Gå til innhold

Change BH - spilen kommer ut. Hva gjør jeg galt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså. Jeg blir gal, frustrert og nesten litt forbanna.......

Jeg har det siste året kjøpt kanskje 5-6 bh-er fra change. Og prøver å forstå hva jeg gjør galt, så spør litt råd.

Av de 5-6 jeg har kjøpt har den ene begynt å knirke noe hinsidig hver gang jeg beveger meg. Blir virkelig smågal. Deretter har 4 av de blitt ødelagt av at spilen kom ut. To av de var ulike modeller, og en tredje har jeg opplevd dette med nå to ganger.. 

Altså en modell som knirker og tre ulike modeller hvor spilen kommer ut under armen. 

Hva gjør jeg galt!? Dette kan jo ikke være normalt. Det er jo kostbare kvalitets bher..... 

Jeg vasker de riktignok i maskinen, men har vaskepose som anbefalt. 30 grader eller håndvask program. Har kanskje skjedd en glipp med 40 grader altså. Men likevel..  er dette normalt?

Hva er din erfaring med bh fra change?

Anonymkode: 17851...e02

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt samme problem, og fikk streng beskjed om å vaske de for hånd. 

Anonymkode: 31d38...45d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare undertøy fra Change, og ingen knirker eller har mista spila. Vasker også i maskin, men på skånvask og i vaskepose laget til bh. Dvs vaskepose som også har spiler slik at bh'n ikke blir klemt. Kan det kanskje være det?

Anonymkode: f8c94...d9f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har bare undertøy fra Change, og ingen knirker eller har mista spila. Vasker også i maskin, men på skånvask og i vaskepose laget til bh. Dvs vaskepose som også har spiler slik at bh'n ikke blir klemt. Kan det kanskje være det?

Anonymkode: f8c94...d9f

Mulig mulig.. Hvor kjøper du dine vaskeposer? 

Må undersøkes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker du bh alene eller med andre klær? Med andre klær kommer spilen i klem og deretter skjer det du forklarer 😊

Anonymkode: 0db98...6f7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vasker du bh alene eller med andre klær? Med andre klær kommer spilen i klem og deretter skjer det du forklarer 😊

Anonymkode: 0db98...6f7

Jeg har alltid vasket bher sammen med andre klær i maskinen, og aldri opplevd det samme som ts. Har både dyre og billige bher fra mange forskjellige merker (også Change), og de fleste har jeg hatt i årevis. Noen av dem har nok også blitt vasket på 60 grader, og er like gode.

Anonymkode: bdf3b...ee3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rett og slett gitt opp å bruke BHer fra Change, og innsett at de ikke passer til min kropp selv om størrelsen er riktig. Spilene knekker, sømmene rakner og stroppene tøyer seg slik at BHen gir lite støtte. Dette skjer uavhengig av hvordan jeg vasker BHene. 

Endret av Perelandra
Skrivefeil
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått det problemet det siste halve året med change sine bh. Har brukt det merket i 10år, men de sist kjøpte bh går i stykker så raskt. Spilene kommer ut og de knirker. Trodde det bare var meg. Kanskje de har endret fabrikk?

Anonymkode: cfaa0...e64

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har også fått det problemet det siste halve året med change sine bh. Har brukt det merket i 10år, men de sist kjøpte bh går i stykker så raskt. Spilene kommer ut og de knirker. Trodde det bare var meg. Kanskje de har endret fabrikk?

Anonymkode: cfaa0...e64

Mulig.. Jeg har utelukkende brukt Change i ca 10 år også. Men jeg har en gang innimellom opplevd at en BH at spilen går opp. Det har skjedd et par ganger. Så har jeg dratt innom Change og fått god hjelp. Men det har vært en gang innimellom, og på 10 år kan jeg garantert telle det på ei hand. 

Men som sagt, på de BHene jeg har kjøpt de siste året har det skjedd med nesten samtlige av de. Jeg blir helt satt ut. Jeg har to bher det skjedde med nå bare den siste måneden. Den ene kjøpte jeg i sommer, og den andre kanskje på våren ca. 

Jeg har pdd ni bher fra Change jeg bruker mest. Og bytter ikke bh hver dag. Så det er jo ikke slik at jeg kan slite de ut på den korte tiden heller 🤦‍♀️

Hvor den ene er flere år gammel, og enda I bruk, knall god. To av de er vel kanskje to år gamle. Ingen problem. 

