Gå til innhold

C++ Lærebøker

@lfa

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale noen gode lærebøker i C++ ? icon_smile.gif

Ikke C++ for dummies.... icon_rolleyes.gif

hjerter_rundt.gif

@lfa 1212[ Dette Innlegg er endret av: @lfa den 2002-03-13 00:02 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ønsker en på norsk er denne god: QUALE, ANDREAS / HAVNEN, JOHAN

C++ OG OBJEKTORIENTERT PROGRAMMERING

Engelske bøker er uansett bedre, siden det er lettere lese om nye oppdateringer etc. Jeg har desverre ikke en engels bok å anbefale, men det finnes jo mange av de.

Skal du lære deg C++ selv?

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C++ inngår i en del av studiet jeg har tenkt å begynne på til høsten. Men så hadde jeg planer om å lære meg mest mulig før jeg starter... icon_smile.gif

Takk for boktips. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde

Jeg studerte også IT for noen år siden, da valgte jeg faktisk å bruke C++ for Dummies ved siden av læreboken vår (Quale/Havnen).

Faktisk så synes jeg Dummie`s bøkene er humoristiske og fine og den var et utmerket supplement til læreboken når eksamen nærmet seg.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Da vi lærte C++ på Høgskolen, brukte vi ei bok som heter "C++ How to Program". Den er skrevet av Deitel & Deitel. Ganske bra bok, med mange eksempler.

Dummies-bøkene er ofte veldig overflatiske (synes ihvertfall jeg), så jeg tror ikke jeg ville kjøpt den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har boka "C++ how to program" - Deitel&Deitel, den virker bra, men det har jeg ikke brukt noe særlig da jeg ikke har drevet noe særlig med c++ programmering...

Den tilsvarende boka om java (Deitel&Deitel) bruker jeg flittig, og er veldig fornøyd med den..12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har brukt "Object-Oriented Programming in C++", av Robert Lafore. Likte den veldig godt, mange hele eksempler...

hoppe.gifLucy1212[ Dette Innlegg er endret av: lucy den 2002-03-14 13:30 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Noen som har vært gjennom "The C++ Programming language" av Bjarne Strousrup ???

Har hørt at den også skal være ok? 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cabron! icon_smile.gif

Ok, påskevettregel nr 1: Lytt til erfarne datafolk... icon_smile.gif

Så da gjør jeg det... icon_smile.gif

Takk for svar! 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ser jo unektelig ut som en ekte datanerd også, da... icon_lol.gif

1212[ Dette Innlegg er endret av: @lfa den 2002-03-29 21:52 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer man i en egen "gruppering" hvis man fatter interesse for C++ ? icon_lol.gif

Hmmm... Skulle ønske jeg våknet opp en dag, og kunne absolutt alt om data.... Og alle oppdateringer ble automatisk installert i hjernen etter hvert som de dukket opp....

Fortsatt i det påskefilosofiske hjørnet.... 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde

Ja @lfa - jeg tror faktisk at for å bli en god programmerer, så må man ha en genuin interesse for faget. Selv har jeg tatt IT-studiet på DPH ved siden av jobben min, og fant ihvertfall ut at C++ ikke er noe for meg.

Nå vet ikke jeg hva slags studier du skal igang med - men du virker nå til å ha den rette innstillingen ihvertfall.

Ønsker deg lykke til - og beklager den litt "sleivete" måten jeg formulerte meg på - men som du kanskje nå forstår - så mente jeg det, faktisk.

Fortsatt god påske icon_smile.gif

fra

Hilde icon_smile.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Hilde den 2002-03-30 23:03 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke interesserer meg for, er webdesign... Ingenting galt i det, men jeg tror jeg fort hadde gått lei...

Ellers så interesserer jeg meg for det meste. De siste bøkene jeg har åpnet, er alt fra VB, nettverk, en MCSE lærebok, osv. Kjempeinteressant alt saammen, men jeg har veldig lyst til å lære C++.

Spesielt nå som alle jeg kjenner bare ruller med øynene og sier "lykke til" på en halvironisk måte... hjerter_rundt.gif

@lfa 1212[ Dette Innlegg er endret av: @lfa den 2002-03-30 23:39 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen bok som er å anbefale er Bible bøkene. C++ Bible. Den er gitt ut på samme forlag som Dummies bøkene, IDG Books, men er mye mer seriøse og omfatter mye mer...

MWNN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vil i allefall ønske @lfa lykke til. Nyskjerrig på C++ selv jeg icon_smile.gif. Allt jeg kan når det gjelder programmering, er

bittelitt Basic (da mener jeg hvirkelig BITTELITT også).

Har vel blitt nyskjerrig på C++ p.g.a. Linux. Ofte jeg må/vil kompilere C++ pakker selv. Og Linux-distribusjoner er jo en "himmel", når det gjelder verktøy for C++ (her får du mye rett i fanget) icon_smile.gif

# ./configure --with-good_luck

# make

# make install

icon_wink.gif

Hva slags kompiler bruker du @lfa?

Og har du noen veldig gode boktips for en som er totalt NEWBIE i C++?

Nullet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...