Lille39 Skrevet 14. januar 2023 #1 Skrevet 14. januar 2023 (endret) Har kjøpt meg hus med 2 leiligheter. Og med en gang du kommer inn i den ene gangen er det en eim av gammel røykelukt og mat os. Hvordan få lukten bort. ? Skal legge veggfornyer på veggene og så male over. Vil dette hjelpe? Takk for svar☺️ Endret 14. januar 2023 av Lille39
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #2 Skrevet 14. januar 2023 Sjekk kjøkkenviften. Både matlukt og røyklukt kan sitte godt i vifter. Det er ikke alltid det er nok å vaske filteret og da må man nesten bare bytte ut hele viften. Anonymkode: 46c52...1b8 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #3 Skrevet 14. januar 2023 Du må i hvertfall male med sperregrunn. Ellers så er jo vasking å anbefale da Anonymkode: 41695...690 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #4 Skrevet 14. januar 2023 Alt som ikke kan fjernes må vaskes. Og da mener jeg alt. Stikkontakter, dørhåndtak, taklamper, ventiler osv osv. Tak, vegg, karmer, vinduer, dører osv må også vaskes før dem grunnes og males. Noen grunninger kan brekkes i duse farger, du kan spare deg et strøk om du får brekket grunningen i samme farge som valgt farge. Du må regne med tre strøk. Her rev vi nesten all gips, vi rev gulvet, vinduer, elektriske er byttet ut med nytt, men innimellom så kjenner jeg en gammel eim av tobakksrøyk, spesielt på sommeren når det er veldig varm ute, det er fra huntonitt flatene inni kottet lukten kommer fra.. Mmh.. så når jeg får tid så skal kottet males.. sånn ca 8x2,5 m med skråtak, høyde va 0.60 til 1.10 m kooooosearbeide 😑 Anonymkode: 1e905...ee4 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #5 Skrevet 14. januar 2023 Lei en ozonmaskin. Hvis ikke, vask ned med salmiakk e.l (og vask over igjen med vann), så mal med heft og sperregrunn, før du maler med vanlig maling. Anonymkode: 72cb2...11a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå