Rosakatt Skrevet 13. januar 2023 #21 Del Skrevet 13. januar 2023 Agent smith skrev (17 minutter siden): La oss snakke om katter. Da mennesker startet med jordbruk hadde de behov for å lagre korn. Da kom det også rotter og mus i husene og mennesker begynte å holde katter. For å drepe disse skadedyrene. Katten er ikke avhengig av mennesker i særlig stor grad, men de å være sammen med mennesker gjorde livet lettere for de, så man kan si at de temmet seg selv. Når den @Rosakatten ble avlet frem er imidlertid noe mer usikkert Hun ble avlet frem i år 1994 Hun er ikke blitt tam på noe vis, å holder seg litt unna mennesker. Men hun liker dem allikevel, selv om de skulle ha vært katter de også 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 13. januar 2023 #22 Del Skrevet 13. januar 2023 Embla Othea skrev (10 minutter siden): Selvfølgelig alle liker Embla Syns du er veldig snill og det er også synd du har det så tøft 😔 Beklager for å bare åpne den samtalen her. Krysser fingrene for at du får all den støtten og hjelpen du trenger å ikke den du er påtvunget for øyeblikket. Men mener ikke du skal stå uten hjelp, men ja, det høres vondt ut, selv om jeg vet de prøver å beskytte deg. Å det med maten, huff 😞💖 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ford3000 Skrevet 13. januar 2023 #23 Del Skrevet 13. januar 2023 Rosakatt skrev (1 time siden): Ååh, bra han var hyggelig idag, men synd om det kun var basert på egen vinning, men hvem vet, kanskje han viste sitt egentlige jeg for første gang på lenge, eller sitt nye jeg? Au, det er sikkert stressende for han, lurer på om det er at husene er uaktuelle eller om det er på grunn av oppførselen hans Gratulerer!! 😄😮 Åsså fredag den 13 da, det er morsomt Lykke til i nytt hjem! 💖 Åååh, det tenkte jeg ikke på, så skjønnt, hell og lykke 😄✨️ Du er klokere enn meg på dette, jeg vet ikke hvor mye denne tomme nøtta vil bidra i denne tråden, så det var snakk om relativ(?) men er uansett hyggelig å høre at det løser seg for deg 😊 Han får ta oss som vi er, eventuelt prøve å blokke oss ut av tråden, men vi kommer jo selvsagt til å dukke opp igjen og igjen, eller hva tenker du? 😂 Takk for det! ❤️ Føles litt rart ut gitt! Hehe, jeg skjønte det var basert på hans egen vinning, neppe fordi han fant seg selv. Det ser nok ikke særlig bra ut når husene hans står lenge, men det er ikke mitt problem, hverken det eller at han er stresset Haha! Jeg er ikke så mye klokere! Er dum som et brød. fins skarpere skjeer i skuffa skjønner du Agenten får bare overleve oss, enig med deg på det! Agent smith skrev (1 time siden): Kjøllefjord vs ballefjord er jo som øst- vestkant i Oslo, dere kommer til å få det mye finere der, men det blir også et økt krav om å ha en perfekt fasade. Så dere må kanskje ty til narkotiske stoffer eller piller for å klare dere gjennom hverdagen. Fremover har vi ikke råd til å knaske piller og slikt fordi det er en del ting som må spares opp til. Et helt rom må renoveres og noe stygg tapet skal males over for egen, mental helse. I utgangspunktet ikke direkte stygt, men det er heller ikke fint. Fasaden derimot, det må nok opprettholdes, så vi må ikke se slitne ut når vi går på tomta. Naboene med kikkert vil sikkert si at vi er litt slitne av å rette opp i feilene til den som bodde der før. Hårbørste og rene klær blir å være lett tilgjengelig i gangen. Agent smith skrev (1 time siden): Han har vokst opp i et matriarki med en svært dominerende mor, som blant annet fikk han til å gå i jenteklær fordi hun helst ville ga en datter, man kan faktisk gå så langt som å si at moren hatet menn og så på de som et nødvendig onde. Dette har gitt ekstreme utslag hos megleren som også hater der motsatte kjønn. Hmm, hadde ikke tenkt på det du.... Det kan faktisk godt hende det ble sånn. God teori, den skal jeg tygge videre på! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 13. januar 2023 #24 Del Skrevet 13. januar 2023 Rosakatt skrev (51 minutter siden): Hun ble avlet frem i år 1994 Hun er ikke blitt tam på noe vis, å holder seg litt unna mennesker. Men hun liker dem allikevel, selv om de skulle ha vært katter de også Ungdom jo 😊 I 1994 var jeg 16. Så jeg er en fæl gammel katt 🐈⬛ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ford3000 Skrevet 13. januar 2023 #25 Del Skrevet 13. januar 2023 Katter syns jeg er litt skumle. Litt uforutsigbare, de har skarpe klør og tenner. En stor hund går helt fint, de er fine, man kan leke med de uten å være særlig redd for å bli drept. En katt derimot... jeg har lest denne tråden... https://theoatmeal.com/comics/cat_kill og tror selvsagt alt dette stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 13. januar 2023 #26 Del Skrevet 13. januar 2023 Ford3000 skrev (Akkurat nå): Katter syns jeg er litt skumle. Litt uforutsigbare, de har skarpe klør og tenner. En stor hund går helt fint, de er fine, man kan leke med de uten å være særlig redd for å bli drept. En katt derimot... jeg har lest denne tråden... https://theoatmeal.com/comics/cat_kill og tror selvsagt alt dette stemmer. Katter er tøffe som fy. De er mye sterkere i forhold til størrelsen enn både mennesker og hunder, har vanvittig spenst og ditto reflekser. De er som Conan barbaren, men søte 🥰🥰🥰 Jeg er litt det motsatte av deg, jeg elsker katter men stoler ikke alltid 100% på en (stor) hund, selv om jeg liker hunder og 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 13. januar 2023 #27 Del Skrevet 13. januar 2023 Rosakatt skrev (50 minutter siden): Syns du er veldig snill og det er også synd du har det så tøft 😔 Beklager for å bare åpne den samtalen her. Krysser fingrene for at du får all den støtten og hjelpen du trenger å ikke den du er påtvunget for øyeblikket. Men mener ikke du skal stå uten hjelp, men ja, det høres vondt ut, selv om jeg vet de prøver å beskytte deg. Å det med maten, huff 😞💖 Tusen takk 🥰 Selv om jeg blir utsatt for systematisk og omfattende beltebruk så er jeg i gode hender og får hjelp ❤️ Klem 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ford3000 Skrevet 13. januar 2023 #28 Del Skrevet 13. januar 2023 Entern skrev (2 minutter siden): Katter er tøffe som fy. De er mye sterkere i forhold til størrelsen enn både mennesker og hunder, har vanvittig spenst og ditto reflekser. De er som Conan barbaren, men søte 🥰🥰🥰 Jeg er litt det motsatte av deg, jeg elsker katter men stoler ikke alltid 100% på en (stor) hund, selv om jeg liker hunder og 🙂 Jeg er et hundemenneske... men skal sies, jeg har møtt på noen søte, koselige katter, men de har vært litt eldre. Så skulle jeg hatt katt, måtte det blitt en litt eldre katt. Tenker at den dagen vi skaffer oss høns, må vi nesten ha oss en gårdskatt som liker å jakte mus, for der det er høns, blir det mat på bakken og da spretter musene frem og det kan katta kose seg med. Trenger ikke spise musene, bare drepe de. Katter er imponerende, bare er litt redde de. Må da finnes en litt eldre, snill katt som liker å jakte der ute i fremtiden en gang tenker jeg som er snill med meg Embla Othea skrev (1 minutt siden): Tusen takk 🥰 Selv om jeg blir utsatt for systematisk og omfattende beltebruk så er jeg i gode hender og får hjelp ❤️ Klem Tenker stadig vekk på deg, selv om jeg ikke kjenner deg. Sender deg gode tanker når jeg tenker på deg, men vet ikke alltid om du har mottatt de 💖 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 13. januar 2023 #29 Del Skrevet 13. januar 2023 Ford3000 skrev (Akkurat nå): Jeg er et hundemenneske... men skal sies, jeg har møtt på noen søte, koselige katter, men de har vært litt eldre. Så skulle jeg hatt katt, måtte det blitt en litt eldre katt. Tenker at den dagen vi skaffer oss høns, må vi nesten ha oss en gårdskatt som liker å jakte mus, for der det er høns, blir det mat på bakken og da spretter musene frem og det kan katta kose seg med. Trenger ikke spise musene, bare drepe de. Katter er imponerende, bare er litt redde de. Må da finnes en litt eldre, snill katt som liker å jakte der ute i fremtiden en gang tenker jeg som er snill med meg Tenker stadig vekk på deg, selv om jeg ikke kjenner deg. Sender deg gode tanker når jeg tenker på deg, men vet ikke alltid om du har mottatt de 💖 Åå tusen takk 🥰 Klem 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 13. januar 2023 #30 Del Skrevet 13. januar 2023 Ford3000 skrev (Akkurat nå): Jeg er et hundemenneske... men skal sies, jeg har møtt på noen søte, koselige katter, men de har vært litt eldre. Så skulle jeg hatt katt, måtte det blitt en litt eldre katt. Tenker at den dagen vi skaffer oss høns, må vi nesten ha oss en gårdskatt som liker å jakte mus, for der det er høns, blir det mat på bakken og da spretter musene frem og det kan katta kose seg med. Trenger ikke spise musene, bare drepe de. Katter er imponerende, bare er litt redde de. Må da finnes en litt eldre, snill katt som liker å jakte der ute i fremtiden en gang tenker jeg som er snill med meg Jeg har en god kattekompis (ikke min, nabo) som jeg ofte småprater og koser med, han må være nærmere 20😊 Liker hunder også altså særlig de mindre (ikke veskehund nødvendigvis altså) og liker veldig godt en diger hund i nabolaget som stort sett sover ute og ALDRI bjeffer eller knurrer på folk ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 13. januar 2023 #31 Del Skrevet 13. januar 2023 Ford3000 skrev (5 minutter siden): Katter syns jeg er litt skumle. Litt uforutsigbare, de har skarpe klør og tenner. En stor hund går helt fint, de er fine, man kan leke med de uten å være særlig redd for å bli drept. En katt derimot... jeg har lest denne tråden... https://theoatmeal.com/comics/cat_kill og tror selvsagt alt dette stemmer. Forstår, liker jo selv katter og er veldig vandt til dem. Men alpha katten til mormor 😭😂 han er jeg redd for Katter er farlige ja, sånn det spørs jo, frøkna mi(som jeg egentlig har flyttet fra nå, samlivsbrudd, men ja, hun vil alltid være min lille tutti) har aldri gjort meg noe med vilje, men det jakt instinktet er jo beundringsverdig grusomt. Morsomt å leke med henne, hun forstår kroppsspråket mitt, godt nok iallefall. Om jeg løper å gjemmer meg, kommer hun etter om hun er i humøret 😂 Om hun var stor har hun drept meg for lengst Har du hund? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 13. januar 2023 #32 Del Skrevet 13. januar 2023 Embla Othea skrev (8 minutter siden): Tusen takk 🥰 Selv om jeg blir utsatt for systematisk og omfattende beltebruk så er jeg i gode hender og får hjelp ❤️ Klem Veldig godt å høre 💖 Stor klem tilbake 😊✨️ (vet ikke hvordan man lager de små karene dere lager 😅) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 13. januar 2023 #33 Del Skrevet 13. januar 2023 Entern skrev (16 minutter siden): Ungdom jo 😊 I 1994 var jeg 16. Så jeg er en fæl gammel katt 🐈⬛ Ksksksksk..kom kom puselusen 😊😅 Du er nok ikke så fæl og gammel, tull å tøys Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ford3000 Skrevet 13. januar 2023 #34 Del Skrevet 13. januar 2023 Entern skrev (11 minutter siden): Jeg har en god kattekompis (ikke min, nabo) som jeg ofte småprater og koser med, han må være nærmere 20😊 Liker hunder også altså særlig de mindre (ikke veskehund nødvendigvis altså) og liker veldig godt en diger hund i nabolaget som stort sett sover ute og ALDRI bjeffer eller knurrer på folk ☺️ Koselig! Å nei, syns de små hundene er skumlere enn katter! Møter heller på en stor katt enn chiuahuaen til ei tidligere venninne! Startet med en sånn rakker, nå har hun fire! Hun(d) om det. Rosakatt skrev (10 minutter siden): Forstår, liker jo selv katter og er veldig vandt til dem. Men alpha katten til mormor 😭😂 han er jeg redd for Katter er farlige ja, sånn det spørs jo, frøkna mi(som jeg egentlig har flyttet fra nå, samlivsbrudd, men