Gå til innhold

Forlovelsesringer

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Karianne_*
Skrevet

Hei..Dumt spørsmål..Men hvor mye koster ca en ålreit forlovelsesring?Og er det vanlig at man bruker denne som giftering også?

Hva har dere,hvitt gull eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde ingen, men det er vanlig at forlovelsesringen også blir giftering.

Skikkelig kjipe gifteringer koster fra 500 kroner stykket, mens de mer ordinære koster rundt 1500 og oppover. Du kan også få ringer med diamant i dameringen, og da er prisen selvsagt avhengig av størrelsen på diamanten, men du kan regne med ca 3000 og oppover for dameringen i de tilfellene.

Våre gifteringer er faktisk i sølv. Jeg hadde aldri trodd jeg skule velge det den gangen jeg jobbet på gullsmed, men så var det til slutt det vi falt for. Designet var vikterer enn metallet.

Skrevet

Om du søker på feks gulesider.no finner du endel gullsmeder som også har nettbutikker. Da vi skulle kjøpe forlovelsesringer (som vi senere skulle bruke som giftering) erfarte vi at for å få noe vi var fornøyd med (i hvitt og gult gull, med diamant i dameringen og ok design) kom ringene på 4000 og oppover. Vi endte til slutt opp med å designe ringene våre selv, vi betalte vel 7-8000 for dem. http://www.misa.no/rings1.jpg

Skrevet
Skikkelig kjipe gifteringer koster fra 500 kroner stykket, mens de mer ordinære koster rundt 1500 og oppover.

vi kjøpte slike "kjipe" til 500 kr/stk (Faktisk litt under 500) :sjarmor: 22 karat, helt standard gullringer fra innvandrerbutikk (norske gullsmeder bruker ikke så mye gull i ringene, så våre har en helt spesielt fin farge :) ).

Vi er kjempefornøyde! har aldri likt flashy ting med masse utbroderinger og glitter, så det var lite vits i å kjøpe standard ringer hos en norsk gullsmed for 2000 kr /stk, når vi kunne kjøpe dem i løsvekt på Grønland ;)

Gjest Goldengirl
Skrevet

Det er forskjellig fra person til person om en vil ha egen forlovelsesring eller bruke den til giftering også....jeg vil ha en forlovelsesring når typen frir, slik at vi da kan finne gifteringer sammen til bryllupet...

Ellers så er det som sagt mye forskjellig der ute, men det viktigste er jo ikke at den er så dyr og flashy...det er betydningen som er viktig...(selv om jeg vil ha noe spesielt da :sjarmor: )

Skrevet

Det er mange som bruker forlovelsesringen om giftering og dropper hele ringpåsetting-seremonieni kirken.

Selv hadde vi ikke forlovelsesringer.

Vi har ringer i hvitt gull i 4mm brede og betalte 3500 for begge ringene inkl gravering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...