Høstluft Skrevet 13. januar 2023 #1 Del Skrevet 13. januar 2023 Jeg er en dame på 48, normalt slank men fullstendig utrent. Går en times tur med hunden hver dag, men ellers ikke aktiv. Jeg ønsker å ta av 4 kg, og stramme rumpa, men hvilken trening er best for meg? Vil svømming hjelpe på rumpa? Har nylig hatt en operasjon så kan ikke sykle, og pga vonde knær kan jeg nok ikke løpe særlig heller. Men jeg kan prøve og se hvordan det går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #2 Del Skrevet 14. januar 2023 Svømming er supert, da trener du hele kroppen med minimal belastning på vonde ledd. Anonymkode: 65bd7...9c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #3 Del Skrevet 14. januar 2023 Svømming er i utgangspunktet harmløst. Grunnet vannets evne til kompresjon (som jo er glimrende i seg selv), vær obs på smerter nede i korsryggen. For 99,9 prosent er svømming bra og best, men en liten andel skal være forsiktig. Anonymkode: 3e2cb...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #4 Del Skrevet 14. januar 2023 Du er ikke utrent når du går 1 time tur hver eneste dag.. Anonymkode: 79901...586 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #5 Del Skrevet 14. januar 2023 Svømming er super bra trening og skånsomt mtp belastningsskader. Men hva vil du? Det viktige er å finne en treningsform du trives for da er sjansen mye større for at du gjennomfører over tid. Anonymkode: 1b016...04b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #6 Del Skrevet 14. januar 2023 Svømming er topp for deg, og de fleste andre. Om du vil få rumpa strammere uten å belaste knær ville jeg fått noen tips av en PT. Fullt mulig å få til ihvertfall, men får ikke strammere rumpe uten å trene den spesielt. Hilsen K46 Anonymkode: 0e94b...32f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #7 Del Skrevet 14. januar 2023 Du er definitivt ikke utrent. En times tur hver dag er jo veldig bra. Anonymkode: a3ef6...238 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #8 Del Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 14.1.2023 den 7.14): Du er ikke utrent når du går 1 time tur hver eneste dag.. Anonymkode: 79901...586 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Du er definitivt ikke utrent. En times tur hver dag er jo veldig bra. Anonymkode: a3ef6...238 Dere er jo helt bortevekk. EN time tur er ingenting, og i hvertfall ikke noe å bygge kondisjon på. Jeg går også en time tur med bikkja hver dag, og jeg er i søppelform. Anonymkode: 65bd7...9c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #9 Del Skrevet 15. januar 2023 Hvis du har vonde knær anbefaler jeg styrketrening på treningsstudio. Du vil nok ha veldig godt av å sterkere muskulatur rundt knærne. Anonymkode: 558a1...65f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #10 Del Skrevet 15. januar 2023 Det vil ikke skje spesielt mye med muskelmassen din av svømming på mosjonsnivå. Jada, en fin måte å få bevegelse på, men du tar også av den belastningen som hjelper deg å faktisk bygge muskler. Er det rumpa du er opptatt av må du øke belastningen på muskelen gjentatt over tid, og det får du ikke gjort i bassenget. Da må du begynne med styrketrening. Anonymkode: ac40e...0dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #11 Del Skrevet 15. januar 2023 å kun trene vil ikke gjøre noe med vekten. Det vil gjøre noe med omkretsen, men skal vekten ned, må man gå i underskudd på kalori regnskapet uansett trengingsform. Jeg ville anbefalt å starte med svømming. Treningsstudio er kun for blodsmak og annen avsmak. Anonymkode: 7c835...203 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #12 Del Skrevet 15. januar 2023 Svømming er dritkjedelig ... Anonymkode: 6565e...0a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vitalogy Skrevet 15. januar 2023 #13 Del Skrevet 15. januar 2023 For mange vil ikke svømming gi like god kondisjonseffekt som annen aerob aktivitet. Til det er aktiviteten for teknisk. Høstluft skrev (På 13.1.2023 den 21.20): Vil svømming hjelpe på rumpa? "Stramme" den, som øke muskelmasse? Nei. Styrketrening er nevnt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå