Gå til innhold

KG resepsjonen

Gjest Agent smith

Anbefalte innlegg

Gjest Agent smith

Fjasetråd over forskjellige temaer.

I dag skal jeg begynne å snakke litt om relativitet, hva betyr det for deg?

Er egentlig alt relativt? Hvorfor er E lik mc2 og ikke mc3 eller bare mc

Kom gjerne med innspill og spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Agent smith skrev (2 minutter siden):

Fjasetråd over forskjellige temaer.

I dag skal jeg begynne å snakke litt om relativitet, hva betyr det for deg?

Er egentlig alt relativt? Hvorfor er E lik mc2 og ikke mc3 eller bare mc

Kom gjerne med innspill og spørsmål.

Det er jo et filosofisk spørsmål. 

Noen ting er relative og andre er det ikke, mener jeg personlig. Personlig er jeg ikke moralrelativist selv om jeg var det når jeg var yngre, f.eks. I noen spørsmål mener jeg man ikke kan se ting relativt. F.eks. mener jeg at en fyr som banker opp ti personer er like fæl som en som banker opp tjue, ikke halvparten så fæl (det finnes et godt gammelt jødisk visdomsord om dette, som også står i Koranen :)).

Men sånn ellers er ting såklart relativt. En løve er diger i forhold til en mus men ikke i forhold til en blåhval.

Hva synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith
Entern skrev (41 minutter siden):

Det er jo et filosofisk spørsmål. 

Noen ting er relative og andre er det ikke, mener jeg personlig. Personlig er jeg ikke moralrelativist selv om jeg var det når jeg var yngre, f.eks. I noen spørsmål mener jeg man ikke kan se ting relativt. F.eks. mener jeg at en fyr som banker opp ti personer er like fæl som en som banker opp tjue, ikke halvparten så fæl (det finnes et godt gammelt jødisk visdomsord om dette, som også står i Koranen :)).

Men sånn ellers er ting såklart relativt. En løve er diger i forhold til en mus men ikke i forhold til en blåhval.

Hva synes du?

Ja er enig i moralen, mus, løve og blåhval er jo såklart forskjellig i størrelse men består av mange av de samme genene, hvordan vet atomene og molekylene i en mus at de skal bli til en mus og ikke en løve feks, kunne man fått en situasjon der et dyr var halvt mus og halvt løve om man tuklet med den genetiske koden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agent smith skrev (1 time siden):

Ja er enig i moralen, mus, løve og blåhval er jo såklart forskjellig i størrelse men består av mange av de samme genene, hvordan vet atomene og molekylene i en mus at de skal bli til en mus og ikke en løve feks, kunne man fått en situasjon der et dyr var halvt mus og halvt løve om man tuklet med den genetiske koden

Ja det kunne man jo fått til, kan jo lure på hvordan det dyret hadde blitt 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith
Entern skrev (1 time siden):

Trodde først dette skulle være KGs RadioResepsjonen 😁

I så fall:

@Agent smith = Bjarte

@Cid = Steinar

Jeg = Tore

...beklager avsporing 😯

Det kan det vel være, har ikke hørt så mye på det men de snakker vel mest tull om forskjellige temaer, sånn som jeg hadde tenkt denne tråden å være også. Men er åpent for hvem som helst å kommentere, om du er @Rosakatt, @Svart Katt eller @Skogkatten spiller ingen rolle.

Du kan skrive med nick eller som @Anonymburker

Om du er laget av bomull, plast eller @Polly Ester spiller ingen rolle

Folk med lange @tånegla og @StinkySocks er også velkommen

Om du heter @MarianneE @Titania @Athena Catalina.eller @Embla Othea godtar vi deg som du er

Også helt greit om du kjører @Ford3000 eller bare er en @Maskinfører

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Agent smith skrev (5 minutter siden):

Det kan det vel være, har ikke hørt så mye på det men de snakker vel mest tull om forskjellige temaer, sånn som jeg hadde tenkt denne tråden å være også. Men er åpent for hvem som helst å kommentere, om du er @Rosakatt, @Svart Katt eller @Skogkatten spiller ingen rolle.

Om du heter @MarianneE @Titania @Athena Catalina.eller @Embla Othea godtar vi deg som du er

Takk for å benevning igjen @Agent smithdenne var  også fin alltid koselig å bli nevnt :) 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny, spennende tråd, oi oi! Kan bli gøy dette!

Til dagens tema har jeg ikke mye å bidra med, men mest fordi huet er helt andre plasser i dag. Idiotmegleren prøvde å være snill og grei i dag, rene pusekatten i håp om at vi likevel vil kjøpe det huset. Fins det et eget gen eller molekyler som gjør en til idiot mot folk, eller er det mer arv og miljø som påvirker ens personlighet? 🤔

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith
Ford3000 skrev (33 minutter siden):

Ny, spennende tråd, oi oi! Kan bli gøy dette!

Til dagens tema har jeg ikke mye å bidra med, men mest fordi huet er helt andre plasser i dag. Idiotmegleren prøvde å være snill og grei i dag, rene pusekatten i håp om at vi likevel vil kjøpe det huset. Fins det et eget gen eller molekyler som gjør en til idiot mot folk, eller er det mer arv og miljø som påvirker ens personlighet? 🤔

Det er vel en blanding av arv og miljø. Medfødte molekyler og dets sammensetning spiller jo en rolle, men hvilket miljø dette DNA et vokser opp i spiller også en stor rolle 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agent smith skrev (8 minutter siden):

Det er vel en blanding av arv og miljø. Medfødte molekyler og dets sammensetning spiller jo en rolle, men hvilket miljø dette DNA et vokser opp i spiller også en stor rolle 

Hvilket miljø tror du megleren fra Hell vokste opp i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (8 minutter siden):

Personlig tror jeg han har vokst opp hos foreldre der far har hatt en meget autoritær hånd over det hele, hvor mor har blitt satt til å være fornøyd på kjøkkenet og et og annet tvangssamleie ved mannens behov. Dette har altså megleren fått med seg og blitt høyst traumatisert. Dette har han da tatt ut i ved å være ekkel mot alle damer, og den kona han potensielt har er så underkuet at hun mener hun er fornøyd bare hun får leve. Mulig jeg er helt fjern her, men denne megleren har visst et rykte på seg i å være vanskelig. Mulig han har vært på meglerskole i Hell.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford3000 skrev (12 minutter siden):

Personlig tror jeg han har vokst opp hos foreldre der far har hatt en meget autoritær hånd over det hele, hvor mor har blitt satt til å være fornøyd på kjøkkenet og et og annet tvangssamleie ved mannens behov. Dette har altså megleren fått med seg og blitt høyst traumatisert. Dette har han da tatt ut i ved å være ekkel mot alle damer, og den kona han potensielt har er så underkuet at hun mener hun er fornøyd bare hun får leve. Mulig jeg er helt fjern her, men denne megleren har visst et rykte på seg i å være vanskelig. Mulig han har vært på meglerskole i Hell.

Alvorlig og absolutt mulig. Noe må ha skjedd iallefall, som gjør at han behandler kvinner dårlig. Kan ikke se for meg at man bare gjør det sånn uten videre. Er jo andre steder en hjemme man kan bli påvirket, men det er jo det stedet som skal dekke mange av våre viktigste behov, og være kjernen i livet vårt i lang tid. 

Han har med sikkert gått på megler skole i Hell, det er det enste vi kan garantere at han har 😂 (Har ingenting imot Hell, navnet er morsomt) Han har også slekt derfra på farssiden

Teit at du opplevde dette 😔 Det å kjøpe hus(Nytt hjem?) Skal jo helst være en god opplevelse, stressende kanskje da 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (26 minutter siden):

Alvorlig og absolutt mulig. Noe må ha skjedd iallefall, som gjør at han behandler kvinner dårlig. Kan ikke se for meg at man bare gjør det sånn uten videre. Er jo andre steder en hjemme man kan bli påvirket, men det er jo det stedet som skal dekke mange av våre viktigste behov, og være kjernen i livet vårt i lang tid. 

Han har med sikkert gått på megler skole i Hell, det er det enste vi kan garantere at han har 😂 (Har ingenting imot Hell, navnet er morsomt) Han har også slekt derfra på farssiden

Teit at du opplevde dette 😔 Det å kjøpe hus(Nytt hjem?) Skal jo helst være en god opplevelse, stressende kanskje da 😅

Må sies, at i dag var jo idiotmegleren veldig hyggelig til meg som kvinne, og det hadde nok med at han prøvde å få solgt det huset fortest mulig. Ser at han har et par andre hus som har stått i flere mnd uten salg, så.... ja. Nå har vi kjøpt hus da, og flytter fra Indre-Ytre Ballefjord til Ytre-Indre Køllefjord. Blir fint. Selgeren blir sikkert å drite i alle kriker og kroker fordi hen ikke fikk den prisen hen ville, men det får så være. Vi aksepterte jo budet på selveste fredag den 13....

Spesielt av trøndere å kalle et tettsted for Hell da, men kan hende de tenkte på hell og lykke, mer enn hva hell er på engelsk :D

Er vi noe klokere på om idioti er arv og miljø, eller helt tilfeldig? Mulig jeg har sporet helt ut av hva Agenten egentlig så for seg i denne tråden 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Agent smith
Rosakatt skrev (1 time siden):

Han har vokst opp i et matriarki med en svært dominerende mor, som blant annet fikk han til å gå i jenteklær fordi hun helst ville ga en datter, man kan faktisk gå så langt som å si at moren hatet menn og så på de som et nødvendig onde. Dette har gitt ekstreme utslag hos megleren som også hater der motsatte kjønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith
Ford3000 skrev (22 minutter siden):

Må sies, at i dag var jo idiotmegleren veldig hyggelig til meg som kvinne, og det hadde nok med at han prøvde å få solgt det huset fortest mulig. Ser at han har et par andre hus som har stått i flere mnd uten salg, så.... ja. Nå har vi kjøpt hus da, og flytter fra Indre-Ytre Ballefjord til Ytre-Indre Køllefjord. Blir fint. Selgeren blir sikkert å drite i alle kriker og kroker fordi hen ikke fikk den prisen hen ville, men det får så være. Vi aksepterte jo budet på selveste fredag den 13....

Spesielt av trøndere å kalle et tettsted for Hell da, men kan hende de tenkte på hell og lykke, mer enn hva hell er på engelsk :D

Er vi noe klokere på om idioti er arv og miljø, eller helt tilfeldig? Mulig jeg har sporet helt ut av hva Agenten egentlig så for seg i denne tråden 😄

Kjøllefjord vs ballefjord er jo som øst- vestkant i Oslo, dere kommer til å få det mye finere der, men det blir også et økt krav om å ha en perfekt fasade. Så dere må kanskje ty til narkotiske stoffer eller piller for å klare dere gjennom hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford3000 skrev (29 minutter siden):

Ååh, bra han var hyggelig idag, men synd om det kun var basert på egen vinning, men hvem vet, kanskje han viste sitt egentlige jeg for første gang på lenge, eller sitt nye jeg? Au, det er sikkert stressende for han, lurer på om det er at husene er uaktuelle eller om det er på grunn av oppførselen hans

Gratulerer!! 😄😮 Åsså fredag den 13 da, det er morsomt

Lykke til i nytt hjem! 💖

Åååh, det tenkte jeg ikke på, så skjønnt, hell og lykke 😄

Du er klokere enn meg på dette, jeg vet ikke hvor mye denne tomme nøtta vil bidra i denne tråden, så det var snakk om relativ(?) men er uansett hyggelig å høre at det løser seg for deg 😊 Han får ta oss som vi er, eventuelt prøve å blokke oss ut av tråden, men vi kommer jo selvsagt til å dukke opp igjen og igjen, eller hva tenker du? 😂

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Agent smith

La oss snakke om katter. 

Da mennesker startet med jordbruk hadde de behov for å lagre korn. Da kom det også rotter og mus i husene og mennesker begynte å holde katter. For å drepe disse skadedyrene. Katten er ikke avhengig av mennesker i særlig stor grad, men de å være sammen med mennesker gjorde livet lettere for de, så man kan si at de temmet seg selv.

Når den @Rosakatten ble avlet frem er imidlertid noe mer usikkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agent smith skrev (3 timer siden):

Selvfølgelig alle liker Embla

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agent smith skrev (1 time siden):

Han har vokst opp i et matriarki med en svært dominerende mor, som blant annet fikk han til å gå i jenteklær fordi hun helst ville ga en datter, man kan faktisk gå så langt som å si at moren hatet menn og så på de som et nødvendig onde. Dette har gitt ekstreme utslag hos megleren som også hater der motsatte kjønn. 

Oi, det er også veldig alvorlig 😞 Stakkars megler, han har ikke hatt det lett i barndommen

Det er veldig interessant, for det skjer jo at kvinner er sexistiske også, desverre. Slipper de lettere unna? Føler det snakkes mer om, men hvor går grensen, dette gjelder hos menn å, i generell klaging rundt dating, typisk sted for dette å avles fram, å reelt hat. Man er kanskje ikke flink nok til å nevne, dette gjelder ikke alle. Han megleren går jo aktivt til verks ute i det fri i jobben sin av alle steder, ikke at det er greit uansett hvor man er

Vil megleren komme seg videre i livet? Vil han få solgt husene? 

Forhold til det som er relativt så vet jeg ikke, vet ikke va relativt er, foruten at man kan si, vel det er jo relativt dårlig vær idag. Hva ville du fortelle om det? 

Ser du sitter medd en mye mer viktig problemstilling nå(tuller) 🐱💖, så poster dette selv om det er skambelagt innhold som man kunne ha spart seg fra å lese, men så får du svar iallefall

Endret av Rosakatt
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agent smith skrev (18 minutter siden):

La oss snakke om katter. 

Da mennesker startet med jordbruk hadde de behov for å lagre korn. Da kom det også rotter og mus i husene og mennesker begynte å holde katter. For å drepe disse skadedyrene. Katten er ikke avhengig av mennesker i særlig stor grad, men de å være sammen med mennesker gjorde livet lettere for de, så man kan si at de temmet seg selv.

Når den @Rosakatten ble avlet frem er imidlertid noe mer usikkert

Det er forresten nevnte gnageres feil at vi har karies, det er opprinnelig en gnagersykdom😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...