AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #1 Skrevet 13. januar 2023 Vi venter barn. Jeg har kjøpt maling, stellebord og litt forskjellig. Han har ikke bidratt med ei krone… Sier at rommet er liksom mitt prosjekt! Han tjener bedre enn meg. Jeg kjører til og fra jobben hver dag…. Vi betaler like mye på felles utgifter (mat, strøm osv)… Jeg har også et studielån å betale på. Hva tenker dere? Er dette rettferdig???? mvh kvinne 28! Anonymkode: e81f7...01b 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #2 Skrevet 13. januar 2023 Det jevner seg sikkert ut med årene. Anonymkode: ad1cc...5e8
MiaHI Skrevet 13. januar 2023 #3 Skrevet 13. januar 2023 Ikke rettferdig ut fra det du nevner, men han betaler kanskje mer enn deg på andre områder? Nå skal dere ha barn sammen, og det vil føre til mange nye utgifter. Jeg foreslår at dere oppretter en felles konto som dere bruker ved innkjøp til barnet. Da slipper dere begge å føle at det er urettferdig.
Laraa Skrevet 13. januar 2023 #4 Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det jevner seg sikkert ut med årene. Anonymkode: ad1cc...5e8 Ikke hvis dette er mannen sin grunnholdning, noe det jo ser ut til. Det vil aldri jevne seg ut hvis det er hennes tur til å betale, hver gang. Hadde han ikke vært gjerrigknark, hadde han vel vært med på å betale og tilbudt seg det fra første stund? 6
kri.star Skrevet 13. januar 2023 #5 Skrevet 13. januar 2023 Nødvendige utgifter til barnet, som man har snakket sammen om og sammen kommet frem til hva man skal kjøpe, de utgiftene deler man på. Om en har lyst å pusse opp, og kjøpe unødvendige ting, eller kjøper dyrere ting enn hva man har avtalt, så får man jommen meg betale for det selv. 2
kri.star Skrevet 13. januar 2023 #6 Skrevet 13. januar 2023 (endret) . Endret 13. januar 2023 av mrs.tld Dbl post
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #7 Skrevet 13. januar 2023 Selvsagt skal dere betale like mye for alt som har med felles barn å gjøre. Men hvorfor i alle dager har dere ikke fått dere en felleskonto, hvor dere begge setter inn likt, og så betaler dere alt derfra? Anonymkode: d1183...03f
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #8 Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vi venter barn. Jeg har kjøpt maling, stellebord og litt forskjellig. Han har ikke bidratt med ei krone… Sier at rommet er liksom mitt prosjekt! Han tjener bedre enn meg. Jeg kjører til og fra jobben hver dag…. Vi betaler like mye på felles utgifter (mat, strøm osv)… Jeg har også et studielån å betale på. Hva tenker dere? Er dette rettferdig???? mvh kvinne 28! Anonymkode: e81f7...01b Lykke til med han der...som både far og like 😳 Anonymkode: dcc46...7a1 5
Fremmed fugl Skrevet 13. januar 2023 #9 Skrevet 13. januar 2023 Beklager, når jeg leser slike tråder er jeg glad at jeg er gift og vi har felleseie. 1
Romilo Skrevet 13. januar 2023 #10 Skrevet 13. januar 2023 Nei, barnet er like mye hans, så det er ikke rettferdig 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #11 Skrevet 13. januar 2023 Har dere tatt en prat om hvordan dere skal fordele utgifter til barnet? Og ikke minst - hvordan dere skal gjøre det rent praktisk? Det kommer til å bli mye som skal kjøpes og betales for framover. Det er også hans ansvar å betale for både babyutstyr og barnerom. Hvor nødvendig maling var er vanskelig for oss å si noe om - men et stellebord og annet babyutstyr er ting dere trenger. Anonymkode: c6cfb...fe5
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #12 Skrevet 13. januar 2023 Lag en felleskonto. Anonymkode: 86a20...f2c
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #13 Skrevet 13. januar 2023 Har dere ikke skrevet samboeravtale som omfatter dette? Anonymkode: 1d74e...fbf 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #14 Skrevet 13. januar 2023 Dere må sette dere ned og snakke om hvilke utgifter som vil komme med det å få barn, samt bli enige om hvilke ting og tang som er helt nødvendige å ha i hus før ungen kommer og hvilke priser dere ser for dere på barnevogn og bilsete osv. Sett opp et budsjett sammen! Om den ene sier «jeg syns vi bør kjøpe X» og den andre sier «det synes jeg er unødvendig» så bør man ikke kjøpe den tingen fra felleskonto. Dere bør begge betale inn likt på en felles baby-konto som kun går med til det som står på budsjettlista! Lykke til! Anonymkode: 3ec85...490
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #15 Skrevet 13. januar 2023 Dere er ikke et par. Men dere kan bli et par. Da må dere snakke sammen om hvordan ting skal være sammen når dere er par. Der dere er sammen om ting. Hvordan skal det være økonomisk. Skal begge betale for hverandre, dele på, osv. Hvordan skal oppdragelsen være osv. Nå kommer det snart et barn, da må man snakke om sånt. Det er ikke for sent enda. Ta tak i det nå før barnet kommer så barnet ikke må vokse opp i skilsmissehjem. Anonymkode: 14f2b...9c6 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #16 Skrevet 13. januar 2023 Du kan jo ikke bare begynne å pusse opp basert på hans inntekt, uten at dere har noen klarhet i hva som er hva. Anonymkode: 5e17c...b17
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #17 Skrevet 13. januar 2023 Vi bestilte time på familievernkontoret da vi ikke ble enige om det økonomiske. Skrev at akkurat det var vår utfordring da vi bestilte time. Dermed fikk vi en rådgiver som var spesielt flink angående økonomi, og fikk en løsning på en time rådgivning. Anbefales! Økonomiske problemer skårer høyt på lista over hva som forårsaker brudd. PS! Det er gratis også. Anonymkode: 5772b...49e 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #18 Skrevet 14. januar 2023 Mener han at du skal betale alt for barnet? Eller mener han at du forlanger unødvendig dyrt interiørdesign på barnerommet, at det er derfor du skal betale for det? Anonymkode: c5ad4...efd
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #19 Skrevet 14. januar 2023 Hvordan fordeler dere utgifter ellers? Har dere felles konto for mat og for regninger? Anonymkode: 14edd...b74
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #20 Skrevet 14. januar 2023 Jeg får gjerrigknarkvibber. Ta vare på alt av kvitteringer på det du handler inn, så synliggjør du hvor mye du har lagt ut til deres felles barn. Dette legger du frem når dere tar praten om hvordan dere skal legge opp dette løpet sammen. Klart at man har lyst til å gjøre det koselig og kjøpe inn litt ekstra, det er bare smålig at han stiller seg på sidelinjen. Anonymkode: 477db...169
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå