Gå til innhold

Dere med jevnaldrede søsken, hvordan er søskenforholdet deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på dere som er født 1-2 år fra hverandre. Hvordan er søskenforholdet nå?  

Anonymkode: a519b...63b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vært bestevenner gjennom hele livet, stoler fullt og helt på hverandre. Kan snakke sammen om absolutt alt.

Anonymkode: 1bec3...1e6

Skrevet

Jeg og søsteren min har 2 år mellom oss. Vil si vi har et overraskende godt forhold sett opp mot hvor ekstremt forskjellige vi er. Vi kan gjerne ha "jentekvelder" eller gå på turer sammen etc, og det er alltid hyggelig. Men bestevenner er vi nok for forskjellige til å være😅

Anonymkode: 2cf65...f2f

Skrevet

Min to år yngre søster er absolutt min beste venn og den jeg stoler mest på i livet.

Skrevet

Min lillesøster (16 mnd yngre) hater meg fordi jeg er skeiv og har brukt de siste 3 åra på å hjernevaske min mor til å kutte kontakten med meg og ungene mine. Min bror (2år eldre) har jeg ett godt forhold til. Vi chattes omtrent daglig. 

Anonymkode: f5ae2...49e

Skrevet

1,5 år mellom oss. Vi lekte mye sammen som barn. Men tilnærmet lik ingen kontakt som voksen. 

Ikke noe vondt blod, vi har bare ikke noe til felles, og er opptatte med vårt. Hun flyttet langt vekk for å studere, og ingen av oss er telefonmennesker, så vi mistet helt kontakten da. Nå bor hun fire timers kjøring unna, og er alltid kjempetravel. Jeg er også travel med egen familie. 

Så vi treffes kanskje 3-4 ganger i året ifbm familieselskaper og sånt. Prater aldri sammen ellers. 

Anonymkode: ec6c6...ddc

Skrevet

Mannen har en storebror som er akkurat 1 år eldre. De var hund og katt i oppveksten og null kontakt i dag. Broren er meget spesiell da, som blir uvenn med alt og alle. 

Anonymkode: 4ad99...a6c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke hatt kontakt med mitt søsken de siste ti årene. Det er kompliserte grunner til det, som jeg ikke skal legge ut om her. Det er litt sårt å se hvor nære forhold andre har til sine søsken, men en kan ikke tvinge fram en relasjon.

Anonymkode: 51d48...e5b

• Liker 1
Skrevet

Har egentlig ikke noe forhold, treffes kun ved spesielle anledninger. Som jul, bursdag, dåp, bryllup og begravelse.

Anonymkode: aff41...63a

• Liker 1
Skrevet

Det er 1,5 år mellom meg og min søster. Vi lekte og elsket hverandre som barn. Da vi var tenåringer, hatet vi hverandre. Nå etter at vi blei voksne, er vi bestevenninner. Hun står meg aller nærmest.

Vi har en bror som er 5 år eldre enn meg. Pga stor aldersforskjell, husker jeg ikke at vi verken kranglet eller var bestevenner som barn, men nå i voksen alder, er han også en av mine nærmeste. Trenger jeg noen å snakke med angående økonomi eller andre viktige valg, er han den første jeg kontakter. 

Anonymkode: 3f05d...7f5

Skrevet

Jeg er lille søster og storebror er 2 år eldre en meg.
Vi kranglet litt av de første årene av barneskolen ikke ofte. Men siden da har vi vært veldig nære.
Vi har litt til felles og mye også ikke til felles.
Men vi kan alltid snakke om det vansklige i livet og det koslige og posetive i livet.
Vi vet begge at om det skjer noe har vi hverandre min og hans dør er alltid åpne for å hjelpe hverandre både med penger og hjerterom. Kunne ikke tenkt meg et liv uten storebror. Vi treffes ikke alt for ofte men snakker som regel 1 gang i uken eller mer via telefon eller over nett. Gjerne da vi kjører til og fra jobb blir det en 30min prat.

Anonymkode: 72047...7ca

Skrevet

Jeg har en søster som er 2 år yngre enn meg . Vi hadde god kontakt som barn , lite som ungdommer og så ganske mye da vi var voksne . Nå de siste årene så er det så godt som ingen kontakt. Hun har forandret seg veldig, bare opptatt av penger, fasade og å fortelle alle hvor bra hun og familien er. Det hadde vært greit men måten hun hevder seg selv og sine på er at hun snakker dritt om alle andre og snakker de/oss ned så alt blir negativt. Hakker på tante barna sine , ekskluderer fra ferie, opplevelser , har avsluttet alle felles aktiviteter og samtidig klager hun på at vi ikke er sammen. Vi er ikke uvenner bare forskjellig og jeg tar mer og mer avstand for min del og for min familie sin del. 

Anonymkode: 67367...e9a

Skrevet

1,5 år mellom oss og har null kontakt i dag. Var ikke særlig gode venner da vi vokste opp heller. Hatet å alltid måtte gjøre det samme, nærmest vokse opp som tvillinger og bli sammenlignet hele tiden. 

Anonymkode: 47773...49d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...