ja, hun vil alltid være min lille tutti) har aldri gjort meg noe med vilje, men det jakt instinktet er jo beundringsverdig grusomt. Morsomt å leke med henne, hun forstår kroppsspråket mitt, godt nok iallefall. Om jeg løper å gjemmer meg, kommer hun etter om hun er i humøret 😂 Om hun var stor har hun drept meg for lengst Har du hund? Har ikke hund enda, men vi sparer. Nå må vi spare til oppussing og hund Blir et dyrt år, men vi får det vel til. Kutte ned på noe og slikt. Vi er bare to, ikke særlig dyr i drift noen av oss. Kjipt med samlivsbrudd som innebærer at man ikke kan ta med kjæledyret sitt, det er ikke alltid like enkelt. Din lille tutti savner deg nok! Utrolig hva katter og dyr husker egentlig. Høres ut som Tutti var/er glad i deg 💖 Nå er endelig mannen kommet tilbake. Får slå av her og være sosial Kos dere masse! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 13. januar 2023 #35 Del Skrevet 13. januar 2023 Agent smith skrev (4 timer siden): Det er vel en blanding av arv og miljø. Medfødte molekyler og dets sammensetning spiller jo en rolle, men hvilket miljø dette DNA et vokser opp i spiller også en stor rolle Enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 13. januar 2023 #36 Del Skrevet 13. januar 2023 Ford3000 skrev (38 minutter siden): Koselig! Å nei, syns de små hundene er skumlere enn katter! Møter heller på en stor katt enn chiuahuaen til ei tidligere venninne! Startet med en sånn rakker, nå har hun fire! Hun(d) om det. Har ikke hund enda, men vi sparer. Nå må vi spare til oppussing og hund Blir et dyrt år, men vi får det vel til. Kutte ned på noe og slikt. Vi er bare to, ikke særlig dyr i drift noen av oss. Kjipt med samlivsbrudd som innebærer at man ikke kan ta med kjæledyret sitt, det er ikke alltid like enkelt. Din lille tutti savner deg nok! Utrolig hva katter og dyr husker egentlig. Høres ut som Tutti var/er glad i deg 💖 Nå er endelig mannen kommet tilbake. Får slå av her og være sosial Kos dere masse! Kos deg masse du og!😀😀😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 13. januar 2023 #37 Del Skrevet 13. januar 2023 Rosakatt skrev (47 minutter siden): Ksksksksk..kom kom puselusen 😊😅 Du er nok ikke så fæl og gammel, tull å tøys 😁😁😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Agent smith Skrevet 13. januar 2023 #38 Del Skrevet 13. januar 2023 Entern skrev (3 timer siden): Det er forresten nevnte gnageres feil at vi har karies, det er opprinnelig en gnagersykdom😖 Jævler. Men mange av sykdommene vi har i dag stammer jo fra dyr. Var nok mindre sykdom på den tiden vi var jegere og samlere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 13. januar 2023 #39 Del Skrevet 13. januar 2023 Agent smith skrev (Akkurat nå): Jævler. Men mange av sykdommene vi har i dag stammer jo fra dyr. Var nok mindre sykdom på den tiden vi var jegere og samlere Ja det var det, og det finnes fortsatt jeger/samlere som aldri får hull i tennene. Men man hadde så klart andre plager og det er ikke sånn at man enten er jeger/sanker i liten gruppe eller bonde. Før europeerne var bønder bodde mange i store fiskerlandsbyer langs kysten. De hadde egne plager pga masse rå fisk osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Agent smith Skrevet 13. januar 2023 #40 Del Skrevet 13. januar 2023 Entern skrev (Akkurat nå): Ja det var det, og det finnes fortsatt jeger/samlere som aldri får hull i tennene. Men man hadde så klart andre plager og det er ikke sånn at man enten er jeger/sanker i liten gruppe eller bonde. Før europeerne var bønder bodde mange i store fiskerlandsbyer langs kysten. De hadde egne plager pga masse rå fisk osv. Ja de fleste sluttet jo ikke med jakt selv om jordbruket ble mer vanlig. Det skjedde vel for om lag 12000 år siden. Da jorden fikk et mer stabilt klima. Men man kjente jo til prinsippene for å drive jordbruk før det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå