AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #21 Skrevet 14. januar 2023 De har noen fine plagg, noen ganske harry. Har eid noen JP-plagg selv, men synes kvaliteten har vært så som så. Anonymkode: 84736...127 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #22 Skrevet 14. januar 2023 Jean Paul og Gant er i min verden veldig harry. Jeg føler disse merkene representerer middelklassen som forsøker å vise at de er rike. Anonymkode: fcd5f...736 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #23 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jean Paul og Gant er i min verden veldig harry. Jeg føler disse merkene representerer middelklassen som forsøker å vise at de er rike. Anonymkode: fcd5f...736 Jeg trodde det bare vare et klesmerke som alle andre. Skjønner ikke hvordan dere klarer/gidder å huske på alle disse merkene og hva de liksom sier. Klær er klær. Anonymkode: f05c9...722 14 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #24 Skrevet 14. januar 2023 Døllt merke! Anonymkode: affa3...f9c
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 14. januar 2023 #25 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg trodde det bare vare et klesmerke som alle andre. Skjønner ikke hvordan dere klarer/gidder å huske på alle disse merkene og hva de liksom sier. Klær er klær. Anonymkode: f05c9...722 Det er et KG-fenomen som vi som lever i den virkelige verden ikke bryr oss om.
Vimsa84 Skrevet 14. januar 2023 #26 Skrevet 14. januar 2023 Kler meg i det jeg liker, uavhengig av om det er fra Cubus, H&M eller Jean Paul. Har en lang jakke fra JP- elsker den, fin og god 4 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #27 Skrevet 14. januar 2023 Merker med logo på klærne er generelt sett ned på og fremstår som noe overfladisk. Det å gå rundt med klær med logo er noe influencere er blitt kjent for, så det gir gjerne vibber om at man ønsker å fremstå som rik og vellykket - noe de fleste som er rike og vellykkede generelt ikke har behov for. Anonymkode: 2567e...8d6 3
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 14. januar 2023 #28 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Merker med logo på klærne er generelt sett ned på og fremstår som noe overfladisk. Det å gå rundt med klær med logo er noe influencere er blitt kjent for, så det gir gjerne vibber om at man ønsker å fremstå som rik og vellykket - noe de fleste som er rike og vellykkede generelt ikke har behov for. Anonymkode: 2567e...8d6 Dette tror jeg er et fenomen i avgrensede miljøer. Jeg kjenner ingen som ser ned på andre pga av klærne de har. Uansett om det er merker på dem eller om de er kjøpt på Cubus. Stort sett alle jeg kjenner har turklær med enten Bergans-, Kari Traa- eller Norrøna-logo på og aldri hørt noen snakket negativt om det.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #29 Skrevet 14. januar 2023 24 minutter siden, Vimsa84 said: Kler meg i det jeg liker, uavhengig av om det er fra Cubus, H&M eller Jean Paul. Har en lang jakke fra JP- elsker den, fin og god 8 minutter siden, Anonym Brukar0 said: Dette tror jeg er et fenomen i avgrensede miljøer. Jeg kjenner ingen som ser ned på andre pga av klærne de har. Uansett om det er merker på dem eller om de er kjøpt på Cubus. Stort sett alle jeg kjenner har turklær med enten Bergans-, Kari Traa- eller Norrøna-logo på og aldri hørt noen snakket negativt om det. Cubus-barn... Anonymkode: 8712d...12e 2
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 14. januar 2023 #30 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Cubus-barn... Anonymkode: 8712d...12e Hva?
