Gå til innhold

Hvor mye har dere på sparekonto til barna?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9-åring: 7000,- på sparekonto og 8000 i fond.

16-åring: 22000 på sparekonto og 15000,- i fond.

har spart litt forskjellig opp gjennom, har de siste årene spart halve barnetrygden, men tar ut når de trenger til som f eks nytt slalåmutstyr el lignende. 
nå er jeg på AAP en periode og da blir det 0,-

Anonymkode: aadc4...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Belmont4100
Veggdyret skrev (6 timer siden):

Vi har ikke råd til å spare noe, så de har ingen sparekonto. Betaler heller ned eget huslån og satser på å kunne spare/hjelpe dem økonomisk når de blir store isteden. 

Legger opp til det samme selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sparer barnetrygd + pengegaver til bursdag etc i fond. Det har gått dårlig med aksjemarkedet det siste året, så det påvirker selvsagt ungenes fond også. Seksåringen har ca 90 000, 11-åringen ca 170 000, og 14-åringen ca  210 000. Vi startet ikke med fondssparing fra fødselen av til de to eldste (sparte altfor lenge på sparekonto 🙄), ellers ville summene deres vært en god del høyere. 

Anonymkode: 95e34...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 000kr. Har 2 barn og en snart nedbetalt kåk i Oslo. 

Anonymkode: fe77f...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kjøpt fondsandeler for 1000/mnd siden fødsel til ham. 14-åringens fond er nå verdt ca 350 000 . De står i mitt navn, og jeg har ikke helt bestemt når eller hvordan han skal få dem. Noe til konfirmasjonsgave, noe til lappen, noe til studier og resten som hjelp til EK. Han vet ikke om dette fondet. Så det kan vel diskuteres om dette er mine penger eller hans penger. Teknisk sett er de mine, men oppi hodet mitt har jeg øremerket dem til ting han trenger. Jeg sparer til meg selv i et annet fond.

I tillegg står ca 20.000 på ordinær sparekonto fra dåpen, de står også i mitt navn og han vet ikke om dem.

Og så har han 17 000 på en sparekonto i sitt eget navn, dette er penger som han har spart helt selv, og han var selv med i banken og tømte sparegrisen ca 5 år gammel da vi opprettet kontoen. Gaver og kontanter etc som han har fått opp igjennom senere har han satt inn der.

Anonymkode: ad13b...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde 100.000 på konto, som nå er fordelt på BSU og boligspar. 

Anonymkode: 7b80b...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 år - 25000 kr

4 år - 15000 kr

Har ikke mulighet til å spare så mye til dem. Er for det meste penger de har fått til dåp, jul og bursdag. 

Anonymkode: 5c4b9...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spart siden de var 2 år og 5 år. 

Hun som var 5 år er nå 12 år og har spart ca 120 000kr så langt.

Hun som var 2 år og er nå 9 år har jeg spart ca 90 000kr så langt.

Har som sparemål å gi dem 200 000kr til egenkapital når de blir 18 år. Så får de spare resten selv.

Anonymkode: db562...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datter på 4; snart 4000. Dåpspenger, pluss litt sparing her og der når vi har hatt råd til det. Har stått mer der, var nesten 7000 på det meste, men tok ut noe for å kjøpe noe hun hadde behov for. 
Datter på 2: nesten 1000. Dåpspenger (fikk mindre i kontanter enn søsteren sin), og litt sparing her og der. Hun hadde 2000 der, men måtte ta ut noe for å kjøpe noe hun hadde behov for. 

Vi har hatt fire år med ganske dårlig råd. Har rett og slett ikke hatt råd til å spare noe særlig i det hele tatt, så det har vi ikke kunne prioritere. De få pengene vi har klart å spare, har hovedsaklig gått til en bufferkonto. 
Har snudd om på vår økonomiske situasjon nå, så vi vil få bedre råd fremover og forhåpentligvis muligheten til å spare litt mer også. 

Anonymkode: ce664...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 år: 22 700,- 

3 år: 15 600,-

250,- i mnd. + litt mer forrige mnd. fra fødsel. 

Anonymkode: b1712...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke egne barn, men sparer til mine to tantebarn. De er 11 og 13 nå og har cirka 70 000 hver i fond.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 år 24000pr nå. Vurdert å spare noe i fond men blir ikke helt enig med meg selv. Sparer litt opp og ned pr mnd, de mnd det er mye utgifter til utstyr til barnet spares det ikke feks.

Jeg er alenemor.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ca 20 000 hver. Er 8 og 10 år gamle. 

Dette er penger som brukes underveis på dyrere kjøp, som sykkel, elektronikk osv. Vi sparer fast hver mnd, og kommer til å bruke disse pengene på konfirmasjon og sertifikat. 

De har også aksjefond de ikke vet om, hvor det er nok ek til en enkel leilighet til de her hvor vi bor. 

Anonymkode: 8cfef...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...