Håpløst!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Ser denne tråden er et par måneder gammel, men fant den når jeg googlet Change undertøy erfaringer så kommenterer likevel. 

Jeg har kjøpt flere bh-er fra Change og den ene knirket fra dag én. Jeg ville egentlig ikke ha den bh-en en gang, men de som jobber der prakker på meg undertøy og hører ikke etter på hva jeg ønsker. Det er hovedgrunnen til at jeg ikke gidder å handle der lenger. De er mer opptatt av å selge enn å lytte. Nå skal jeg prøve en annen undertøysbutikk her jeg bor, jeg tror de er flinkere til å høre på kundene der.

Når det gjelder å vaske de så har dagens vaskemaskiner finvaskprogram som er like  skånsom som en håndvask. Begynner å bli ganske lenge siden man ikke burde vaske ting i maskin. Klær som ikke kan vaskes i maskin har uansett ikke livets rett hos meg. 

Anonymkode: d435a...27a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk tips om å bevege litt på spilene etter maskinvask, før jeg henger BH-en opp. Ingen spiler har gnagd seg løs etter at jeg startet med dette. Verken change bh-er eller andre merker.

Anonymkode: 16298...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk tips om å bevege litt på spilene etter maskinvask, før jeg henger BH-en opp. Ingen spiler har gnagd seg løs etter at jeg startet med dette. Verken change bh-er eller andre merker.

Vasker på finvask, med ullvaskemiddel og sammen med annet tøy. Uten vaskepose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
AnonymBruker

Det samme skjer med meg også! Har blitt et problem som har kommet det siste året da. Sånn jeg har forstått det så får man ikke reklamasjon heller når man har tatt de i vaskemaskinen selv om det er snakk om et skånsomt program. Ble anbefalt håndvask av de i butikken, og selv om det er enklere enn det man tror så blir det fortsatt en del styr. Sykt frustrerende. Føler at de bør tåle mer.. Vurderer å bytte undertøysmerke, men har veldig dårlig med utvalg fra før av pga størrelse så det kommer nok til å bli vanskelig.

Anonymkode: 053a6...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk flere reparert gratis hos dem, av samme årsak. Det er riktignok noen år siden, men det kan jo være greit å høre om det er et alternativ. 

Anonymkode: 194cc...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har ingen personlig erfaring med change , men jeg jobber med undertøy så opplever kunder som kommer med ødelagte BH-er fra change. De bruker billige metall spiler. Der er problemet. 
etter 6 ødelagte change BH-er hadde jeg vurdert og kjøpe en litt dyrere bh, men som ikke blir ødelagt? Hos andre forhandlere er jo dette reklamasjon, fordi det skjer ytterst sjelden og skal egentlig ikke skje med gode spiler.

Anonymkode: b60d7...6f8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.5.2024 den 17.51):

Det samme skjer med meg også! Har blitt et problem som har kommet det siste året da. Sånn jeg har forstått det så får man ikke reklamasjon heller når man har tatt de i vaskemaskinen selv om det er snakk om et skånsomt program. Ble anbefalt håndvask av de i butikken, og selv om det er enklere enn det man tror så blir det fortsatt en del styr. Sykt frustrerende. Føler at de bør tåle mer.. Vurderer å bytte undertøysmerke, men har veldig dårlig med utvalg fra før av pga størrelse så det kommer nok til å bli vanskelig.

Anonymkode: 053a6...e4f

Bytt til et merke som har spiler som tåler maskinvask og anbefaler maskinvask? 

Anonymkode: b60d7...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte også 2 BHer der i fjor. Aldri handlet der før, hadde egentlig ikke lyst på de jeg kjøpte, men selgeren prakket det på meg og jeg gav meg tilslutt. 
Det kan jeg bare angre på. 
1800,- kr rett i dass. 

Aldri har jeg hatt på noe mer ubehagelig. BEGGE spillene kom ut etter ca en mnd, og BEGGE knirket som fy. To forskjellige modeller. 

Handler der aldri igjen

Anonymkode: 964d6...6c4

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Triumph har mye bedre kvalitet.

Anonymkode: 0e520...334

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...