Gå til innhold

Forelsket i to personer på samme tid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger å lufte tankene mine litt ettersom jeg holder på å bli gal.

Mann 30 (meg) møtte 2 jenter via Tinder, hvor hu ene var 28 og hu andre 22. 

Ikke problematisk sånn sett, men etter hvert så tiden begynte å gå så møtte jeg begge to litt av og på og ser nå at jeg har rotet meg inn i en litt kjip situasjon hvor jeg har veldig sterke følelser for begge to.

Hu på 28 er veldig vakker, snill og treffer på veldig mange av punktene jeg verdsetter i en partner.

Hu på 22 er veldig vakker, morsom, snill og deler en del av di samme interessene som meg.

Følelsene er utrolig sterke for begge to, men vet jo at eg må ta ett valg og begge har begynt å reagere på hvorfor jeg holder slik tilbake så tiden begynner å renne ut.

Noen som har vært i lignende situasjon som har noen råd? Jeg føler hu på 28 ville vært det fornuftige valget da hun er nærmere min egen alder, litt mer på samme sted i livet, men samtidig så matcher jeg så bra med hu på 22 og er redd for å sitte igjen med utrolig anger på at jeg valgte feil...

Anonymkode: e8afa...83b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler du liker hun på 22 best, siden du omtaler 28 som et fornuftig valg

• Nyttig 2
Skrevet

Hatt sex med de enda? Velg den du matcher best med der. Den du føler deg tryggest med, der du kan slappe av og kun være deg selv. (Det gjelder forsåvidt når dere ikke har sex og.)

Jeg var i en lignende situasjon for noen år siden, og endte opp med bare å ta en tilfeldig. Han er bra han altså, men jeg tenker fremdeles på han andre nesten daglig. De visste om hverandre, og da jeg valgte han ene, valgte jeg også vekk han andre. Jeg har ikke snakket med han siden, og som sagt tenker jeg på han nesten daglig. 

Anonymkode: 46c0e...46a

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hatt sex med de enda? Velg den du matcher best med der. Den du føler deg tryggest med, der du kan slappe av og kun være deg selv. (Det gjelder forsåvidt når dere ikke har sex og.)

Jeg var i en lignende situasjon for noen år siden, og endte opp med bare å ta en tilfeldig. Han er bra han altså, men jeg tenker fremdeles på han andre nesten daglig. De visste om hverandre, og da jeg valgte han ene, valgte jeg også vekk han andre. Jeg har ikke snakket med han siden, og som sagt tenker jeg på han nesten daglig. 

Man trenger ikke å ha sex for å finne ut hvilke personer man liker best !!! Sex kan istedet skape usunne bindinger. Det er bedre å lære personen å kjenne først. Evt bra sex kan alltids læres senere i forholdet. For mange sexpartnere gjør at man får tilknyttnings vansker. Og lettere gir opp forhold.

Anonymkode: 3417f...a7b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man trenger ikke å ha sex for å finne ut hvilke personer man liker best !!! Sex kan istedet skape usunne bindinger. Det er bedre å lære personen å kjenne først. Evt bra sex kan alltids læres senere i forholdet. For mange sexpartnere gjør at man får tilknyttnings vansker. Og lettere gir opp forhold.

Tja. Uenig, kjenner jeg. Jeg ble sammen med en person hvor vi ikke matchet seksuelt, og det ble fort slutt igjen for å si det sånn.

• Liker 1
Skrevet

Velg hun på 28 siden hun er nærmest deg i alder. Og gjør valget NÅ, før du mister dem begge.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde valgt den jeg hadde best seksuell kjemi med om jeg var deg. 

Anonymkode: f2fdf...243

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde valgt den jeg hadde best seksuell kjemi med om jeg var deg. 

Anonymkode: f2fdf...243

Det er bare tull å velge etter sex. Sex kan alltid læres og den blir bedre med følelser og kjærlighet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg trenger å lufte tankene mine litt ettersom jeg holder på å bli gal.

Mann 30 (meg) møtte 2 jenter via Tinder, hvor hu ene var 28 og hu andre 22. 

Ikke problematisk sånn sett, men etter hvert så tiden begynte å gå så møtte jeg begge to litt av og på og ser nå at jeg har rotet meg inn i en litt kjip situasjon hvor jeg har veldig sterke følelser for begge to.

Hu på 28 er veldig vakker, snill og treffer på veldig mange av punktene jeg verdsetter i en partner.

Hu på 22 er veldig vakker, morsom, snill og deler en del av di samme interessene som meg.

Følelsene er utrolig sterke for begge to, men vet jo at eg må ta ett valg og begge har begynt å reagere på hvorfor jeg holder slik tilbake så tiden begynner å renne ut.

Noen som har vært i lignende situasjon som har noen råd? Jeg føler hu på 28 ville vært det fornuftige valget da hun er nærmere min egen alder, litt mer på samme sted i livet, men samtidig så matcher jeg så bra med hu på 22 og er redd for å sitte igjen med utrolig anger på at jeg valgte feil...

Høres ut som om at du trekker mer mot henne på 22 år, enn hun på 28 år, basert på det du skriver.

Jeg ville ikke valgt noen av dem. At du står i en situasjon der du sliter med å se hvem du bør velge og du er usikker på hvem du lener mest mot, så blir ingen av de spesiell nok og begge valgene kan føles feil. Uansett vil du bruke det valget du ikke tar imot det valget du tar, og sjansen er stor for at du angrer deg uansett hva du velger. For kjærlighet er ikke bare en dans på roser, og drømmene er alltid våtere enn virkeligheten.

