123jente123 Skrevet 13. januar 2023 #1 Del Skrevet 13. januar 2023 Hei alle sammen. Jeg tok min første medikamentelle abort 22.12.22, altså for rundt 3 uker siden. Det gikk altså ganske greit, bortsett for at jeg hadde litt sterke smerter når det sto på det verste selve abortdagen. Etter dette opphørte smertene og jeg blødde i ca 2.5 uker (den siste uka var det mer spotting). I dag bestemte jeg meg for å ta en graviditetstest, altså 3 uker etter, og den viste en svak positiv. Betyr dette at graviditeten ikke er fullført eller at jeg er gravid på ny (hadde sex for 4 dager siden med kondom)? Har heller ingen symptomer, bortsett fra at jeg er ganske oppblåst. Bør jeg bekymre meg? Er sykt stresset for at dette ikke har fungert - er bare 17 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #2 Del Skrevet 13. januar 2023 123jente123 skrev (44 minutter siden): Hei alle sammen. Jeg tok min første medikamentelle abort 22.12.22, altså for rundt 3 uker siden. Det gikk altså ganske greit, bortsett for at jeg hadde litt sterke smerter når det sto på det verste selve abortdagen. Etter dette opphørte smertene og jeg blødde i ca 2.5 uker (den siste uka var det mer spotting). I dag bestemte jeg meg for å ta en graviditetstest, altså 3 uker etter, og den viste en svak positiv. Betyr dette at graviditeten ikke er fullført eller at jeg er gravid på ny (hadde sex for 4 dager siden med kondom)? Har heller ingen symptomer, bortsett fra at jeg er ganske oppblåst. Bør jeg bekymre meg? Er sykt stresset for at dette ikke har fungert - er bare 17 år Du vil ikke få positiv test 4 dager etter sex. Men rester av HCG etter aborten gjør at du kan få positiv test flere uker etter aborten. Anonymkode: 14659...536 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123jente123 Skrevet 13. januar 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 13. januar 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Du vil ikke få positiv test 4 dager etter sex. Men rester av HCG etter aborten gjør at du kan få positiv test flere uker etter aborten. Anonymkode: 14659...536 Okei tusen takk. Så jeg bør ikke bekymre meg for ny graviditet. Altså alle symptomer er borte og jeg blør ikke lenger, men kjenner noe hardt og oppblåst nederst i magen. Dette har fått meg til å tenke på at den ikke er fullført. Men du tenker ikke at det er noe utenfor normalen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #4 Del Skrevet 14. januar 2023 123jente123 skrev (14 timer siden): Okei tusen takk. Så jeg bør ikke bekymre meg for ny graviditet. Altså alle symptomer er borte og jeg blør ikke lenger, men kjenner noe hardt og oppblåst nederst i magen. Dette har fått meg til å tenke på at den ikke er fullført. Men du tenker ikke at det er noe utenfor normalen? Jeg har aldri tatt en abort, så vet ikke hvordan det er vanlig å kjenne seg etterpå.. men tenker at er du bekymret så ta en tur til legen og få tatt en ultralyd 🙂 tok du utskraping? Anonymkode: d4dfb...bbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123jente123 Skrevet 14. januar 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 14. januar 2023 25 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har aldri tatt en abort, så vet ikke hvordan det er vanlig å kjenne seg etterpå.. men tenker at er du bekymret så ta en tur til legen og få tatt en ultralyd 🙂 tok du utskraping? Anonymkode: d4dfb...bbd Nei, jeg tok medisinsk abort. Har altså ingen symptomer, bortsett fra en rar følelse nederst i magen og dette begynte etter at jeg sluttet å blø. Men dette kan ikke være en ufullstendig abort eller at jeg er gravid på ny? Vi var veldig forsiktige med kondom og sjekka om det ble hull gjentatte ganger.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #6 Del Skrevet 14. januar 2023 Ville sjekket for rester, derfor de ber deg ta ny test etter 2-3 uker. Gi beskjed til sykehuset Anonymkode: b657f...0f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123jente123 Skrevet 14. januar 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 14. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Ville sjekket for rester, derfor de ber deg ta ny test etter 2-3 uker. Gi beskjed til sykehuset Anonymkode: b657f...0f0 Så du tror sannsynligheten for ny graviditet er liten? Vi hadde samleie for 5 dager siden med kondom, der vi flere ganger sjekket om det ble hull og lignende. Det er det jeg er aller mest redd for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myMa Skrevet 14. januar 2023 #8 Del Skrevet 14. januar 2023 123jente123 skrev (2 timer siden): Så du tror sannsynligheten for ny graviditet er liten? Vi hadde samleie for 5 dager siden med kondom, der vi flere ganger sjekket om det ble hull og lignende. Det er det jeg er aller mest redd for Hvis du har blitt gravid på nytt så tar det gjerne minst 10-12 dager før det gir utslag på test. Det er derfor ikke årsaken til den svakt positive testen du har tatt. Hcg (som er det hormonet som gir utslag på graviditetstester) Synker til normalt nivå ca 4 uker etter aborten. Noen kilder sier lenger. Ta en test om en ukes tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #9 Del Skrevet 14. januar 2023 Merket du om embryoet kom ut da? Nei, du får ikke positiv test 4 dager etter samleie. Det tar jo noe tid før HCG utvikler seg nok til å gi utslag på test. Og det kan gå dager før egget fester seg, som også må skje før HCG stiger. Anonymkode: 14659...536 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #10 Del Skrevet 14. januar 2023 Jeg tok medisinsk abort nå i januar. Fikk rekvisisjon fra sykehuset til å ta hcg blodprøve 4uker etter aborten for å sjekke om det så normalt ut. Sykehuset anbefalte at det skulle gå minst 4 uker etter aborten. Men fikk også beskjed om at jeg kunne ringe om jeg lurte på noe. Anonymkode: 132dc...193 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #11 Del Skrevet 14. januar 2023 123jente123 skrev (22 timer siden): Hei alle sammen. Jeg tok min første medikamentelle abort 22.12.22, altså for rundt 3 uker siden. Det gikk altså ganske greit, bortsett for at jeg hadde litt sterke smerter når det sto på det verste selve abortdagen. Etter dette opphørte smertene og jeg blødde i ca 2.5 uker (den siste uka var det mer spotting). I dag bestemte jeg meg for å ta en graviditetstest, altså 3 uker etter, og den viste en svak positiv. Betyr dette at graviditeten ikke er fullført eller at jeg er gravid på ny (hadde sex for 4 dager siden med kondom)? Har heller ingen symptomer, bortsett fra at jeg er ganske oppblåst. Bør jeg bekymre meg? Er sykt stresset for at dette ikke har fungert - er bare 17 år Når jeg mistet med missed abortion fikk jeg og behandling med cytotec, det samme som du fikk. Det er cytotec som gjør at man blør. Her ble det ikke tomt i livmora og komplikasjoner. Hadde gravid 1-2 i lange tider og fikk betent livmor. Anonymkode: 0b112...108 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123jente123 Skrevet 14. januar 2023 Forfatter #12 Del Skrevet 14. januar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Merket du om embryoet kom ut da? Nei, du får ikke positiv test 4 dager etter samleie. Det tar jo noe tid før HCG utvikler seg nok til å gi utslag på test. Og det kan gå dager før egget fester seg, som også må skje før HCG stiger. Anonymkode: 14659...536 Noe lignende et embryo kom ut ja. Det var blodig, slimete og hvitt så regner med at det var embryo men jeg er usikker. Ble bare veldig stresset av å se positiv test etter 3 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123jente123 Skrevet 14. januar 2023 Forfatter #13 Del Skrevet 14. januar 2023 27 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tok medisinsk abort nå i januar. Fikk rekvisisjon fra sykehuset til å ta hcg blodprøve 4uker etter aborten for å sjekke om det så normalt ut. Sykehuset anbefalte at det skulle gå minst 4 uker etter aborten. Men fikk også beskjed om at jeg kunne ringe om jeg lurte på noe. Anonymkode: 132dc...193 Så det er normalt at jeg tester positivt selv etter 3 uker etter abort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #14 Del Skrevet 14. januar 2023 10 minutter siden, 123jente123 said: Så det er normalt at jeg tester positivt selv etter 3 uker etter abort? Ja det er normalt, min var positiv i ein månad etterpå. Veldig svak da. Mista i veke 14.. Anonymkode: 0751c...873 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #15 Del Skrevet 14. januar 2023 Jeg fikk svak positiv graviditetstest en måned etter abort. Fikk mensen 5 uker etter. Anonymkode: 8c97a...919 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123jente123 Skrevet 15. januar 2023 Forfatter #16 Del Skrevet 15. januar 2023 23 hours ago, AnonymBruker said: Jeg fikk svak positiv graviditetstest en måned etter abort. Fikk mensen 5 uker etter. Anonymkode: 8c97a...919 Hvor langt på vei var du? Jeg var rundt 7 uker på vei da jeg tok aborten.. 23 hours ago, AnonymBruker said: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123jente123 Skrevet 15. januar 2023 Forfatter #17 Del Skrevet 15. januar 2023 On 1/14/2023 at 7:36 PM, AnonymBruker said: Ja det er normalt, min var positiv i ein månad etterpå. Veldig svak da. Mista i veke 14.. Anonymkode: 0751c...873 Min er svak den også, men det er slik at man kan se den ved første øyekast Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #18 Del Skrevet 16. januar 2023 10 hours ago, 123jente123 said: Hvor langt på vei var du? Jeg var rundt 7 uker på vei da jeg tok aborten.. Var i uke 10. Har du testet mer? Anonymkode: 8c97a...919 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123jente123 Skrevet 16. januar 2023 Forfatter #19 Del Skrevet 16. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Var i uke 10. Har du testet mer? Anonymkode: 8c97a...919 Nei har ikke testet siden fredag. Bør jeg teste meg igjen i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123jente123 Skrevet 16. januar 2023 Forfatter #20 Del Skrevet 16. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Var i uke 10. Har du testet mer? Anonymkode: 8c97a...919 Og kjente du noe press/luft i magen i ettertid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå