskmenn er kjempehyggelige

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...