Gå til innhold

Vaskemaskin og tørketrommel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tror jeg min trofaste gamle vaskemaskin og tørketrommel (kombiløsning) er i ferd med å synge på siste verset. Tørkingen fungerer heller dårlig.

Må nok ut på handel om ikke så lenge.

Trenger da vaskemaskin og tørketrommel som fungerer (med bra sentrifuge - 1200 RPM og oppover), ser forholdsvis bra ut og som er "stablebare". Pga. lite bad må tørketrommelen kunne stå oppå vaskemaskina. Da sier det seg selv at vaskemaskina må stå stødig under sentrifugering :) :

Noen med denne løsningen som kan anbefale merke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye skal du legge i dette da?

Vil jo anbefale Miele som er aller best.

Selv har jeg Bosch og bosch (siemens er det samme) og er strålende fornøyd med det. Maskin til 9000,- og trommel til rundt 6000,-

Så lenge du vatrer opp maskina og har noe i mellom, gummiklosser feks så skal det gå bra med sentrifugering. Og at maskina ikke står på tregulv og mellom bjelkene.

Skrevet
Hvor mye skal du legge i dette da?

Vil jo anbefale Miele som er aller best.

Selv har jeg Bosch og bosch (siemens er det samme) og er strålende fornøyd med det. Maskin til 9000,- og trommel til rundt 6000,-

Så lenge du vatrer opp maskina og har noe i mellom, gummiklosser feks så skal det gå bra med sentrifugering. Og at maskina ikke står på tregulv og mellom bjelkene.

Jeg skulle akkurat si det samme . anbefaler Miele, men har selv Bosch. (SKulle også si at Siemens er bra alternativ, samme som Bosch..) ;)

Skrevet
Jeg skulle akkurat si det samme . anbefaler Miele, men har selv Bosch. (SKulle også si at Siemens er bra alternativ, samme som Bosch..)  ;)

Men da er vi enige da :ler:

Skrevet

Spørs om ikke jeg også kommer til å bli enig med dere... Var innom en el.forretning i dag og kikket på en Miele og den kostet 14 000 :overrasket:. Visste de var dyre, men ikke at de var dyre. Siden jeg også må ha tørketrommel, så blir det nok i dyreste laget å velge Miele.

Kjøper jeg Bosch eller AEG så blir det vel ca. 15 000 til sammen og det passer bankkontoen min bedre.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg er fornøyd med min Bosch, men jeg velger nok AEG neste gang!

Skrevet

Min Siemens har gått som en klokke i 10 år!

Skrevet

Vi har Miele vaskemaskin og AEG tørketrommel. Kjempe fornøyd med dem begge to!

Skrevet

AEG går for å være hakket under Miele. Jeg har AEG og er kjempefornøyd. Anbefaler heller ikke å kjøpe kombimaskin men to separate.

Skrevet

Som alle andre så anbefaler jeg Miele, men prisen er jo skyhøy ja... AEG står på badet vårt og vi er kjempefornøyde. Jobba som hvitevareselger tidligere, og var ikke i tvil da vi skulle ha oss ny vaskemaskin (og ikke har 10k+++ til å kjøpe ny maskin for...), AEGs maskiner er det sjelden noe trøbbel med :)

Skrevet

Vi har AEG både vaskemaskin (lavamat) og kondenstørketrommel. Vi er kjempefornøyd, og har enda ikke hatt problemer med de etter vel 4 år.

Skrevet

Takker så mye for innkommende tips. AEG raser fram i tet her. :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Siste nytt... har vært utsatt for overbevisende selger, så Bosch seiler fram i tet foran AEG. Den AEG maskina han viste meg virket litt mer "slarkete" i døråpning og han påsto at AEG hadde blitt litt mindre solide i de nyere modellene.

Dessuten syntes jeg at Bosch sine modeller var litt "penere". Ikke at det teller allverden, men hvis funksjonaliteten er noenlunde den samme, så....

Blir nok "løp og kjøp" en av de nærmeste dagene. Takker så mye for tips og innspill :) .

Ja, det er sant, det blir "todelt" løsning med vaskemaskin og tørketrommel hver for seg.

Skrevet

Jeg er nok enig med den selgeren.

Det jeg er syns er veldig kjekt med den jeg har er at jeg kan stille når maskinen skal være ferdig (klokkeslett) og ikke hvor mange timer jeg vil utsette starten og så skal maskina gå tia si.

Praktisk for jeg bor i 2 etg og har maskin i kjelleren. Da gjør jeg bare alt klart på kvelden til neste dag feks så slipper jeg ekstra turer ned.

Litt lat ja :sjenert:

Skrevet

Jeg kan også stille inn når vasken skal være ferdig på minAEG. Tror man kan det på de fleste merker.

Skrevet
Jeg kan også stille inn når vasken skal være ferdig på minAEG. Tror man kan det på de fleste merker.

Kan du velge klokkeslett den er ferdig? Trodde bare du kunne velge hvor mange timer 1-24 du utsetter starten.

Skrevet

Nei, jeg kan ikke velge klokkeslett. Leste ikke innlegget ditt godt nok ;)

Skrevet

:ler:

Har sånn 1-24 på tørketrommelen min og står og teller på fingrene når maskina skal starte ;)

Liker den andre måten bedre.

Skrevet

Ja, det er sikkert ikke dumt å stille inn nøyaktig når den skal være ferdig. Men for meg spiller det ingen rolle om den er ferdig 17 eller 1725, så 1-24 fungerer utmerket ;)

Skrevet

Jeg vil anbefale deg Baucknekt (litt usikker på hvordan det skrives, er ikke hjemme) Det merket produseres på samme fabrikken som produserer Miele, men er billigere enn Miele. Har hatt min vaskemaskin og tørketrommel i flere år nå, og de virker kjempebra. Hadde AEG tidligere, men var ikke på langt nær like fornøyd som jeg er med de jeg har nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...