Det du gjorde feil var at du overlappet og kjørte to flotte damer parallelt. 

• Liker 2
Skrevet

Et brudd som har involvert sex er mye vondere og en sorgprossessen tar mye lengre tid hvis man har vært intim. Sex skaper bindinger og gjør det vanskeligere å ta fornuftige valg.  Det hjelper ikke at sex føles bra der og da hvis alt annet ikke stemmer. Personlighet, kjemi ,verdier og vennskap må stemme overens for at forhold skal bli harmoniske og vare...

• Liker 1
Skrevet

For dere som nevner seksuell kjemi så kan det nevnes at den er ganske god med begge, ingen av di som skiller seg mer ut enn den andre.

Om begge hadde vært 28 så tror jeg at jeg hadde valgt hun på 22, men en aldersforskjell på 8 år for ei på 22 kan fort føre til en del komplikasjoner, tenker tilbake til når jeg var 22 kontra nå som jeg er 30, hvordan tankesettet og synet på livet har forandret seg, og det er ganske mange år og ting som skal oppleves før hun blir 30, og da er jeg nesten 40.

Så heller litt mot hu på 28, i frykt om at det på 22 fort kan skjære seg når ting begynner å "lande" litt....

Når jeg skriver det slik så ser jeg selv at det virker som jeg liker hu på 22 best, men heller mot hu på 28 ettersom det er tryggest, og det er kanskje tilfellet. Jeg føler jeg kommer til å angre uansett hva jeg lander på, men spesielt om forholdet med personen jeg velger skjærer seg, så da er det kanskje best å være realistisk å tenke at ei på 28 har mye større odds for å overleve og bli ett bra forhold enn å gamble på hu som er såpass mye yngre?

Skrevet

Hva med å lufte ideen om ikke-monogamt forhold for dem? Dette er ikke 1870, kirkens forventning om ekteskap er et tilbakelagt stadie. Du velger ditt eget liv. Er du glad i to personer? Ok. Helt ålreit det. Kanskje en v damene har en mann eller dame de er like glade i som deg. Så blir dere 4.

Anonymkode: be9ef...feb

Skrevet

Du har selv gitt svaret på hvem du liker best ! Men du er alt for aldersfiksert. Hun på 22 er ikke såååå mye yngre enn deg. Min tante var gift med en 12 år yngre mann. Selv om de er skilt i dag så holdt de sammen i hele 15-16  år ! 

Skrevet

Æsj, har du ligget med begge? Vet de om hverandre?

Dette er en av grunnene til at man ikke bør date flere samtidig. Kanskje liker du egentlig ikke noen av dem godt nok siden det ikke er en som skiller seg nok ut som et åpenbart valg.

Anonymkode: 04072...194

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva med å lufte ideen om ikke-monogamt forhold for dem? Dette er ikke 1870, kirkens forventning om ekteskap er et tilbakelagt stadie. Du velger ditt eget liv. Er du glad i to personer? Ok. Helt ålreit det. Kanskje en v damene har en mann eller dame de er like glade i som deg. Så blir dere 4.

Anonymkode: be9ef...feb

Ingen oppegående damer som ønsker å etablere seg med familie hadde gått med på det.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

For dere som nevner seksuell kjemi så kan det nevnes at den er ganske god med begge, ingen av di som skiller seg mer ut enn den andre.

Om begge hadde vært 28 så tror jeg at jeg hadde valgt hun på 22, men en aldersforskjell på 8 år for ei på 22 kan fort føre til en del komplikasjoner, tenker tilbake til når jeg var 22 kontra nå som jeg er 30, hvordan tankesettet og synet på livet har forandret seg, og det er ganske mange år og ting som skal oppleves før hun blir 30, og da er jeg nesten 40.

Så heller litt mot hu på 28, i frykt om at det på 22 fort kan skjære seg når ting begynner å "lande" litt....

Når jeg skriver det slik så ser jeg selv at det virker som jeg liker hu på 22 best, men heller mot hu på 28 ettersom det er tryggest, og det er kanskje tilfellet. Jeg føler jeg kommer til å angre uansett hva jeg lander på, men spesielt om forholdet med personen jeg velger skjærer seg, så da er det kanskje best å være realistisk å tenke at ei på 28 har mye større odds for å overleve og bli ett bra forhold enn å gamble på hu som er såpass mye yngre?

Men hvordan skal dette føles for hun på 28? Hun er jo ikke den du vil ha

Endret av Rosakatt
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er du klar for å etablere deg og evt. få barn? Hun på 22 har fort opptil mange år med ung voksen-tilværelse igjen før hun er klar for sånt. Plutselig pusher du 40 før du blir far.

Skrevet
Rosakatt skrev (9 minutter siden):

Ja, det er faktisk dritvondt å bli tatt til takke med.

Skrevet

Jeg tar ikke til "takke med" hu på 28, jeg prøver bare å få hodet mitt til å lande på en av di, begge er veldig rett, men på hver sin måte...

Skjønner at det virker veldig spesielt...

Takker uansett for mange gode innspill, godt å få litt utenforstående syn på situasjonen.

• Liker 1
Skrevet
Rosakatt skrev (12 minutter siden):

Han har hatt sex med henne også og hun kommer til å bli veldig såret, ha kjærlighetsorg fog føle seg både lurt og forkastet...så ikke gi menn (eller kvinner) sex før du vet med sikkerhet om det er deg de vil ha...sukk

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...