Gå til innhold

Hvor ofte handler du klær og hvor lenge har du klærne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte kjøper du klær? 

Hvor mye bruker du på klær?

Hvor mange år har du klærne?

Anonymkode: 7aeac...007

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flere ganger i måneden

Noen tusenlapper i måneden

Årevis

Anonymkode: c3cef...3f0

• Liker 1
Skrevet

Når jeg føler for noe nytt, eller når jeg må erstatte noe. Noen plagg liker jeg variasjon i (jobbantrekk, kjoler, ferie). Andre er rene bruksantrekk (trening, hjemmeklær, basisplagg)

Det varierer enormt. Har sikkert hatt år der jeg bytter mye og bruker 100 000. Og andre år der det kun går i å erstatte litt treningsklær, mulig maks 10 000. 

Har plagg jeg har brukt i 15 år. Og plagg som kastes etter et-to års tid (typisk slitasje på treningsklær, og basisplagg). Samt det jeg ser ikke blir brukt lengre, men denne kategorien er ganske liten etterhvert som jeg har blitt eldre og vet hva som vil bli brukt og ikke. 

Anonymkode: 1155f...cb3

• Liker 3
Skrevet

Kjøpte to Dsquared2 gensere til 4000 og 5000 i Desember. Kanskje ikke det smarteste når jeg er på AAP og har lite penger.... Men jeg er på faste likevel, og noe må man unne seg. Elsker genserene

Skrevet

kjøper klær vanligvis bare noen få ganger i året. 

og da kaster ikke bort penger på å kjøpe enda flere klær, før de klærne jeg allerede har er alt for slitte. 

Anonymkode: 2b9aa...b1e

Skrevet

Jeg anser meg selv som lite opptatt av klær og mote. Jeg handler klær (utenom undertøy) kanskje fem ganger i året. Noen ganger ett plagg, noen ganger flere plagg i slengen.

Hvor mye jeg bruker varierer jo med hva slags plagg jeg kjøper, men jeg handler oftest på kjedebutikker som Lindex og Kappahl. Vil tippe rundt 8000-10.000 i året. 

Kjøpte en regnjakke i november, og en topp og en cardigan i august. I juli kjøpte jeg 8 sommerplagg fordi vi skulle til varmere strøk.

Hvor lenge jeg beholder dem varierer jo. Har klær som er 20 år gamle, men sant å si bruker jeg dem jo ikke så jeg kunne jo kvittet meg med dem. Men jeg har god plass, så de kan jo bare henge der. Hvem vet, kanskje jeg får lyst å bruke dem en dag.

Vurderer å kjøpe en bukse snart. Har mange "hjemme-bukser", men bare to jeg kan gå på jobb i.

Anonymkode: a3c92...be1

Skrevet

KJøper ekstemt lite klær, jeg sliter de ut før jeg kjøper nye. Har klær som er  30 år gamle som er uslitelige, som brukes på jobb og på tur. Tror ikke jeg bruker mer enn 5000 i året på klær. 

Anonymkode: e4db5...c4e

• Liker 1
Skrevet

Kjøper noe nytt, men har både treningsdresser, gensere og faktisk noen sokker som jeg har hatt siden 90-tallet og som tåler uendelig mye bruk. 

Anonymkode: 9398f...86c

Skrevet

Handler klær 1-2 ganger i året.

Vet ikke, ikke mye vil jeg tro.

Har klærne til de blir slitt ut/får hull. Hvor lenge det er kommer an på hvor mye jeg bruker det plagget.

Anonymkode: d4140...53a

Skrevet

Ca 4 gonger i året. bruker kle til dei blir totalt slitt ut. Reparerer også det eg kan.

Kjøper sokkar og undertøy litt oftare da.

Anonymkode: 4c0e3...f67

• Liker 1
Skrevet

Kjøpte en del klær i høst, før dette hadde jeg ikke kjøpt klær på flere år. Er kanskje ingen overraskelse at jeg har klærne mine lenge, har blant annet kjoler som jeg kjøpte da jeg var i New York i 2010 :)

Anonymkode: 47443...ed3

Skrevet

Så sjeldent som mulig 😅 Shopping er pyton. Men de siste årene har jeg omtrent bare kjøpt klær i Tyrkia(min mann er tyrkisk) og der er vi en gang i året. Kjøper jo mer av gangen men tror jeg totalt kjøper mindre. Kjøper vinterjakker, ullundertøy og denslags i Norge da.

Veldig lite, særlig siden jeg nå kjøper i utlandet. Siste jeg kjøpte i Norge var vintersko fordi de gamle gikk i stykker, og de ble kjøpt i slutten av september. Så over 3 mnd med 0,-

Varierer med kvalitet, og har vel aldri holdt øye med hvor lenge jeg har noe. Men jeg merker jo at kontor-klærne som jeg jo bruker mest blir raskest slitt. Men de har heller ikke så høy kvalitet. Jeg la så på meg av antidepressiva så jeg kjøpte 3 sett som jeg rullerer på mens jeg nå forsøker å gå ned 😅 Og da gadd jeg jo ikke akkurat å investere så mye i noe jeg kun skulle bruke en stund. Ene buksa har jeg dog slitt ut, den har delvis gått opp i sømmen i skrittet, og stoffet er for slitt til at dette kan repareres uten at den blir for trang. Annet som må repareres gjør jeg noen ganger selv og noen ganger tar jeg det med til skredder i Tyrkia til. Kosta meg 30 kr for å reparere 4 plagg.

Anonymkode: bd809...0c4

Skrevet

Handler for mellom 20-25000 i året. Kjøper kvalitetsklær som er tidløse; så jeg har klærne lenge. 

Skrevet
On 1/13/2023 at 6:28 PM, AnonymBruker said:

Anonymkode: 7aeac...007

Når jeg trenger noe.

Aner ikke 9791F09D-82A8-4852-AFF8-3EA59CADEE82.gif.ee0b59c7083f057047a59f22a56c16f9.gif

Til de blir slitt. Da går jeg til skredder og får dem fikset så varer de en liten evighet til AB87939C-689C-49C1-A4DD-3082E082E7BA.gif.415a880afd6b285e1fee5caa8939b2b4.gif

Skrevet

Kjøper som regel noe ca hver måned. 
Bruker kanskje 15-20.000 i året totalt (inkludert sko). Prøver stadig å bruke mindre. Faktisk har forbruket mitt gått gradvis ned over tid, jeg har blitt mer bevisst på at alt jeg kjøper skal brukes mange ganger. Unngår typiske trendplagg i dårlig kvalitet. 
Klærne brukes som regel i flere år. Har flere plagg som er opp til 15-20 år gamle.

Anonymkode: fc2a8...496

• 6 måneder senere...
Skrevet

Shopper kanskje fire ganger i året, typisk når det slippes ny høst/vinter/vår/sommerkolleksjon (selv om de stort sett er like hvert år😅). Har en kapselgarderobe med mye basic, og noen få plagg som er trendy for året. Jeans og strikkede gensere kan jeg ha i flere år, mens t-skjorter og topper typisk varer 1-2 år :) vil tro jeg bruker et sted mellom 5.000-10.000,- i året

Anonymkode: 0e334...1bd

Skrevet

Når det er nødvendig,  som oftest må det suppleres litt et par ganger i året.

3-5000 kr året

Til de er utslitte, og klare til å gjenbrukes som filler. For noen plagg (som oftest t-skjorter) er det en sesong,  for andre plagg er det 30 år.

Anonymkode: e451a...c51

Skrevet

Overraskende lite i forhold til resten av gjengen her. Gjennomsnittlig 5000 i året.  Så kjøper jeg klær som varer, de er dyrere men har kvalitet som holder. Ønsker meg bestandig ullundertøy og sokker til jul så slipper jeg å bruke penger på det.

Dame, 28

Anonymkode: bc462...0c9

Skrevet

Tror kanskje jeg bruker en tusenlapp i snitt på klær i året, inkludert sko. Har vært mange år som voksen hvor jeg ikke kjøper klær i det hele tatt. Klær varer jo så og si evig, (utenom sko) og det er ikke vanskelig å få fatt i gratis. En gang fant jeg en bukse på et busstopp, det er en av de fineste jeg har.

Anonymkode: 29470...a3b

Skrevet

Bruker 10000-50000 i året vil jeg tro

Anonymkode: 3c285...e57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...