Gå til innhold

Kommentar fra fremmed dame ødela dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tre barn og er hjemme i permisjon med den minste. Skulle bare trille bort på kjøpesenteret for å handle middag før resten av familien kom hjem etter en dag med mye husarbeid. Baby sov godt innpakket i vogna med lammerull, dunpose m.m så jeg tok av henne lua når vi kom inn på kjøpesenteret. Litt før jeg var ferdig å handle to store poser med mat våknet baby og begynte å gråte, så jeg tok henne opp fra vogna. Ble litt kaotisk med to handlenett, baby som gråt, betaling og barnevogn, så tok opp babyen fra vogna og Børre henne litt. Akkurat da kom en dame i 70 årene og sa at det var kald trekk og nærmest beordret meg til å ta på babyen lue, hun sa med streng stemme at babyer alltid skal ha luer på og så gikk hun før jeg rakk å respondere. Jeg følte meg som en idiot og ble fryktelig lei meg av den kommentaren. Føler meg så mislykket. Skal sies at jeg har fått lite søvn i det siste så er ekstra følsom, men har tenkt på dette i mange timer nå og lurer på om det er greit at folk kommenterer slik, og hva kunne jeg ha svart? 

Anonymkode: 873a9...4b4

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er i situasjonen,  og vet best!

Anonymkode: b1f07...91d

• Liker 7
Skrevet

DRIT I HUN SURE UTDATERTE DRITT DAMA. 

• Liker 30
  • Nyttig 4
Skrevet

Hun var et snerpehue - hev deg over! 

Anonymkode: 70dbc...655

• Liker 7
Skrevet
Mamajune11 skrev (Akkurat nå):

DRIT I HUN SURE UTDATERTE DRITT DAMA. 

Dette!

Anonymkode: af502...d48

• Liker 7
Skrevet

"Har du rømt fra demensavdelingen på gamlehjemmet?" Og så himle med øya

Anonymkode: 011bc...bab

• Liker 15
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Prøv å ikke bry deg om henne - du gjør en god jobb.

Skrevet

Neste gang svarer du pent:

»Åh tusen takk! Jeg glemte meg. Jaja, men du som er ravende dement vet jo hvordan det er». Og så smiler du superhyggelig :) 

Eller, spør pent om hun kan rygge litt da du har kraftig allergi mot mugne surpelser. 

Anonymkode: 6fb2f...170

• Liker 7
Skrevet

Lurer på ved hvilken alder man får for seg at kald trekk er en av de største farer for menneskeheten? Jeg er 50 neste år, og lurer på når jeg kommer til denne åpenbaringen? 

Blås i sånne kommentarer, ts. Damen lot sikkert sine egne barn skrike seg i søvn og hadde ikke barneseter i bilen, heller. 

Anonymkode: 101a0...887

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet

Forstår at dette ikke var noe ålreit, hadde nok selv reagert på dette om det hendte meg.

Kommentaren hennes handler utelukkende om henne, og viser bare at hun er uvitende og mangler empati - og handler absolutt ikke om deg og dine egenskaper. Du gjør en god jobb! Gamla skulle holdt kjeft. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lurer på ved hvilken alder man får for seg at kald trekk er en av de største farer for menneskeheten? Jeg er 50 neste år, og lurer på når jeg kommer til denne åpenbaringen? 

Blås i sånne kommentarer, ts. Damen lot sikkert sine egne barn skrike seg i søvn og hadde ikke barneseter i bilen, heller. 

På den tiden var det ikke sikkerhetsbelter i bilene engang.

Anonymkode: cd01d...86c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

På den tiden var det ikke sikkerhetsbelter i bilene engang.

Anonymkode: cd01d...86c

Sikkert ikke i alle, nei. Vi hadde Volvo da jeg vokste opp, så jeg har alltid hatt sikkerhetsbelte på som barn, men har jo hørt om dem på min egen alder som veltet seg fritt i baksetet gjennom bilferien i Europa. 😳

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg har tre barn og er hjemme i permisjon med den minste. Skulle bare trille bort på kjøpesenteret for å handle middag før resten av familien kom hjem etter en dag med mye husarbeid. Baby sov godt innpakket i vogna med lammerull, dunpose m.m så jeg tok av henne lua når vi kom inn på kjøpesenteret. Litt før jeg var ferdig å handle to store poser med mat våknet baby og begynte å gråte, så jeg tok henne opp fra vogna. Ble litt kaotisk med to handlenett, baby som gråt, betaling og barnevogn, så tok opp babyen fra vogna og Børre henne litt. Akkurat da kom en dame i 70 årene og sa at det var kald trekk og nærmest beordret meg til å ta på babyen lue, hun sa med streng stemme at babyer alltid skal ha luer på og så gikk hun før jeg rakk å respondere. Jeg følte meg som en idiot og ble fryktelig lei meg av den kommentaren. Føler meg så mislykket. Skal sies at jeg har fått lite søvn i det siste så er ekstra følsom, men har tenkt på dette i mange timer nå og lurer på om det er greit at folk kommenterer slik, og hva kunne jeg ha svart? 

Anonymkode: 873a9...4b4

Du trenger ikke svare på sånt. Det holdt på å klikke for meg da jeg fikk barn. Jeg liker ikke å være hjemme, og det fikk jeg høre av alle , at ungen min ikke hadde det bra m.m fordi jeg gikk rundt med baby i vogna osv.

Et år senere har jeg en kjempesosial fornøyd baby, som prater og Har det bra:)

Anonymkode: 5796b...251

• Liker 1
Skrevet

Ikke tenk mer på det. Smil og la det gå. Jeg bar babyen fra bilen til huset, som er maks 1 minutt. Han sov, så jeg vurderte at det var et par plussgrader og det at han sov var viktigere enn at jeg skulle pakke han inn og ut for den korte turen. Han hadde på seg to lag ull, ull lue og ulltøfler, men ikke ytterdress som vi bruker ved høyere minus. På veien møtte vi en nabo. Jeg trodde hun stoppet meg for å se på babyen, for hun sa hei, før det gikk opp for meg at hun skulle si at jeg burde kle på barnet litt mer. I det øyeblikket tenkte jeg bare: Herlighet, det sier mye mer om deg enn meg at du skal blande deg opp i dette. For et liv du må ha. Og gikk videre. Noen mennesker er bare til i hverdagen for å påpeke og trykke ned andre. Så enkelt. 

Anonymkode: b3869...e3d

• Nyttig 1
Skrevet

Fikk barn for et år siden, og jeg KOKTE nærmest babyen fordi alle sa sånne ting til meg. Hadde en veldig hard fødselsdepresjon, så det ble voldsomt og jeg følte meg så dårlig. Til slutt begynte jeg å ta av lua fordi babyer kan faktisk dø av å bli for varme, og da ble det iallefall kommentarer!  Gikk helt fint med baby :) 

Anonymkode: bae4e...c21

• Liker 1
Skrevet

Hadde svart: «Du får dra hjem og lage en parole for kampsaken din: Nei til babyer uten lue INNE på et kjøpesenter. Får nok bred oppslutning.» 

Anonymkode: 17483...c23

Skrevet

Føler med deg! Hadde besøk av en eldre, barnløs venninne som kommenterte at jeg har det rotete.... Jeg bor i en liten leilighet,  er i utgangspunktet ikkeno spes oetimeter av meg og har 2 små barn so lager liv og røre og MASSE rot. Ble kjempelei meg. Men hvorfor skulle jeg bli det, egentlig. Hun vet jo ikke hvordan det er med 2 små barn og et umedisinert ADHD-hue.

Anonymkode: 73f82...641

• Hjerte 1
Skrevet

For en møkkakjerring. 

Anonymkode: 53c0d...0c6

Skrevet

Jeg ville svart «Skjønner at du er bitter. Det er jo minst 30 år siden du har sett en kuk». 

Anonymkode: 12e50...24b

Skrevet

Hahahah ikke tenk på det, du har bare møtt på ei sprut gærn kjerring! 

Anonymkode: 6dc0d...c29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...