Gå til innhold

Lapp i posten om å hente pakke jeg ikke har bestilt?

Cwii01

Anbefalte innlegg

Fikk en liten lapp i posten der det stod jeg kan hente pakken. Navnet mitt står der i fin håndskrift og det er alt. Gikk inn på posten appen og det står det «-» på avsender. Jeg har kolli- og sendingsnummer, og det står at sendingen er innhentet 30 des 08:22 - AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIN CENTRE. 

Jeg kjenner ingen i utlandet som vet hva adressen min er, så det er ikke fram en jeg kjenner antar jeg. Betaler jeg noe om jeg henter den og åpner den i butikken? Eller generelt om jeg henter den og vil gjøre retur? 

Øverst til høyre står det p.p porto betalt. Står jeg skal ta med til utleveringsstedet men på posten appen står det at den er på vei?

Endret av Cwii01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det er noen i nabolaget som har bestilt noe ulovlig fra Nederland til din adresse?, er ikke uvanlig at folk bestiller narkotika fra andre land og bruker andre personer sin adresse.

Anonymkode: 4da50...d7d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje det er noen i nabolaget som har bestilt noe ulovlig fra Nederland til din adresse?, er ikke uvanlig at folk bestiller narkotika fra andre land og bruker andre personer sin adresse.

Jeg sjekket inne på kolli og det stod det var stemplet som «brevpost fra utlandet», så narkotika vil jeg ikke tro det er 🤔 eller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cwii01 skrev (Akkurat nå):

Jeg sjekket inne på kolli og det stod det var stemplet som «brevpost fra utlandet», så narkotika vil jeg ikke tro det er 🤔 eller..?

Får fint litt droger i en donald pocket i et brev.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nekte ta i mot. 
Jeg ville nok dratt på posten, og sjekket hvem avsender var. 

Men ingen her kan si noe om det forventes at du betaler. Om det mangler porto, så vil du neppe få sjekket pakken uten å betale, samme om det ikke er betalt toll etc. Men ingen her kan gjette seg til det. 
Men du kan be om å få se selve pakken før du velger hente den ut eller nekte ta i mot. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taluno skrev (Akkurat nå):

Du kan nekte ta i mot. 
Jeg ville nok dratt på posten, og sjekket hvem avsender var. 

Men ingen her kan si noe om det forventes at du betaler. Om det mangler porto, så vil du neppe få sjekket pakken uten å betale, samme om det ikke er betalt toll etc. Men ingen her kan gjette seg til det. 
Men du kan be om å få se selve pakken før du velger hente den ut eller nekte ta i mot. 

Redigerte akkurat innlegget for å si at det står p.p porto betalt, så da kan jeg vel åpne den uten å bekymre meg for kostnader? Står heller ikke hvor jeg skal hente den.. antar det er nærmeste butikk som har posten??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sendte nylig en pakke uten navn for å overraske en kompis. Hadde adresse da. Jeg hadde henta pakken. 

Anonymkode: 44c58...094

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette tenkte jeg også på; med mindre man kjenner noen som bor i Nederland, har bestilt noe derfra eller har en hemmelig beundrer i Amsterdam, gir det liten mening i å få post derfra.

Men tror det er relativt sjeldent at folk bestiller ulovlige substanser til naboen; har inntrykk av at det er vanligere å sette opp en ny postkasse med et fiktivt navn.

3 minutter siden, Cwii01 said:

Hvis dette er vanlig brevpost fra utlandet, ville det vel vært mer naturlig å legge sendingen i postkassen om den får plass der ...? Dette virker mistenkelig.

Selv ville jeg i alle fall ha sagt ifra at jeg ikke venter noe derfra, og bedt om å få se sendingen før jeg får den utlevert.

Anonymkode: 4685f...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cwii01 skrev (15 minutter siden):

Redigerte akkurat innlegget for å si at det står p.p porto betalt, så da kan jeg vel åpne den uten å bekymre meg for kostnader? Står heller ikke hvor jeg skal hente den.. antar det er nærmeste butikk som har posten??? 

Det skal jo stå henteplass i app. 
Har aldri fått pakker/brev der det ikke har stått i app hvor man skal hente. Eller på posten sine sider før de laget app. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg nysgjerrig på dine vegne! Jeg har nemlig hatt en pakke på vei fra Amsterdam International Mail Centre som aldri kom frem. Står fortsatt i appen at den ble innhentet i oktober... Aner ikke hva det er. 🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min fikk slik. Bare en hentelapp, ingen melding eller appvarsel. Var en liten konvolutt med frø i, som vi kastet.

Ble litt nysgjerrig og søkte opp frøene i ettertid, viste seg at vi hadde fått cannabisplante frø i posten. Litt usikker på hva vi burde ha gjort med den egentlig men. Sikkert noen som har benyttet adr og navnet til samboer til handle. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Thjelp said:

Samboeren min fikk slik. Bare en hentelapp, ingen melding eller appvarsel. Var en liten konvolutt med frø i, som vi kastet.

Ble litt nysgjerrig og søkte opp frøene i ettertid, viste seg at vi hadde fått cannabisplante frø i posten. Litt usikker på hva vi burde ha gjort med den egentlig men. Sikkert noen som har benyttet adr og navnet til samboer til handle. 

Hvilken mening gir det å betale for en vare i en annens navn ...?

Forklaringen her kan være at noen har nøkkel til postkassen deres, og at samboeren din hentet brevet før vedkommede fikk gjort det.

En annen mulighet kan være at noen skulle ønske å mistenkeliggjøre samboeren din, noe som sikkert kan skje når det er snakk om kjente navn der man ønsker å henge ut vedkommende.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvilken mening gir det å betale for en vare i en annens navn ...?

Forklaringen her kan være at noen har nøkkel til postkassen deres, og at samboeren din hentet brevet før vedkommede fikk gjort det.

En annen mulighet kan være at noen skulle ønske å mistenkeliggjøre samboeren din, noe som sikkert kan skje når det er snakk om kjente navn der man ønsker å henge ut vedkommende.

Blir de stoppet i tollen så er det TS som får skylden, ikke bestilleren. 

Anonymkode: 572f9...920

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Blir de stoppet i tollen så er det TS som får skylden, ikke bestilleren. 

Riktig.

Men hvis sendingen kommer gjennom tollen, får jo ikke bestilleren det vedkommende har betalt for ...?

Forutsatt at personen ikke har tilgang til postkassen med en ekstra nøkkel.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Riktig.

Men hvis sendingen kommer gjennom tollen, får jo ikke bestilleren det vedkommende har betalt for ...?

Hadde alle hatt lås på postkassene sine, så hadde det vært mye mindre tyveri av post. Og tyveri av post er ett gjentagende problem over hele landet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Riktig.

Er jo ikke alle som har postkasse som kan låses da? 

Anonymkode: d69b3...339

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste som ikke bor i blokk, har postkasse man ikke trenger nøkkel til. 

Men om man bestiller til andres postkasse for å hente det før dem, så mister man varene sine om pakken må hentes på postkontoret..

Anonymkode: 39ebb...5a6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (30 minutter siden):

Nå er jeg nysgjerrig på dine vegne! Jeg har nemlig hatt en pakke på vei fra Amsterdam International Mail Centre som aldri kom frem. Står fortsatt i appen at den ble innhentet i oktober... Aner ikke hva det er. 🧐

Såpass! Da er jo ikke det her noe nytt 🤔 jeg kontaktet posten og de sa jeg skulle vente til det stod det var klart i posten (appen), og ta det derfra og at jeg da får en ny hentelapp når den tid kommer. 

Var det eksakt samme situasjon? Ingen utsender og brev med betalt porto? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Riktig.

Fryktelig lett å følge med på sporing og bryte seg inn i postkasser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis hentet en slik pakke og hjemme i oppkjørselen ble han hentet av politi som visste at pakken ventet på ham, de ville se hvem som hentet. Ble hele dagen i avhør, det var narkotika og bestilt i hans navn av fremmede. 

Anonymkode: 648b3...2d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...