Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en stram spareplan denne måneden. Har 2500 i uka å leve av. Mat og drivstoff. 
pluss mannen har jo sin lønn. Har 2 barn. 
må spare til konfirmasjon, og er ferdig med hele selskapet neste mnd. 
Gadde dete klart dere på så lite i uka?

Anonymkode: 92ed4...df2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har en stram spareplan denne måneden. Har 2500 i uka å leve av. Mat og drivstoff. 

Ja jeg pleier klare meg på 1000 kroner i uka til mat og bensin, så 2500 går veldig fint 😝

Anonymkode: 5eaf4...a37

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja jeg pleier klare meg på 1000 kroner i uka til mat og bensin, så 2500 går veldig fint 😝

Har du barn?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har du barn?

Ja, men jeg tok ikke de med i denne beregningen. Tar jeg med de i beregningen  så bruker  vi 1500 kroner i uka til mat, for 2 voksne og 5 barn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ja, men jeg tok ikke de med i denne beregningen. Tar jeg med de i beregningen  så bruker  vi 1500 kroner i uka til mat, for 2 voksne og 5 barn.

Hvordan ser handlelisten din ut? Kun av nysgjerrighet. 

• Liker 1
Skrevet
Mona123 skrev (9 minutter siden):

Hvordan ser handlelisten din ut? Kun av nysgjerrighet. 

Går i 40 / 50 % disken for middager, togoodtogo bakerier for brødmat. Ellers så er det helt vanlig handleliste. Pålegg, frukt, grønt, yoghurt osv... Spiser ikke pasta.

• Liker 1
Skrevet

2500 i uka? Bare til mat og drivstoff? Du har mann med lønn og 2 barn? Skjønner ikke hvor det med mannens lønn kom inn , dere betaler 1250 kr hver? Hvor mye kjører du? Hvis du bruker 750 på drivstoff , så har du igjen 500 til mat til deg og et barn? Ja, hadde klart meg godt . 

Anonymkode: 84f4d...16f

• Liker 3
Skrevet

Du har 2500, og mannen har sin lønn? Altså skal 2500,- dekke kun dine egne utgifter, pluss halvparten av barna?

Jeg klarte meg fint på 600,- for mat og drivstoff, da jeg hadde bensinbil. Med barn ville det jo gått litt ekstra til mat, men vil tro jeg hadde klart spare en tusenlapp pr uke om jeg hadde 2500,- pr uke.

Anonymkode: 08c97...361

• Liker 1
Skrevet

Slapp av litt du over der 😅 Lever selv på 1500-2000 kr i mat i måneden alene og jeg spiser godt. Mye grønt, men spiser lite kjøtt og ost osv. Det er mulig, men man må planlegge godt. Jeg spiser også f.eks. veldig skjeldent godteri, kjøper ikke brus osv. 

50% disken er gull verdt, og jeg må alltid følge med på tilbud men jeg synes nesten det er litt gøy! 

Anonymkode: fed5e...836

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Nav regner 20 kr for voksne og 15 for barn om dagen i snitt, og økonomisk rådgiver i nav setter opp handleliste forslag for deg. Sånn veldig spennende eller sunn er den den ikke da, så blir vel bare om man må. Denne personen bruker det dobbelte!! 
ja, skjønner en må opprette ny stilling på Stortinget for og redde befolkningen hvis dette høres så vanskelig ut. 

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg skjønner ikke helt spørsmålet, vi må jo få det totale regnskapet. Dere er altså en familie på to voksne og to barn der dere begge har inntekt. Dere skal spare til konfirmasjon (normalt). 

Med de 2500 skal du da betale halve matutgifter for familien og din del av drivstoff, eller hvor kommer mannens inntekt inn i bildet? Du står vel ikke alene ansvarlig for matutgiftene? 

Anonymkode: 0b754...e7e

• Liker 2
Skrevet

Det hørtes ikke akkurat stramt ut... 10.000 i mnd i én måned?

