Gå til innhold

Hjerteformet livmor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært til utredning grunnet habituell abort. Vi mistet 6 ganger før vi fikk et fullgått svangerskap og fikk en velskapt gutt ❤️ Han er nå 19 mnd, vi har mistet 4 ganger til siden han ble født. Nå har både jeg og mannen tatt tester for å se om det er noe "galt" med oss som kan forklare alle spontanabortene. Etter de første undersøkelsene av meg fikk jeg høre at alt så bra ut og at det ikke var noe åpenbart galt. Når jeg var inne sist, så fortalte gynekologen at jeg hadde hjerteformet livmor. Det er ikke forsket nok på, men at man ser en hyppighet av spontanabort hos de som har hjerteformet livmor. Så jeg lurer egentlig på om det er flere av dere som har fått samme beskjed? Hvordan har det gått med dere og veien deres mot barn? Har dere vært igjennom noen form for behandling eller inngrep? 

Anonymkode: dd69e...74c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde litt det samme. Ikke helt hjerteformet da, men T-formet. Ble oppdaget etter 5 spontanaborter. Jeg opererte livmora og da gikk det på første forsøk etterpå ❤️

Anonymkode: ae07e...b8e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svak hjerteformet livmor, men de mente det ikke vår årsaken til våre spontanaborter, har også diagnosen habituell abort. Hos oss var det en polypp helt opp i egglederen som var vanskelig å se på ultralyd som var problemet. Måtte ta vannskanning og deretter operasjon. Etter det løste det seg! 

Anonymkode: 9a6e8...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det, med en lang vegg/septum inni midten av "hjertet". Har prøvd å bli gravid før jeg visste om dette. Men da jeg fikk vite det på en ultralydtime falt liksom ting på plass. Skal jeg få barn må jeg operere. Og helt ærlig, så har jeg aldri hatt så stort ønske om å bli mor, så det var egentlig en lettelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...