Gå til innhold

Stent i blodåre til hjertet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg er diagnostisert med hjertesvikt, har legene begynt å snakke om å sette en stent inn i en blodåre til hjertet. Er det noen som har vært i gjennom dette og kan fortelle litt om prosedyren og hvordan det var etterpå?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har ikke vært igjennom det selv, men har et familiemedlem som har fått det gjort. Det jeg i alle fall kan si helt sikkert er at det fungerte kjempegodt! Helsen har vært veldig bra og hjertet er nok det som fungerer best på hele kroppen nå 10 år etterpå. Jeg forstod det slik at inngrepet ikke var noen "big deal".

Håper du får flere svar fra noen som har vært gjennom det selv.

Anonymkode: 2ed99...978

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke vært igjennom det selv, men har et familiemedlem som har fått det gjort. Det jeg i alle fall kan si helt sikkert er at det fungerte kjempegodt! Helsen har vært veldig bra og hjertet er nok det som fungerer best på hele kroppen nå 10 år etterpå. Jeg forstod det slik at inngrepet ikke var noen "big deal".

Håper du får flere svar fra noen som har vært gjennom det selv.

Anonymkode: 2ed99...978

Tusen takk ❤

Skrevet

Fikk stent i forbindelse med hjerteinfarkt. Jeg var våken under hele operasjonen, men fullpumpet av morfin så det synes jeg var bare interessant. De gikk inn via håndleddet, vet at man også kan gå inn fra lysken, og det fantes ikke smertefullt hverken under eller etter inngrepet. Så det er virkelig ikke noe å grue seg til ❤️

Anonymkode: ff0fa...c4a

Skrevet

Ingenting å grue seg til. Har gjort det 2 ganger pga hjerteinfarkter. De gikk inn via håndleddet begge gangene og man er våken men litt "dopet". Overhode ikke smertefullt!

Mine tilfeller var litt akutte så jeg kom til Ullevål i ambulanse og de fikset det umiddelbart. Overnattet på Ullevål. Du får en slags "klemme" på håndleddet som de åpner etter noen timer (tror jeg det var). Siden de gikk inn i håndleddet kan man ikke uten videre ha det åpnet etterpå pga blodårene. 

Ingenting av dette gjorde noe vondt selvom jeg forstår du gruer deg. Hvis du skal på Ullevål er de i hvert fall superproffe på dette.

Anonymkode: 2d03e...080

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ingenting å grue seg til. Har gjort det 2 ganger pga hjerteinfarkter. De gikk inn via håndleddet begge gangene og man er våken men litt "dopet". Overhode ikke smertefullt!

Mine tilfeller var litt akutte så jeg kom til Ullevål i ambulanse og de fikset det umiddelbart. Overnattet på Ullevål. Du får en slags "klemme" på håndleddet som de åpner etter noen timer (tror jeg det var). Siden de gikk inn i håndleddet kan man ikke uten videre ha det åpnet etterpå pga blodårene. 

Ingenting av dette gjorde noe vondt selvom jeg forstår du gruer deg. Hvis du skal på Ullevål er de i hvert fall superproffe på dette.

Anonymkode: 2d03e...080

Tusen takk. Jeg  gruer meg ikke. Er bare nysgjerrig 😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...