Diry72 Skrevet 3. februar 2023 #41 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, det er veldig typisk. Prøv å slapp helt av når du kjenner angstsymptomer, altså kjenn på dem, "gå inn i det". Å prøve å flykte, kan gjøre angst verre. Å bli kjent med følelsene, så du etterhvert kan slutte å være redd for dem, kan hjelpe veldig. Anonymkode: f5655...ae1 I noen tilfeller hjelper det ikke å slappe av, fordi nervene er i spenn og lever så og si sitt eget liv. Da hjelper det med sovemedisin, selv om man skal begrense det. Antidepressiva kan funke også, men håper å unngå det , er for mange bivirkninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diry72 Skrevet 3. februar 2023 #42 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 13.1.2023 den 18.51): Andre som får det ved angst? prikking i fingrene/hender og munnen?? har sjekket det og De fant ingenting… kan det bare være angst?? Anonymkode: 0baea...939 Vet ikke om det dere snakker om er parestesi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #43 Del Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Min kropp prikker/blir nummen for å unngå å kjenne/oppleve følelser/minner om traumet. Kroppen advarer fysisk med nummen og prikking, det blir mindre når jeg lytter til kroppen, og verre hvis jeg ikke lytter, da blir prikking sterkere. Det som skjer er at kroppen gjør seg klar til kamp og blodet strømmer fort igjennom kroppen, det er likt som når man har sovet på hånden og den føles nummen etterpå, blodet strømmer for fort igjen. Anonymkode: 35919...e00 Kjenner du der likt i hele kroppen ? Eller kan du få det kun på en side? i det siste så har jeg kjent det ofte i fingrene, spesielt tommelen og pekefingeren. av og til ene foten🤷🏼♀️ Anonymkode: 0baea...939 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #44 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 20.33): Kjenner du der likt i hele kroppen ? Eller kan du få det kun på en side? i det siste så har jeg kjent det ofte i fingrene, spesielt tommelen og pekefingeren. av og til ene foten🤷🏼♀️ Anonymkode: 0baea...939 Noen ganger er det kun den ene armen feks, noen ganger begge sider. Samme med føtter, det er veldig forkjellig. jeg kan få under begge føttene at de blir lam under på en måte, kjenner ikke at jeg trakker på gulvet. Det går vekk også hopper det ulike steder i kroppen. Jeg har det egentlig konstant, men mildt. Hvis jeg blir trigget blir det sterkere. feks hvis jeg snakker om traume og kroppen prikker, og jeg forsetter likevel å snakke om traumet så klikker det helt og hele kroppen bare prikker og skriker og ber meg slutte med det jeg holder på med. Det skjedde en gang at jeg ikke lyttet til prikking og da fikk jeg mareritt og helvete i to dager i strekk, men jeg ble helt fin igjen etter de to dagene, det var som å våkne tilbake til verden. Men de to dagene var helt jævlig, så jeg tror det er lurt å eksponere seg litt og litt, ikke presse kroppen for hardt, men - JEG vet ikke hva som er best, for jeg er ikke psykolog. Men jeg ble helt fin igjen etter de to dagene og det føles egentlig som det var repetisjon egentlig. Anonymkode: 35919...e00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #45 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noen ganger er det kun den ene armen feks, noen ganger begge sider. Samme med føtter, det er veldig forkjellig. jeg kan få under begge føttene at de blir lam under på en måte, kjenner ikke at jeg trakker på gulvet. Det går vekk også hopper det ulike steder i kroppen. Jeg har det egentlig konstant, men mildt. Hvis jeg blir trigget blir det sterkere. feks hvis jeg snakker om traume og kroppen prikker, og jeg forsetter likevel å snakke om traumet så klikker det helt og hele kroppen bare prikker og skriker og ber meg slutte med det jeg holder på med. Det skjedde en gang at jeg ikke lyttet til prikking og da fikk jeg mareritt og helvete i to dager i strekk, men jeg ble helt fin igjen etter de to dagene, det var som å våkne tilbake til verden. Men de to dagene var helt jævlig, så jeg tror det er lurt å eksponere seg litt og litt, ikke presse kroppen for hardt, men - JEG vet ikke hva som er best, for jeg er ikke psykolog. Men jeg ble helt fin igjen etter de to dagene og det føles egentlig som det var repetisjon egentlig. Anonymkode: 35919...e00 Reparasjon - mente jeg Anonymkode: 35919...e00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #46 Del Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 6.2.2023 den 18.09): Noen ganger er det kun den ene armen feks, noen ganger begge sider. Samme med føtter, det er veldig forkjellig. jeg kan få under begge føttene at de blir lam under på en måte, kjenner ikke at jeg trakker på gulvet. Det går vekk også hopper det ulike steder i kroppen. Jeg har det egentlig konstant, men mildt. Hvis jeg blir trigget blir det sterkere. feks hvis jeg snakker om traume og kroppen prikker, og jeg forsetter likevel å snakke om traumet så klikker det helt og hele kroppen bare prikker og skriker og ber meg slutte med det jeg holder på med. Det skjedde en gang at jeg ikke lyttet til prikking og da fikk jeg mareritt og helvete i to dager i strekk, men jeg ble helt fin igjen etter de to dagene, det var som å våkne tilbake til verden. Men de to dagene var helt jævlig, så jeg tror det er lurt å eksponere seg litt og litt, ikke presse kroppen for hardt, men - JEG vet ikke hva som er best, for jeg er ikke psykolog. Men jeg ble helt fin igjen etter de to dagene og det føles egentlig som det var repetisjon egentlig. Anonymkode: 35919...e00 Uff! Jeg har det fortsatt.. spesielt i munnen/tunga. Er så lei 😳skikkelig ekkelt. Anonymkode: 0baea...939 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaromei Skrevet 18. februar 2023 #47 Del Skrevet 18. februar 2023 Jeg fikk ganske plutselig carpal tunnel syndrom i høst. Det startet med prikking og nummenhet i hånda. Dum og engstelig som jeg er, så trodde jeg at jeg hadde hjerteinfarkt, og på grunn av angst fikk jeg prikking og nummenhet i til slutt ALLE fingre og tær, armer og føtter og bein, så jeg trodde noen øyeblikk at jeg skulle dø. Kommer til legen, som gjør litt testing, og får beskjed om at mesteparten av prikkingen er mest sannsynlig angst, men at jeg trolig hadde carpal tunnel. Gikk derfra lettet for at jeg ikke skulle dø, og innen en halvtime, så var nummenheten sentrert kun til den ene hånden som det startet med. Ble henvist til nevrolog som konstaterte carpal tunnel, og fikk behandling. Kroppen er en underlig skapning. Og angst er noe DRIT. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #48 Del Skrevet 18. februar 2023 jaromei skrev (5 minutter siden): Jeg fikk ganske plutselig carpal tunnel syndrom i høst. Det startet med prikking og nummenhet i hånda. Dum og engstelig som jeg er, så trodde jeg at jeg hadde hjerteinfarkt, og på grunn av angst fikk jeg prikking og nummenhet i til slutt ALLE fingre og tær, armer og føtter og bein, så jeg trodde noen øyeblikk at jeg skulle dø. Kommer til legen, som gjør litt testing, og får beskjed om at mesteparten av prikkingen er mest sannsynlig angst, men at jeg trolig hadde carpal tunnel. Gikk derfra lettet for at jeg ikke skulle dø, og innen en halvtime, så var nummenheten sentrert kun til den ene hånden som det startet med. Ble henvist til nevrolog som konstaterte carpal tunnel, og fikk behandling. Kroppen er en underlig skapning. Og angst er noe DRIT. Ja har lest litt om det! Det er vell ufarlig? Men tror ikke det gir prikking i ansikt / tunge/ munn?? Ja angst er helt grusomt hvordan går det med deg nå? jeg og har tenkt at det er noe med hjertet også.. men tok ekg, og den var helt fin. De hadde vell sett om det var noe da! Anonymkode: 0baea...939 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #49 Del Skrevet 18. februar 2023 Eller det er forresten ikke prikking mer.. men rykning/stammer seg i fingrer og bein🤦🏼♀️🤷🏼♀️vanskelig å forklare Anonymkode: 0baea...939 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #50 Del Skrevet 18. februar 2023 H a n n e skrev (På 15.1.2023 den 20.13): Jeg har angst, men har aldri skjønt hvorfor jeg blir nummen å kjenner prikking. Dette kommer også ofte pga vitaminmangel , da spesielt B12 og Magnesium. Les om det og bestill time hos legen for blodprøver. Be om en spesifikk prøve for å se hva du mangler . Dette burde ALLE gjøre ved jevne mellomrom . Anonymkode: 4684a...d0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #51 Del Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette kommer også ofte pga vitaminmangel , da spesielt B12 og Magnesium. Les om det og bestill time hos legen for blodprøver. Be om en spesifikk prøve for å se hva du mangler . Dette burde ALLE gjøre ved jevne mellomrom . Anonymkode: 4684a...d0c Har gjort det. B12 var fin. Manglet d vitamin og folsyre, men det var ikke så lavt.. Anonymkode: 0baea...939 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #52 Del Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har gjort det. B12 var fin. Manglet d vitamin og folsyre, men det var ikke så lavt.. Anonymkode: 0baea...939 Uten nok folsyre virker ikke b12 ordentlig, de samarbeider. Hvor lavt var d vitamin, altså tallet? Anonymkode: d7e7f...d75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #53 Del Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Uten nok folsyre virker ikke b12 ordentlig, de samarbeider. Hvor lavt var d vitamin, altså tallet? Anonymkode: d7e7f...d75 Hm, jeg husker ikke helt. Noe rundt 40! 46 tror jeg? Anonymkode: 0baea...939 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #54 Del Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hm, jeg husker ikke helt. Noe rundt 40! 46 tror jeg? Anonymkode: 0baea...939 Da er du jo egentlig for lav på D vitamin. Anonymkode: 4684a...d0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #55 Del Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da er du jo egentlig for lav på D vitamin. Anonymkode: 4684a...d0c Men det gir vel ikke symptomer? Er vell ikke så lavt Anonymkode: 0baea...939 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå