Gå til innhold

Fikk kjøtt i vegetarprodukt - den stolte hane

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg «Spiseklar planteprotein» fra Den Stolte Hane en liten tid tilbake. I pakken lå en kyllingbit. Ingen tvil om det. 
Man kan kanskje rynke litt på nesen av at en vegetarianer handler produkt fra Den Stolte Hane, men jeg synes initiativet var bra, og ville gjerne støtte det. Ingenting er bedre en om kjøttprodusentene ser at det er etterspørsel etter kjøttfrie alternativer, og utvikler seg deretter. MEN uansett, det var altså en kjøttbit i pakken. Jeg sendte en hyggelig henvendelse, og fikk følgende svar: 

«Den Stolte Hane spiseklar planteprotein produseres på anlegg som også produserer kylling og kan inneholde spor av kylling DNA. Produktet er derfor ikke merket med 100% vegetarisk eller vegansk.»

Er ikke dette et litt fjernt svar? Og se på produktteksten på bildet under (hentet fra deres nettsider). Villedende? 

Jeg hadde også kjøpt to pakker for ca 53,- per stk. Ble lovet kompensasjon. Fikk 100,- overført til kontoen. Ingenting for opplevelsen, ikke heller nok til å dekke tapet. Jeg kastet selvsagt begge pakkene. Uansett, jeg bryr meg ikke om de pengene akkurat, men jeg ville nok lagt meg litt flatere om jeg var et så stort selskap. 

Hva tenker dere? Spiller ingen rolle om du er veggis eller ikke selvsagt. 

1106ADDB-D079-40D3-83BA-F6B21AB27931.thumb.jpeg.72d115ad40807f7af3c114cb9f6ba5da.jpeg

Anonymkode: 7e6ef...84f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt skummelt tenker jeg det er at en hel, lett gjenkjennelig kjøttbit har klart å komme seg i samme pakke. Det er noe ganske annet enn spor av DNA.

Anonymkode: 4e6ca...cce

• Liker 7
Skrevet

Altså, når jeg leser det på nytt så er det rett og slett helt motstridende: 

Hun skriver altså: «Produktet er derfor ikke merket med 100% vegetarisk eller vegansk.»

Mens på reklamen står det: «et 100% plantebasert alternativ». 

Litt hovent svar fra support synes jeg. Da er det bedre å heller legge seg flat enn å få meg til å føle meg dum som tross alt har handlet et produkt fra «den stolte hane»..

TS

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Litt skummelt tenker jeg det er at en hel, lett gjenkjennelig kjøttbit har klart å komme seg i samme pakke. Det er noe ganske annet enn spor av DNA.

Jeg sendte bilde og en analytiker hadde sett på det og bekreftet at det var kyllingkjøtt. Det var ikke til å ta feil av. 

Og ja, jeg er enig. Synes hun svarte meg litt.. nedlatende? 

ts

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg sendte bilde og en analytiker hadde sett på det og bekreftet at det var kyllingkjøtt. Det var ikke til å ta feil av. 

ts

Sikkert et standardsvar de sender til alle som klager. Men det gir inntrykk av at de ikke bryr seg.

• Liker 4
Skrevet

Sikkert et standardsvar de sender til alle som klager. Men det gir inntrykk av at de ikke bryr seg.

Jeg tenker jo at en slik henvendelse bør man ta seriøst. I alle fall klare å late som. 

Skrevet

Veldig spesielt. Er vegetarianer selv og forventer ikke det skal være kylling i vegetarprodukter. De burde legge seg langflate.

Har forøvrig opplevd det på McDonald's og italiensk restaurant. Bestilte vegetar og fikk kjøtt. Veldig ugreit og oppdaga det først etter å ha tatt en bit. Null beklagelse fra dem. 

Anonymkode: 7abac...cbd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

ts

Analytiker??? Du verden... Finansanalytiker? Incident response analytiker? Analytiker er ikke mer dekkene enn ordet arbeider eller ansatt.

Anonymkode: 1c79f...d4d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Analytiker??? Du verden... Finansanalytiker? Incident response analytiker? Analytiker er ikke mer dekkene enn ordet arbeider eller ansatt.

Anonymkode: 1c79f...d4d

«Kvalitetsansvarlig» var det. Det var hos meg det fikk litt i surr for i innlegget 😂

Husket bare at det var et teit begrep hun brukte. Dobbeltsjekket nå. Så akkurat DET skal de slippe å ha på seg 🙃

ts

• Liker 1
Skrevet

Eg ser ikkje heilt problemet, og hvertfall ikkje grunnen til at du kasta begge pakkane? Det er jo eit 100% plantebasert produkt, dei har ikkje merka det med vegansk eller vegetar. Sjølv gryr produkta som er basert på havre og kokos er markert med "kan inneholde spor av melk" då det er i samme fabrikk. Skjønner at det er svært uheldig med den eine kyllingbiten, men dei har jo beklaga seg og gitt deg kompensasjon for begge pakkane? Den andre pakken kan jo ha vore heilt fin, regner ikkje med du sjekka den sidan du presiserte at det var ein kyllingbit i eine pakken?

Er du alvorleg allergisk mot kylling? Som vegetarianar har du jo framleis tatt eit godt vegetarisk val sjølv om eine pakken var forureina.

Anonymkode: ac116...30a

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Veldig spesielt. Er vegetarianer selv og forventer ikke det skal være kylling i vegetarprodukter. De burde legge seg langflate.

Har forøvrig opplevd det på McDonald's og italiensk restaurant. Bestilte vegetar og fikk kjøtt. Veldig ugreit og oppdaga det først etter å ha tatt en bit. Null beklagelse fra dem. 

Anonymkode: 7abac...cbd

Enig med deg! Er helt fjernt. Selv om jeg dog kan se for meg at det lettere kan skje på en restaurant. 

ts

Skrevet

Er ikke selv vegetarianer,men synes dette var for dårlig.

Anonymkode: 4201b...427

• Liker 5
Skrevet

Ah, som da jeg kjøpte laktosefri melk, drakk en halv liter og fikk både diare og spydde som en gris om en annen,  omtrent som jeg hadde gjort om jeg drakk vanlig melk, bare litt mildere grad. Sendte mail til tine og fikk svar at ingen laktosefri produkter ER helt laktosefri, det vil alltid være noe igjen. Skriv det på fremsiden da, 80% laktosefri og 50% vegansk lissom

Anonymkode: 01b3f...43e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er ikke helsefarlig å spise kyllingkjøtt, så jeg ser ikke problemet.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Drizzt skrev (Akkurat nå):

Problemet er jo at det er noe annet enn de reklamerer med. 100% plantebasert står det. Samme hvor sunt det er å spise kylling eller ikke, det er ikke saken, de har selv valgt å love noe som ikke stemmer. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ah, som da jeg kjøpte laktosefri melk, drakk en halv liter og fikk både diare og spydde som en gris om en annen,  omtrent som jeg hadde gjort om jeg drakk vanlig melk, bare litt mildere grad. Sendte mail til tine og fikk svar at ingen laktosefri produkter ER helt laktosefri, det vil alltid være noe igjen. Skriv det på fremsiden da, 80% laktosefri og 50% vegansk lissom

Er du sikker på at du kjøpte laktosefri og ikke laktoseredusert?

Skrevet

Er du sikker på at du kjøpte laktosefri og ikke laktoseredusert?

Ja, laktosefri, helt sikker. Derfor jeg sendte mail. 

Skrevet
Drizzt skrev (4 minutter siden):

Er det trådstarters problemstilling?

Anonymkode: 6c078...5bf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Problemet er jo at det er noe annet enn de reklamerer med. 100% plantebasert står det. Samme hvor sunt det er å spise kylling eller ikke, det er ikke saken, de har selv valgt å love noe som ikke stemmer. 

Joda. Det er absolutt farlig hvis det er snakk om matvare som noen kan få allergisk sjokk av som nøtter og melk, men kylling er trygt, så en bit iblant skader ingen.

• Liker 2
Skrevet
Drizzt skrev (Akkurat nå):

Joda. Det er absolutt farlig hvis det er snakk om matvare som noen kan få allergisk sjokk av som nøtter og melk, men kylling er trygt, så en bit iblant skader ingen.

Du svarer fortsatt ikke på noe av det jeg sa.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...