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #31 Skrevet 14. januar 2023 2 minutter siden, Anonym Brukar0 said: Hva? Sorry trodde de fleste tok den https://www.facebook.com/NRKUnderholdning/videos/exit-2-i-nrk-tv-cubus-barn/201812495066659/ Anonymkode: 8712d...12e 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #32 Skrevet 14. januar 2023 Jeg tilhører middelklassen og har noen plagg fra JP. Helt sorte jakker (allværsjakker, grøss og gru ) uten logo. Kvaliteten er god til den prisen man betaler. Bryr meg ikke om merker, ei bryr jeg meg om late som jeg er rik. Sistnevnte er harry uansett hvilket merke man går i. Helt tåpelig disse statussymbolene og jaget etter dem. Kunne likegodt vært at de menneskene som har utstående ører er mer verdt enn de som ikke har det. Sosial konstruert hierarki. Men klær på kroppen må en uansett ha for å beskytte seg mot vær og vind og da er Jean Paul like godt som noe annet. Anonymkode: 3677e...c60 3 2
TheHairyToothfairy Skrevet 15. januar 2023 #33 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jean Paul er vel det merket som utslitte husmødre og «wannaberich» klarer å pynte seg med innenfor sitt budsjett. Derfor har det fått litt lavstatus🙃 Anonymkode: 7ebdb...f64 Det er jo bare bullshit og fantasier. Hvor tar du det der fra? Eller mer korrekt, hvorfor er det viktig for deg å mene akkurat det? Er det fanboyisme eller rett og slett dårskap? 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #34 Skrevet 15. januar 2023 Jocelynn skrev (På 14.1.2023 den 14.28): Hva? Er Jean Paul ut også nå? Jeg liker JP, uavhengig av om det er in eller ut. Klassisk stil. Tror ikke du skal ta tråder på KG så seriøst. Det er utrolig mange rare mennesker her med merkelige meninger. Jean Paul har for det meste klassiske plagg, så det er safe valg for de fleste. Jeg bruker som regel ikke Jean Paul, men har et par plagg, og de er klassisk i form, fasong og farge og har god kvalitet. Anonymkode: b155e...ddd 4 1 1
Jocelynn Skrevet 15. januar 2023 #35 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tror ikke du skal ta tråder på KG så seriøst. Det er utrolig mange rare mennesker her med merkelige meninger. Jean Paul har for det meste klassiske plagg, så det er safe valg for de fleste. Jeg bruker som regel ikke Jean Paul, men har et par plagg, og de er klassisk i form, fasong og farge og har god kvalitet. Anonymkode: b155e...ddd Det var ikke en seriøs kommentar fra meg. Jeg kjenner KG. 😅 2
Embla Othea Skrevet 15. januar 2023 #36 Skrevet 15. januar 2023 Det er ingenting galt med Jean Paul? 5
jukkapalme Skrevet 15. januar 2023 #37 Skrevet 15. januar 2023 (endret) Jean Paul er da helt ok. Ikke merket jeg pleier å handle fra, men jeg har to plagg derfra, en singlet og en piquet-topp. Begge uten logo og jeg har hatt begge i mange år. Mye brukt også (selv om de ikke brukes så mye nå lenger), så kvaliteten er det ikke noe å si på. Jeg syns ikke de klærne med store logoer er noe fine da, men det gjelder alle merker, ikke bare Jean Paul. Store, prangende logoer er harry uansett. Endret 15. januar 2023 av jukkapalme 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #38 Skrevet 15. januar 2023 Åh hvem bryr seg. Folk liker vel klærne da..jeg elsker andre merker og det er sikkert mange som synes det blir feil. Gi nå faen og la folk få gå med akkurat hva de vil. Til og med Hést genser. Anonymkode: f269d...47d 4 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #39 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 14.1.2023 den 18.04): Merket er norskt, ikke noe galt med norske klær i utgangspunktet.. Men de fremstår som et internasjonalt brand, og priser seg deretter. JP ble startet og er fortsatt eid av Plachtbrødrene fra Oslo. Anonymkode: db76f...2c3 Fristende å tenke at navnet spiller litt på et kjent fransk Brand. (Jean Paul gaultier) Synes noen av klærne er pene og klassiske. (Har ingen selv, men kjøper gjerne hvis jeg kommer over det) Anonymkode: 216c8...8af 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #40 Skrevet 15. januar 2023 I min ungdomstid på 90-tallet var dette regnet som et snobbe-merke pga høy pris og selve stilen på klærne (mye beige,mørk blått og hvitt,striper og ruter og marine mønstre). I dag tenker jeg det er et hent ordinært merke som hverken er spesielt dyrt eller billig, men midt i mellom. Kvaliteten på de få JP plaggene jeg har eid virker bra, men det er ikke et merke jeg legger spesielt merke til sånn mtp design. Anonymkode: 68437...85d 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå