900 Skrevet 13. januar 2023 #1 Skrevet 13. januar 2023 https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/ntb-e18-ut-av-oslo-utsettes-for-at-vegvesenet-skal-faa-kontroll-paa-kostnadene.XOi2mqxpT?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1&utm_medium=dre-63c10be5349bd31072a5995e Har de ikke satt opp nok bomringer ut i distriktene nå for å finansiere nok et veiprosjekt i Oslo? Vi må vente til Haugesund, Tromsø, Bodø, Brønnøysund og andre slavesteder har satt opp nok bomringer tydeligvis. Vil det norske folk godta at det kuttes på sykehjemsplasser på Haukeland for så Oslofolket får motorveien sin?
hraff Skrevet 13. januar 2023 #2 Skrevet 13. januar 2023 Det er ingen bomringer i distriktene som finansierer veier i Oslo. Hvis du en dag drar til Oslo vil du se at det er ganske mange bomstasjoner der. 1 2
Reign Skrevet 13. januar 2023 #3 Skrevet 13. januar 2023 hraff skrev (3 minutter siden): Det er ingen bomringer i distriktene som finansierer veier i Oslo. Hvis du en dag drar til Oslo vil du se at det er ganske mange bomstasjoner der. Helt riktig. Tvert i mot så finansieres ting i distriktene av bomstasjoner i Oslo. 2
900 Skrevet 13. januar 2023 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2023 hraff skrev (29 minutter siden): Det er ingen bomringer i distriktene som finansierer veier i Oslo. Hvis du en dag drar til Oslo vil du se at det er ganske mange bomstasjoner der. Det er mange bomstasjoner der ja? Det er ikke nok til å finansiere deres egne overdimensjonere og overflod av veier.
900 Skrevet 13. januar 2023 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2023 (endret) Reign skrev (29 minutter siden): Helt riktig. Tvert i mot så finansieres ting i distriktene av bomstasjoner i Oslo. Flytter alle verdiene fra distriktene inn i Oslo og oppretter papirflytterstillinger av dette. Osloborgere kjører så på veiene sinefinansiert av verdiene fra distriktene og betaler bomavgift og tror dette finansierer vei andre steder. Godtar det norske folk en slik pervers framstilling av virkeligheten? Syns de 4,5 millionene nordmenn utenfor Oslo at det er greit med en slik Osloborgers løgner? Endret 13. januar 2023 av 900
900 Skrevet 13. januar 2023 Forfatter #6 Skrevet 13. januar 2023 Tror det norske folk virkelig på at 1 million i Oslo med noen av landets største NAV kontor bærer 4,5 millioner i resten av landet? Eller er det motsatt?
hraff Skrevet 13. januar 2023 #7 Skrevet 13. januar 2023 4 hours ago, 900 said: Det er mange bomstasjoner der ja? Det er ikke nok til å finansiere deres egne overdimensjonere og overflod av veier. Da får ta en tur en ettermiddag på en ukedag å se om du finner noen overdimensjonerte veier, det er kø overalt fordi veiene ikke klarer å svelge unna bilene. 1
Drizzt Skrevet 13. januar 2023 #8 Skrevet 13. januar 2023 900 skrev (5 timer siden): https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/ntb-e18-ut-av-oslo-utsettes-for-at-vegvesenet-skal-faa-kontroll-paa-kostnadene.XOi2mqxpT?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1&utm_medium=dre-63c10be5349bd31072a5995e Har de ikke satt opp nok bomringer ut i distriktene nå for å finansiere nok et veiprosjekt i Oslo? Det er ikke satt en eneste bomring i distriktene for å finansiere veiprosjekter i Oslo, så ta det heeeelt med ro! Det som er satt derimot er flere nye bomringer i Oslo og nabokommunene for å finansiere kollektivtrafikken i Oslo - flere sykkelveier og flere busser de færreste bruker.
Illuminatum Skrevet 13. januar 2023 #9 Skrevet 13. januar 2023 (endret) 900 skrev (4 timer siden): Tror det norske folk virkelig på at 1 million i Oslo med noen av landets største NAV kontor bærer 4,5 millioner i resten av landet? Eller er det motsatt? Nå er det vel ganske mange flere som har Oslo som nærmeste storby og gjerne jobber der enn Oslos egen befolkning. Hele 141 000 pendler inn til Oslo for å få jobb. Over 1,5 millioner bor innenfor en halvtime/time fra Oslo. Endret 13. januar 2023 av Illuminatum
900 Skrevet 13. januar 2023 Forfatter #10 Skrevet 13. januar 2023 Illuminatum skrev (1 time siden): Nå er det vel ganske mange flere som har Oslo som nærmeste storby og gjerne jobber der enn Oslos egen befolkning. Hele 141 000 pendler inn til Oslo for å få jobb. Over 1,5 millioner bor innenfor en halvtime/time fra Oslo. Og det er disse jeg snakker om når jeg skriver Osloborgere.
900 Skrevet 13. januar 2023 Forfatter #11 Skrevet 13. januar 2023 Drizzt skrev (1 time siden): Det er ikke satt en eneste bomring i distriktene for å finansiere veiprosjekter i Oslo, så ta det heeeelt med ro! Det som er satt derimot er flere nye bomringer i Oslo og nabokommunene for å finansiere kollektivtrafikken i Oslo - flere sykkelveier og flere busser de færreste bruker. Alt i Oslo finansieres gjennom verdier skapt langt fra Oslo. Nav kontor og nye statsborgerskap. Alle skal få, hvis de er innenfor ringene i Oslo eller en halv time utenfor. Hva syns landets 4,5 millioner som ikker er inkludert her om det? Hva syns det norske folk hvis de får vite sannheten?
Drizzt Skrevet 13. januar 2023 #12 Skrevet 13. januar 2023 900 skrev (4 minutter siden): Alt i Oslo finansieres gjennom verdier skapt langt fra Oslo. Nav kontor og nye statsborgerskap. Alle skal få, hvis de er innenfor ringene i Oslo eller en halv time utenfor. Hva syns landets 4,5 millioner som ikker er inkludert her om det? Hva syns det norske folk hvis de får vite sannheten? Jeg visste ikke at landet besto av flere land innad. I Oslo og omegn bor det rundt 1 mil bare for å rette deg. Ellers synes jeg at det er urettferdig at enkelte skal betale lavere skatt og få andre økonomiske fordeler pluss grisebillig strøm bare fordi de bor et stykke unna Oslo. Men de klager ikke på fordelene, gjør de det?
enkefru Skrevet 13. januar 2023 #13 Skrevet 13. januar 2023 900 skrev (6 timer siden): Det er mange bomstasjoner der ja? Det er ikke nok til å finansiere deres egne overdimensjonere og overflod av veier. Overdimensjonerte? Gamle E18 (dagens) var underdimensjonert allerede for 25 år siden. Den lille oppgraderingen som gjøres nå (som riktignok koster masse), vil heller ikke være stor nok. Det regnes ca 2,5 mill innbyggere i Oslo og omegn (selvsagt benytter ikke alle seg av veiene til/fra Oslo), men veiene her skal altså betjene 2,5 mill mennesker. Det er vel (ref en annen tråd) i overkant av 100 000 biler som skal inn/ut/gjennom Oslo hver dag (om ikke enda mer, tror det er ca 80 000 bare på E18).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå