Gå til innhold

En kollega kom med en sleivete kommentar.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Gikk kveldstur med den ene hunden min og mötte på en kollega. Hun spurte meg hvordan jeg hadde det, og jeg sa at det gikk bra.  Går ut i permisjon om en uke og ble 100% sykemeldt for to dager siden. Da svarte hun "Jeg ser at du har fått MYE vann i ansiktet!". For å väre helt ärlig så föler ikke jeg det selv, men okei. 

Hvorfor tror noen folk at de bare kan komme med sånne kommentarer? Som om det er fritt frem bare pga graviditet.

Anonymkode: 6161e...c02

• Liker 4
  • Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jesuss! Skal du omgås andre mennesker får du tåle såpass!

Anonymkode: 9c4a0...081

• Liker 26
  • Nyttig 2
Skrevet

En kollega sa til meg at jeg hadde veldig stor mage sammenlignet med en annen kollega som var gravid, og lurte på om det var tvillinger. Mange dumme folk dessverre. Drit i henne! 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

Var dette en sleivete kommentar? En sleivete kommentar tenker jeg er en kommentar som er ment som stygg. Tror du hun mente å være slem mot deg? Var hun frekk i stemmen? Ga deg stygt blikk? 

Jeg tenker at folk kan si mye uten å tenke. For alt du vet kan denne kommentaren være ment som at det ikke er lenge til fødsel og det er spennende og gøy. 

Anonymkode: e4bfe...b26

• Liker 16
Skrevet

Utrolig teit kommentar. Generelt skal man ikke kommentere andres utseesnde/kropp. Og å si at noen ikke ser bra ut, selv om det muligens er ment støttende, så er det ikke hyggelig eller oppløftende å få sånne kommentarer. Jeg blir like irritert hver gang noen sier jeg ser trøtt ut, for eksempel. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Vel mer volum i ansiket gjør jo at man ser yngre ut

Anonymkode: 2a94d...d0b

• Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke sikkert hu mente noe vondt med det. De fleste får mye vann i ansikter rett før fødsel, så hun mente kanskje at det bare nærmet seg?😄

Anonymkode: 5506e...3e7

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Gikk kveldstur med den ene hunden min og mötte på en kollega. Hun spurte meg hvordan jeg hadde det, og jeg sa at det gikk bra.  Går ut i permisjon om en uke og ble 100% sykemeldt for to dager siden. Da svarte hun "Jeg ser at du har fått MYE vann i ansiktet!". For å väre helt ärlig så föler ikke jeg det selv, men okei. 

Hvorfor tror noen folk at de bare kan komme med sånne kommentarer? Som om det er fritt frem bare pga graviditet.

Har du tenkt tanken på at det kan være noe i det hun sier? 

Eller er målet med å "være krenket" viktigere ? 

Anonymkode: 39f0e...0bb

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Herregud, KAN VI SLAPPE AV LITT? Jeg er så lei.

Anonymkode: 1aa55...390

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Hun ser det nok mye lettere enn deg, som ser deg selv hver dag.

Anonymkode: 24a0b...f6f

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Det hadde jeg ikke giddet å bry meg om

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Minni30 skrev (1 time siden):

En kollega sa til meg at jeg hadde veldig stor mage sammenlignet med en annen kollega som var gravid, og lurte på om det var tvillinger. Mange dumme folk dessverre. Drit i henne! 

Så kollegaen var dum fordi du hadde størst mage?

Hva ER det med endel kvinner? 

Anonymkode: 24a0b...f6f

• Liker 5
Skrevet

Herregud, KAN VI SLAPPE AV LITT? Jeg er så lei.

Anonymkode: 1aa55...390

Det er da ikke fint å si omtrent det samme som "du har blitt så tjukk i ansiktet".

Anonymkode: 5c89c...615

• Liker 11
Skrevet

Håper det er hormonene som spiller deg ett puss, for dette er da virkelig ikke noe å ta så på vei for😅 

Anonymkode: 121f0...f2b

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Der er normalt å bli litt hoven i ansiktet når det nermer seg fødsel.

Anonymkode: 10b5b...04d

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Har 3 uker til fødsel og har hørt familie / venner nevne det for meg. Da også type «fødeansikt», lepper er hovne osv. Blir ikke krenka av det😅

Anonymkode: a83b3...09e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du har jo sikkert fått fødeansikt. Jeg fikk også kommentarer på det. Dagen før jeg fødte

Anonymkode: 1c2b7...82c

• Liker 2
Skrevet

Du er gravid og hormonell. Dette er da ikke noe å lage en sak ut av.

• Liker 3
Skrevet

Embla Othea skrev (10 minutter siden):

Du er gravid og hormonell. Dette er da ikke noe å lage en sak ut av.

Jo, dette er faktisk en sak. Gravide blir en skyteskive for dumme kommentarer om kropp og vekt, og folk bør holde seg for gode til å gjøre det. Man gjør ikke det ellers. Du ble jo sint selv når noen hadde påpekt din vekt og kropp, nevnt i en annen tråd. Så hvorfor er det greit å gjøre mot andre når du ikke tåler det selv? 

Å bortforklare med at gravide er hormonelle er helt bak mål, det er akkurat da folk må holde kommentarene sine for seg selv, fordi det er da det sårer mest. Det er ikke greit, og skal ikke unnskyldes. La de gravide være gravide og slutt å kommenter på kropp, uansett!!

Anonymkode: a6355...d7b

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jo, dette er faktisk en sak. Gravide blir en skyteskive for dumme kommentarer om kropp og vekt, og folk bør holde seg for gode til å gjøre det. Man gjør ikke det ellers. Du ble jo sint selv når noen hadde påpekt din vekt og kropp, nevnt i en annen tråd. Så hvorfor er det greit å gjøre mot andre når du ikke tåler det selv? 

Å bortforklare med at gravide er hormonelle er helt bak mål, det er akkurat da folk må holde kommentarene sine for seg selv, fordi det er da det sårer mest. Det er ikke greit, og skal ikke unnskyldes. La de gravide være gravide og slutt å kommenter på kropp, uansett!!

Anonymkode: a6355...d7b

Men det var ikke pga vekt. Det var en kommentar om «ja, det nærmer seg. Forstår det er kort igjen. Du har fått et fødeansikt». 

Anonymkode: 45b93...27a

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...