AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #1 Skrevet 13. januar 2023 Jeg er i et ganske nytt forhold med en mann som også har barn fra før, men vi bor hver for oss. Nå som alt har blitt dyrere og renta har økt igjen, så har jeg fått strammere økonomi. Han foreslår ofte å finne på ting som koster penger, hvor jeg kommer med litt andre forslag. Noen ganger så sier jeg ja ja, vi ser hva vi gjør…. litt for å «glemme» det litt🤪 Han er veldig på tilbud siden med å spandere og handle inn osv… men jeg er litt typen som liker å betale for meg og. Har latt han få spandere litt også… Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal si…. kjipt å si at jeg ikke har så mye penger☺️🙈😬 Anonymkode: d4f20...67e
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #2 Skrevet 13. januar 2023 Mannefella.. Kvinner som finner en mann for å få han til å betale for alt utenom faste kostnader. Helt normalt. Anonymkode: 861cb...8de
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #3 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mannefella.. Kvinner som finner en mann for å få han til å betale for alt utenom faste kostnader. Helt normalt. Anonymkode: 861cb...8de Leseferdighetene dine er ikke helt på topp? Hun har ikke funnet seg en mann for at han skal betale alt, hun skriver at hun prøver å få ham til å gå med på andre opplegg som ikke koster så mye, og lurer på om hun må fortelle at hun ikke har så god råd. Det er det motsatte av å ville utnytte andre. Du har sikkert venner som tjener bedre enn deg, og som kan kjøpe dyrere ting og delta på flere reiser, konserter, fritidsaktiviteter osv., enn deg. Det er ikke alltid så enkelt å si at en ikke har råd til å delta på det samme som dem. Jeg ser ikke noen annen løsning enn at du forteller at du må ta det litt rolig på grunn av mye utgifter, og at du ikke er komfortabel med at han skal betale for deg. At han spanderer noe ser jeg ikke på som noe problem, om han har god råd til det, men det går selvsagt på selvfølelsen når man føler at det blir vel mye enveis med betalingen. Anonymkode: d182c...61b 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #4 Skrevet 14. januar 2023 Forstår deg godt, og var i liknende situasjon før. De som har mye penger tenker ikke alltid over forbruket sitt like mye som vi med mindre penger har. Jeg hadde det jeg trengte og syntes jeg levde godt, men med hans vaner ble det knapt. Bare det å feks gjøre flere impulskjøp på Joker istedenfor å følge matplanen med ukeshandling på Rema kunne gjøre stor forskjell for meg. Han foreslå også ofte å treffes på lekeland med barna og gå på McDonald’s, imens jeg foreslo tur i skogen med niste. Jeg satt meg rett og slett ned og fortalte ham hva jeg tenkte om det. Jeg hadde ikke dårlig råd i mine øyne, men jeg hadde ikke råd til å sløse, for da fikk jeg aldri spart noe. Han syntes det var fint at jeg sa ifra, for han hadde nok fått litt dårlige forbruksvaner selv, og ville heller spare litt mer. Jeg ville gjerne betale for meg selv, men lot han få spandere noen ekstrating innimellom fordi han ønsket, og kunne, og jeg forstod ham når han sa at jeg ville ha gjort det samme om det var omvendt. Best å bare si det, men si det på en ikke-dømmende måte, for han gjør jo ikke noe galt og tenker nok ikke over at det koster❤️ Anonymkode: 3522c...709 1
Fremmed fugl Skrevet 14. januar 2023 #5 Skrevet 14. januar 2023 Først tenkte jeg skrive at det er vel bare å si ja takk. Men så tenkte jeg meg litt om. Er selv mann, og har "alltid" hatt relativ grei inntekt. Så ser saken spontant fra perspektivet til den som gjerne vil spandere. Men hadde jeg vært I TS sine sko, så er jeg ikke så sikker... Kanskje dere kan finne en dynamikk der du spanderer hyggelige men rimelige ting (pølser og billig øl som dere koser dere med på tur i marka) og han show og hotell? Litt sånn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå