Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lenge har han og kona Meghan Markle anklaget kongehuset og han familie for rasisme, så slo kongehuset tilbake med at Markle mobbet og ydmyket ansatte, ikke lett å vite hva som er sant, men nå som mer av boken til Harry kommer fram, hvor han forteller at hans ble født for å være organ donor for broren, eller historien om da han smøre inn edlere deler i hudkrem og at dette vekket barndoms minner om moren, begynner jeg å lure på hva som feiler ham.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at det ikke er så rart om han sliter. Tror majoriteten hadde hatt noen utfordringer i hans posisjon. 

• Liker 13
Skrevet

Tror dessverre det. Han virker ikke frisk.

• Liker 12
Skrevet

Min mening er at hsn bør beskyttes fra seg selv, og media burde ta ansvar for det og ikke skrive om han. Han virker veldig psykisk syk. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Gjest StinkySocks
Skrevet
Wilma89 skrev (15 timer siden):

Tenker at det ikke er så rart om han sliter. Tror majoriteten hadde hatt noen utfordringer i hans posisjon. 

Prins William har vel hatt nøyaktig samme barndom som Harry, og har i tillegg en langt viktigere posisjon enn Harry. 

Likevel forsøker aldri prins William å utlevere sin egen familie mest mulig, i håp om å få mest mulig overskrifter og oppmerksomhet. 

Skrevet

Penger! Dette handler utelukkende om penger.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
StinkySocks skrev (5 minutter siden):

Prins William har vel hatt nøyaktig samme barndom som Harry, og har i tillegg en langt viktigere posisjon enn Harry. 

Likevel forsøker aldri prins William å utlevere sin egen familie mest mulig, i håp om å få mest mulig overskrifter og oppmerksomhet. 

Det er et gammelt, engelsk 'saying' ang det å få barn hvor målet var "the heir and the spare" (så kunne gjerne evt døtre komme etter det). Tradisjonelt var arvingen ganske så opphøyet, mens reserven er dømt til å bli en for evig toer.

William har i så måte forpliktelser som Harry ikke har. Hva har arvingen å være rebelsk over, liksom?

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
StinkySocks skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker at Harry sin rolle kan være vell så tøff som William sin. William sin vei her i livet har alltid vært tydelig. Tenker å være nummer to i en sånn setting er vanskelig. Det at han sier at han ble født for å være organdonor for William sier noe om hvordan han føler seg oppi det hele. Det stemmer sikkert ikke, men tenker det sier enormt om hvilken plass han føler han har hatt innad i familien. Og det blir spekulering å si at han gjør dette for mest mulig overskrifter og oppmerksomhet. Ingen som vet hva som faktisk har foregått bak dørene på buckingham palace

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Miss_Alba skrev (12 minutter siden):

Penger! Dette handler utelukkende om penger.

Han og Meghan har en formue på 60 millioner dollar. Jeg tror de klarer seg. 

Skrevet
StinkySocks skrev (2 timer siden):

Tø søken har ikke nødvendigvis samme barndom. Feks kan den ene være den som får skylden for alt det vonde som skjer i en familie, the black sheep, mens den andre får rollen som den perfekte, den som aldri gjør noe galt. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Numii skrev (5 timer siden):

Det er et gammelt, engelsk 'saying' ang det å få barn hvor målet var "the heir and the spare" (så kunne gjerne evt døtre komme etter det). Tradisjonelt var arvingen ganske så opphøyet, mens reserven er dømt til å bli en for evig toer.

William har i så måte forpliktelser som Harry ikke har. Hva har arvingen å være rebelsk over, liksom?

Nå er det ikke Prins Harry som arver tronen hvis Prins William går bort. Da er det eldste barnet til sistnevnte som har førsterangen. 

• Liker 2
Gjest StinkySocks
Skrevet
Wilma89 skrev (6 timer siden):

Hvis paret virkelig ønsket seg det "private livet" som de pratet om når de trakk seg fra alle deres kongelige plikter, uten noen særlig "utsvevende" liv, så kunne millionene de allerede sitter på kanskje være mer enn nok for dem. 

Men på grunn av den luksus-tilværelsen de ønsker å leve (gigantisk bolig, privatfly over hele verden, og så videre) så holder pengene deres neppe i de neste førti eller femti årene. 

Skrevet

Stod mye rart om han på 2000-Tallet i se og hør her og nå osv 

• Liker 1
Skrevet
Wilma89 skrev (6 timer siden):

Det holder ikke lenge med forbruket deres. En god del ligger nok også i «huset» deres, som neppe er billig i drift. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Gjest MuggenKanari
Skrevet

Tror ikke han er vant til å kunne uttale seg fritt og har ikke erfaring med hvor ille konsekvensene kan bli av det. Familien hans kommer ikke til å gidde å ha noe med ham å gjøre, og han kommer ikke til å skjønne hvorfor og så blir han å legge skylden over på dem og så ruller snøballen videre der han snakker dritt og kommer med "avsløringer" og de tar avstand. 

Han har vokst opp med at han får hjelp til å skjule, og glatte over og dysse ned når han gjør og sier dumme ting. Men uten familien sin så har han ikke den hjelpen og jeg tror han kommer til å ønske at han hadde det. 

Skrevet
StinkySocks skrev (6 timer siden):

Jeg beundrer Harry som orker å fortelle om disse vonde episoder. Om storebroren som slo ham ned i bakken. Om hvordan han ble behandlet. Han og Meghan har all rett å si sin side av historien. Mye av det han forteller om kongehuset som institusjon er ikke nytt - det er ting som folk flest i Storbritannia har visst lenge. Skitkastingen mot andre familiemedlemmer og avtalene med media typ ''jeg gir deg noe om X bare så du lar være å skrive om Y'' er heller ikke noe nytt. 

Det som er nytt er at dronningen er borte og kongen er mye mindre populær enn henne. Så nå svir det mye mer. 

Jeg er ærlig talt glad på Harrys vegne at han lever en noenlunde normalt liv hvor han står fritt å si og gjøre som han vil uten at en PR-korps må fortelle ham hva han skal si eller ikke si. Jeg har ikke lest boka ennå, men ut fra det som er kommet ut om boka, er det kun 2 ting jeg er litt kritisk til. Historien om eget kjønnsorgan og å komme ut med tall på hvor mange han har drept i Afghanistan med kommentar at de ikke var mennesker, men sjakkbrikker. De to kunne han spart seg for, men resten - det er som et trykkkoker som endelig slapp dampen fri. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Det har ikke klikket for han, men han har levd med ydmykelser og krenkelser for lenge. Han har sikkert heller aldri har fått bearbeidet traumene knyttet til morens død. Er ingen tvil om at han har hatt det svært vanskelig. Da sprekker det til slutt, enten man er kongelig eller ikke. Særlig om man lever i en så følelsesnummen familie som det er snakk om her.
Blir helt uvel av å se opptakene etter Dianas død der han og broren må gå rundt å smilende håndhilse på folk og ta i mot blomster. At familien satt guttene i en slik posisjon uten å forstå hvor belastende og traumatisk det ville være, sier jo litt om hvor lite emosjonelt utviklet denne familien er. 

Endret av Sandie
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
On 1/14/2023 at 7:25 PM, Drizzt said:

Jeg beundrer Harry som orker å fortelle om disse vonde episoder. Om storebroren som slo ham ned i bakken. Om hvordan han ble behandlet.

Hvordan vet vi det er sant? Han forteller jo så mangt som ikke stemmer så hvorfor skal vi tro på noe av det? 

De har jo offentliggjort et hverdags bilde fra kjøkkenet i forkant av når denne episoden skulle ha funnet sted, og den som var på det tidspunktet var i rustfritt stål, som selvsagt som vi alle vet er uknuselig.

Han forteller om at det bare var en ansatt som ringte han og fortalte om oldemorens bortgang da han var alene på internat skole, og så viser det seg at det absolutt ikke stemte. Han var på skiferie med faren og broren og de dro tilbake til London sammen. 

Det er mange journalister og forfattere som har gått ut med lister over sånne faktiske ting som absolutt ikke stemmer.

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor han utbroderer detaljerte historier som dette, som ved kjappe google søk viser alle aldri har funnet sted. 

Hva får deg til å tro på noe av det han forteller?

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Wilma89 skrev (På 14.1.2023 den 12.38):

De bruker 6 millioner dollar i måneden, mye pga. utgifter til livvakter, så det kan vel holde hardt om noen år. Selv med påfyll fra bokpenger og Netflixdeal.

• Liker 4
Skrevet

Ble ødelagt etter mora ble forfulgt av papparazziene, og ble drept. Deretter av fruen han har nå, værst tenkelige type kone for han.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...