Anonymkode: a5bf0...043

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Slapp av litt du over der 😅 Lever selv på 1500-2000 kr i mat i måneden alene og jeg spiser godt. Mye grønt, men spiser lite kjøtt og ost osv. Det er mulig, men man må planlegge godt. Jeg spiser også f.eks. veldig skjeldent godteri, kjøper ikke brus osv. 

50% disken er gull verdt, og jeg må alltid følge med på tilbud men jeg synes nesten det er litt gøy! 

Anonymkode: fed5e...836

Samma her. Max 2000 i måneden. Planlegger ja, ser alltid på tilbudsaviser og kuponger, Fylt opp på kronesmarked nå de siste ukene. Sjelden godteri , men litt idag billig på meny. Farris i helgene, aldri brus. Ser også i 50% disken og noen ganger tgtg. 
ja, det er litt gøy 😅 man gjør kupp og har mer til overs på slutten av måneden. 
blir helt paff av hvor mye penger folk har/ bruker på mat og brus 😳

• Liker 1
Skrevet

Jeg har 1700 i uka å leve for og er alene med en liten, samt pendler ganske langt til og fra jobb. 500 på drivstoff og 1100 på alt fra matbutikk, bleier, såper, lunsj på jobben. For meg er det mer enn nok. I de fleste uker bruker jeg ikke mer enn 1000 i uka og kan spare ekstra. 

Anonymkode: 637ed...844

• Liker 1
Skrevet

Da jeg gikk på videregående levde jeg på 500 kr/måned etter at husleia og telefonen var betalt. Det var trangt det! 

Men jeg lærte mye av det. Pr i dag hadde jeg nok ikke klart det, men 2500 for mat og drivstoff + mannens lønn, det er jo null stress. 

Anonymkode: c086f...7bd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

jeg skjønner ikke helt spørsmålet, vi må jo få det totale regnskapet. Dere er altså en familie på to voksne og to barn der dere begge har inntekt. Dere skal spare til konfirmasjon (normalt). 

Med de 2500 skal du da betale halve matutgifter for familien og din del av drivstoff, eller hvor kommer mannens inntekt inn i bildet? Du står vel ikke alene ansvarlig for matutgiftene? 

Anonymkode: 0b754...e7e

Mannen er borte på jobb mand - torsd. Da er det jeg som står for innkjøp, når han er hjemme er det han som handler til helg. Diesel - 600 kr i måneden. 
vant til å ha mer, men mye av det man kjøper er jo «tull» når en planlegger litt kan man spare en del 

Skrevet (endret)

Hvis det kun er mat kan jeg bedre forstå. Jeg kjøper hundegodt og poser, batterier, dusjsåpe, bakepapir og poseruller, vaskemidler, Paracet, planter, osv alt man kan få i butikken. Bruker 1500 i uka på to personer.

Anonymkode: 7d80d...f52

Endret av Rhodiola
Skrevet

Jeg har ikke barn, men ser for meg at det i teorien skal være mulig hvis det er snakk om en liten periode.

Et tips som burde være mulig å få til, spesielt når det ikke skal være lenge, er å prøve å bare handle inn billigmerker der du kan + det du får kjøpt i datodisken + baserer måltidene på mye ris, pasta, potet, o.l. Da skal du i teorien klare å holde prisen veldig langt ned.

Kanskje blir det kjedelig kosthold, men hvis det bare er for en liten periode skal dere nok klare å holde ut. Snakk positivt om det du lager, så vil forhåpentligvis barna ikke bry seg så mye.

Anonymkode: 9a427...01b

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis det kun er mat kan jeg bedre forstå. Jeg kjøper hundegodt og poser, batterier, dusjsåpe, bakepapir og poseruller, vaskemidler, Paracet, planter, osv alt man kan få i butikken. Bruker 1500 i uka på to personer.

Rettelse, kun det man kjøper på matbutikken, altså ikke kun mat.

Skrevet (endret)

Skjønner ikke hvordan det er mulig. Du er 100% sikker på det er rett beløp?

Endret av Rhodiola
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...