AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #1 Skrevet 13. januar 2023 Er relativt ny i jobben og ingen jeg er veldig "close" med, men har en grei tone med alle og kan snakke om hverdagslige ting. Syntes det er litt "kleint" å fortelle at jeg er gravid, vet liksom ikke hvordan jeg skal si det eller starte😅 er litt sjenert og ikke så glad i oppmerksomhet. Dette er innenfor helsesektoren så flertallet er jo damer med barn selv så vet ikke hvorfor det er så vanskelig🙈 Er i uke 12 og ønsker å si det snart med tanke på at jeg kommer til å trenge litt tilrettelegge fremover mtp. utagerende atferd blant enkelte brukere. Anonymkode: 71dda...431 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #2 Skrevet 13. januar 2023 Si at du ønsker dobbelt betalt siden dere er to som går på jobb nå? 🤔 Anonymkode: 9eca8...9b9 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #3 Skrevet 13. januar 2023 Snakk med avdelingsleder? Avdelingsleder kan (om du vil) sende ut e-post: "Hei, alle sammen! Hyggelige nyheter! XXX har med seg en "mini" som medarbeider på Jobb fremover, og trenger litt hensyn. Gratulasjoner mottas med takk" Anonymkode: 6afb6...c79 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #4 Skrevet 13. januar 2023 Ta det opp med sjefen din. du skal ikke jobbe med utagerende/risiko tilfeller. i min sektor må de enten tilrettelegge ellers får du permisjon. Automatisk da vil kollegaene dine da få vite det/skjønne det. De vil nok ikke si eller gjøre så mye, for dette er helt naturlig… ingen klirring i glass eller tale. i mitt tilfelle ( 12 år siden) jobbet jeg ikke i utagerende/risiko tilfeller da lot jeg bare magen vokse helt til de så det av naturlige grunner. Gratulerer ☺️ Anonymkode: be34e...028 1
Gjest kruspersilletaco Skrevet 13. januar 2023 #5 Skrevet 13. januar 2023 Ville sagt; Men du, Trude-Berit, hvem snakket du egentlig med sist du var gravid, for å få tilrettelegging? Å? Er du gravid? Gratulerer Ja, 12 uker nå ❤️ Trude-Berit forteller det til alle 🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #6 Skrevet 13. januar 2023 Tusen takk for gode tips😊 fortalte det til leder for noen uker siden, men hun lovde å ikke si det til noen, jeg er for pinglete til å be henne sende meldinger osv, selv om det hadde vært mest behagelig for meg😂 ikke dumt å si det til en som sprer ordet videre👏 Anonymkode: 71dda...431
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #7 Skrevet 13. januar 2023 Kanskje du har en kontroll i arbeidstiden snart? Kan falle seg naturlig å si at du blir borte litt tirsdag neste uke, for du er faktisk gravid og skal på svangerskapskontroll. Eller hvis det blir snakk om sommerferieplaner (det kan jo du bringe på banen), kan du si at du skal være hjemme med nyfødt baby. Eller hvis noen spør om du vil ha en kopp kaffe, kan du si at du har drukket dagens rasjon med kaffe allerede, for du er gravid og må begrense koffeininntaket. Uansett hvordan du sier det, må du nok ta litt sats, på en måte. Men å si det litt sånn "apropos" kan føles mer naturlig enn å bare si det helt ut av det blå. Anonymkode: fd299...051 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #8 Skrevet 14. januar 2023 For meg så funka det fint å svare når folk spurte; hvordan går det? Jo takk, med tanke på at jeg er gravid så går det bra takk. Anonymkode: 55a1b...e13
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #9 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Snakk med avdelingsleder? Avdelingsleder kan (om du vil) sende ut e-post: "Hei, alle sammen! Hyggelige nyheter! XXX har med seg en "mini" som medarbeider på Jobb fremover, og trenger litt hensyn. Gratulasjoner mottas med takk" Anonymkode: 6afb6...c79 Litt sånn jeg gjorde det. Sa bare i fra til ledelsen, og et par uker før jeg skulle ut i perm skrev lederen min en post om det. Anonymkode: fd6b2...cf3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #10 Skrevet 14. januar 2023 Jeg syns også det er litt kleint å bare brase ut med " jeg er gravid". Syns det er veldig greit å snike det inn i samtaler som foreslått over her og så går ryktene ganske fort Anonymkode: f86c7...fba
Daria Skrevet 14. januar 2023 #11 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Snakk med avdelingsleder? Avdelingsleder kan (om du vil) sende ut e-post: "Hei, alle sammen! Hyggelige nyheter! XXX har med seg en "mini" som medarbeider på Jobb fremover, og trenger litt hensyn. Gratulasjoner mottas med takk" Anonymkode: 6afb6...c79 Hadde jeg fått en e-post med en sånn formulering ville min umiddelbare reaksjon vært i retning av "Herregud så pinlig..." Konkrete behov for tilrettelegging som involverer de andre kan sjefen informere om på en saklig måte, ut over det forteller man kollegaer om det når det faller seg naturlig. Såpass klarer man selv når man er voksen. 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #12 Skrevet 14. januar 2023 Daria skrev (2 timer siden): Hadde jeg fått en e-post med en sånn formulering ville min umiddelbare reaksjon vært i retning av "Herregud så pinlig..." Konkrete behov for tilrettelegging som involverer de andre kan sjefen informere om på en saklig måte, ut over det forteller man kollegaer om det når det faller seg naturlig. Såpass klarer man selv når man er voksen. Enig. Merkelig hadde jeg tenkt. Anonymkode: 080af...1e5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå