Gå til innhold

Næringsinnhold per 100g er 58 kcal. Hvor mye er det i en liter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Næringsinnhold per 100g er 58 kcal. Hvor mye er det i en liter?
Det er snakk om melk

Anonymkode: 9b9b2...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tuller du? 

Anonymkode: 36ac1...d34

Nei..... hva får deg til å tro det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Nei..... hva får deg til å tro det?

Mest sannsynlig fordi det er småskolematte gjetter jeg. Når det kommer til vekt på melk så sier man normalt at 100g = 100cl. Derfor vil 1 liter melk veie ca 1 kg. Og da ganger du 58 med 10. 100×10=1000. Men for å få eksakt tall så må du veie 1 L melk for å se eksakt hvor mange gram det er. Vær obs på at 1 melkekartong ofte inneholder litt mer eller litt mindre enn 1 liter. Obs2. Ikke vei kartongen. De skal du ikke spise.

Anonymkode: bb310...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mest sannsynlig fordi det er småskolematte gjetter jeg. Når det kommer til vekt på melk så sier man normalt at 100g = 100cl. Derfor vil 1 liter melk veie ca 1 kg. Og da ganger du 58 med 10. 100×10=1000. Men for å få eksakt tall så må du veie 1 L melk for å se eksakt hvor mange gram det er. Vær obs på at 1 melkekartong ofte inneholder litt mer eller litt mindre enn 1 liter. Obs2. Ikke vei kartongen. De skal du ikke spise.

100 g= ca 100 ml = 1 dl. Cl blir feil enhet her.

men ellers har du rett:) 

det er ca 580 kcal i en liter av produktet.

vil man ha eksakt mål veier man 1 dl og ganger med 10 eller veier hele innholdet i 1 liter. Ikke sikkert massetettheten i produktet er helt likt vann(som 100 g = eksakt 100 ml). 

Anonymkode: 70007...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

100 g= ca 100 ml = 1 dl. Cl blir feil enhet her.

men ellers har du rett:) 

det er ca 580 kcal i en liter av produktet.

vil man ha eksakt mål veier man 1 dl og ganger med 10 eller veier hele innholdet i 1 liter. Ikke sikkert massetettheten i produktet er helt likt vann(som 100 g = eksakt 100 ml). 

Anonymkode: 70007...757

Ja selvfølgelig! Beklager 🤪🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for hjelpen. Jeg har dyskalkuli. Det som er "småskolematte" for andre, er umulig matte for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...