Gå til innhold

Hvor mye har dere på sparekonto til barna?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

861, 4mnd. Sparer bare det som er sånn smart sparing/trekkes et lite beløp for hver regning som betales/kortet brukes. Utover det går barnetrygd o.l til fellesøkonomien så vi forhåpentligvis har nedbetalt lån til barnet er voksent. Vi har ikke veldig god økonomi, og sparing til barnet blir derfor i stor grad indirekte gjennom at vi sikrer vår egen økonomi. Kanskje får vi spart mer om noen år .

Anonymkode: ebbb4...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg var alene om å spare litt nå og da til barnet vårt, ble det ikke så mye på den. Men det sto 35 000 der da ungdommen skulle ta førerkortet, og pengene gikk da til det.

Anonymkode: f654b...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparer 200kr til hvert barn i måneden siden fødsel + evt penger de får i gave. Ser ikke behovet for mer, barna får alt de trenger ellers.

Anonymkode: ead6e...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15-åringen har rundt 100 000kr etter dåp, bursdagsgaver, konfirmasjon. Har ikke fått seg noen jobb enda. 

Vi hadde planer om å spare mye av barnetrygden, men ble tvunget til å bruke det tiltrening/utstyr. (Årsavgifter lag, treningsavgift, årskort treningsstudio, årskort slalåm, langrennsski, slålåmutstyr, cuper, treningsleir)

Anonymkode: 24c8e...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri spart til barna. Jeg har prioritert nedbetaling av lån og sparing til meg selv. Når de trenger penger har jeg mulighet til å hjelpe.

Anonymkode: 33bc1...906

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har to barn hvor min ektefelle har spart siden de ble født. Han har lagt av beløp hver mnd. og samtidig har de fått litt gaver fra besteforeldre også som er lagt inn.
De har 390 000 hver på sin konto pr. nå.  

Anonymkode: d5734...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spart barnetrygden og gaver fra fødsel. Satt noe i fond. Ca 400000,- barna snart 15 og 18

Anonymkode: 86743...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et barn på 3.5 år. Har 20000kr på en sparekonto. Har nok mer på konto hos mor, som også vil vokse med årene. Pengegaver vil havne på sparekontoen hennes, så den vi jo bli større med årene. 

Jeg setter ikke mer penger inn på sparekonto, men sparer i fond til henne. Mesteparten skal på BSU kontoen hennes etter hvert. Kanskje noen av pengene går til bil. 

Har også en mor som sparer til alle sine barnebarn. Det vil bli nok til å dekke førerkort til henne ++. 

Hun vil nok få en fin start på livet med mye oppsparte midler, men må jo også lære henne økonomi med årene. At penger ikke vokser på trær. 

Anonymkode: 83932...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har et barn på 3.5 år. Har 20000kr på en sparekonto. Har nok mer på konto hos mor, som også vil vokse med årene. Pengegaver vil havne på sparekontoen hennes, så den vi jo bli større med årene. 

Jeg setter ikke mer penger inn på sparekonto, men sparer i fond til henne. Mesteparten skal på BSU kontoen hennes etter hvert. Kanskje noen av pengene går til bil. 

Har også en mor som sparer til alle sine barnebarn. Det vil bli nok til å dekke førerkort til henne ++. 

Hun vil nok få en fin start på livet med mye oppsparte midler, men må jo også lære henne økonomi med årene. At penger ikke vokser på trær. 

Anonymkode: 83932...99a

Tror ikke du skal regne med at BSU finnes når det blir aktuelt for henne.

Anonymkode: 33bc1...906

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 år. 46 000.

Pluss et fond der det står ca. 20 000 som en besteforelder sparer i.

Anonymkode: 95b32...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12-åringen har ca 105 000 kr I fond per nå.

4-åringen har ca 18 000 kr I fond per nå.

Anonymkode: a9524...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 år, 70 000 på sparekonto og 435000 i fond. 

Sparekonto har vært siden fødsel, sparer ikke fast beløp. Fond har vært i 3 år. Begynte på 300 000. Gått opp og ned mellom 400 000 og 450 000 siste 2 år pga covid og krigen 🙄 håper det snart begynner å gi avkastning igjen

Anonymkode: 19323...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 åringen har 35.000 og baby 8 mnd har 15.000. Vi sparer et lite beløp fast i mnd, og setter inn pengegaver. 

Anonymkode: ba2e0...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i fond (i mitt navn), men merket med barnas navn: 

4 åring: 70 000

3 åring: 40 000

6 måneder: 10 000 

Sparer all barnetrygd og resten er fra dåp/bursdag/jul. Disse pengene er øremerket egenkapital til bolig og de får det ikke får de er ferdig utdannet og har fast jobb. 

Anonymkode: b657a...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest takinova
Veggdyret skrev (2 timer siden):

Vi har ikke råd til å spare noe, så de har ingen sparekonto. Betaler heller ned eget huslån og satser på å kunne spare/hjelpe dem økonomisk når de blir store isteden. 

Vi har råd til å spare, men gjør det akkurat som dere. Har mye lån, hus, hytte, utleiebolig. Det vil komme dem til glede senere i livet. 

Jeg har mer tro på det enn å gi dem noen hundre tusen som fort kan rampes bort. 

Noe står det på fond for dem hver da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...