AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #21 Del Skrevet 16. januar 2023 17 minutter siden, 123jente123 said: Nei har ikke testet siden fredag. Bør jeg teste meg igjen i dag? 7 minutter siden, 123jente123 said: Og kjente du noe press/luft i magen i ettertid? Mest sannsynlig er du ikke gravid, men den eneste måten å utelukke det er vel å ta en ny test. Men hvis det er en uke siden du hadde sex kan du vente en ukes tid? Mest sannsynlig får du sikkert mensen da. Men alltids greit å vite at man ikke har blitt gravid igjen. Husker ikke om jeg hadde press, men var en del øm. Anonymkode: 8c97a...919 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123jente123 Skrevet 16. januar 2023 Forfatter #22 Del Skrevet 16. januar 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Mest sannsynlig er du ikke gravid, men den eneste måten å utelukke det er vel å ta en ny test. Men hvis det er en uke siden du hadde sex kan du vente en ukes tid? Mest sannsynlig får du sikkert mensen da. Men alltids greit å vite at man ikke har blitt gravid igjen. Husker ikke om jeg hadde press, men var en del øm. Anonymkode: 8c97a...919 Tok du medisinsk du også? Jeg har altså ingen symptomer men kjenner det er litt ømt nederst i magen. Derfor frykter jeg ufullstendig abort. Hvordan kjennes det i magen hos deg i ettertid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123jente123 Skrevet 20. januar 2023 Forfatter #23 Del Skrevet 20. januar 2023 Hei. I går så kom det litt blod etterfulgt av brun spotting. Men dette har avtatt idag. Er dette normalt etter medisinsk abort? Er så redd for at det er festeblødning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CatMom82 Skrevet 20. januar 2023 #24 Del Skrevet 20. januar 2023 Jeg har hatt 2 MA og begge gangene har jeg hatt litt hcg i omtrent 5-6 uker (fikk utskrapning som behandling). Men veldig individuelt hvor fort hcg går til 0. Også blødninger kan komme og gå. Du kan jo høre med fastlegen om de kan sjekke hcg med noen dagers mellomrom for å se hvor det ligger nå og om den går ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladekosmos Skrevet 20. januar 2023 #25 Del Skrevet 20. januar 2023 Hei! Jeg har nylig hatt en abort i uke 8, og jeg hadde høyehormonverdier (HCG) da aborten ble gjennomført, så det tok kroppen min 6 uker før den var verdien var på 0 og testen var negativ! Det er veldig varierende hvor lang tid det tar før verdiene synker ned til negativ test, og avhenger av hvor langt du var på vei da du tok aborten. Jeg hadde mye trykkfølelse/mildt ubehag i nedre del av magen 3-4 uker etter abort, og jeg opplevde også spotting/brunlig utflod 4 uker etter abort. Fire uker etter fikk jeg ultralyd for å se om jeg hadde rester, det var ingen rester (altså fullstendig abort), og fikk beskjed om at livmorslimhinnen nok var litt irritert etter aborten og slimhinnen begynte å bygge seg opp på nytt. Jeg var også bekymret for om det kunne være infeksjon, men fikk beskjed om at jeg da hadde hatt mye vondere og følt meg dårlig hvis jeg hadde hatt det! Føler du deg i fin form er det lite sannsynlighet for infeksjon, og det er helt naturlig at graviditetstesten fortsatt er positiv. Jeg fikk beskjed om at den skulle være negativ etter fire uker, så positiv test etter 3 uker er innenfor normalen! Men jeg kjente som deg på mye usikkerhet på hva som var normalt og hvordan det skulle kjennes. Jeg ringte til avd. der aborten ble gjennomført og fikk prate med sykepleier med erfaring og kunnskap rundt dette og fikk svar på de spørsmålene jeg hadde, samt at jeg fikk ultralyd 4 uker etter. Jeg vil anbefale deg å ringe til avd. De vil kunne svare deg på du lurer på, og ta deg inn til ultralydundersøkelse hvis de tenker at det er nødvendig! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123jente123 Skrevet 20. januar 2023 Forfatter #26 Del Skrevet 20. januar 2023 1 hour ago, Sjokoladekosmos said: Hei! Jeg har nylig hatt en abort i uke 8, og jeg hadde høyehormonverdier (HCG) da aborten ble gjennomført, så det tok kroppen min 6 uker før den var verdien var på 0 og testen var negativ! Det er veldig varierende hvor lang tid det tar før verdiene synker ned til negativ test, og avhenger av hvor langt du var på vei da du tok aborten. Jeg hadde mye trykkfølelse/mildt ubehag i nedre del av magen 3-4 uker etter abort, og jeg opplevde også spotting/brunlig utflod 4 uker etter abort. Fire uker etter fikk jeg ultralyd for å se om jeg hadde rester, det var ingen rester (altså fullstendig abort), og fikk beskjed om at livmorslimhinnen nok var litt irritert etter aborten og slimhinnen begynte å bygge seg opp på nytt. Jeg var også bekymret for om det kunne være infeksjon, men fikk beskjed om at jeg da hadde hatt mye vondere og følt meg dårlig hvis jeg hadde hatt det! Føler du deg i fin form er det lite sannsynlighet for infeksjon, og det er helt naturlig at graviditetstesten fortsatt er positiv. Jeg fikk beskjed om at den skulle være negativ etter fire uker, så positiv test etter 3 uker er innenfor normalen! Men jeg kjente som deg på mye usikkerhet på hva som var normalt og hvordan det skulle kjennes. Jeg ringte til avd. der aborten ble gjennomført og fikk prate med sykepleier med erfaring og kunnskap rundt dette og fikk svar på de spørsmålene jeg hadde, samt at jeg fikk ultralyd 4 uker etter. Jeg vil anbefale deg å ringe til avd. De vil kunne svare deg på du lurer på, og ta deg inn til ultralydundersøkelse hvis de tenker at det er nødvendig! Lykke til! Hei. Ja, det er akkurat slik jeg opplever det. Ble bare sykt stresset da jeg endelig trodde jeg hadde fått mensen til at det avtok. Nå er det så vidt brunlig utflod. Men da jeg blødde, så kom det ut noe lite, slimete og langt. Kunne dette vært en rest etter aborten? Eller tror du dette er en festeblødning? Hva tenker du? Har kun hatt sex med iondom og det var 2 uker siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladekosmos Skrevet 20. januar 2023 #27 Del Skrevet 20. januar 2023 123jente123 skrev (1 time siden): Hei. Ja, det er akkurat slik jeg opplever det. Ble bare sykt stresset da jeg endelig trodde jeg hadde fått mensen til at det avtok. Nå er det så vidt brunlig utflod. Men da jeg blødde, så kom det ut noe lite, slimete og langt. Kunne dette vært en rest etter aborten? Eller tror du dette er en festeblødning? Hva tenker du? Har kun hatt sex med iondom og det var 2 uker siden Sannsynligvis så er du ikke blitt gravid igjen når du har hatt beskyttet sex, og ikke har fått HCG-nivået ned på 0. Men jeg ser at første innlegg du skrev var for en uke siden, så da er det kanskje 4 uker siden i dag? Har du tatt en ny graviditetstest? Syns du dette er vanskelig så kan du gjøre dette på helsestasjon for ungdom, de vil kunne hjelpe deg og være noen å snakke med i det som er vanskelig. jeg tenker det er lurt for deg å snakke med kvalifisert helsepersonell så du får roet deg ned. Snakk gjerne med avdelingen som ga deg aborten eller HFU der du bor! Jeg er helt sikker på at dette ordner seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #28 Del Skrevet 20. januar 2023 På infoarket jeg fikk etter medisinsk abort (det var missed abortion, men likevel) står det at man kan ha positiv test i 3-4 uker etter aborten. 🙂 Anonymkode: f9b2c...8c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå