Gå til innhold

Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ofte at enkelte foreldre lar motoren stå og gå mens de leverer eller henter. Det tar jo fort 10min. Er det vanlig? Synes ikke det er bra, men er det bare jeg som er prippen?

Anonymkode: 662bb...002

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bra, hør om personalet kan sende ut melding om det. 

Anonymkode: e466b...f22

• Liker 4
Skrevet

Noen foreldre gjør det i vår barnehage også, synes det er en skikkelig uting! 

Anonymkode: 7b95a...7e6

• Liker 1
Skrevet

Og? Om de står bak gjerdet eller porten et stykke unna, hva er problemet da, at dere må gå forbi fort? Må ikke stå der og innhalere vet du. 

Anonymkode: 50a58...097

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Og? Om de står bak gjerdet eller porten et stykke unna, hva er problemet da, at dere må gå forbi fort? Må ikke stå der og innhalere vet du. 

Handler jo om å opprettholde et sunt inne/uteklima for barna i barnehagen. Tomgangskjøring er unødvendig.

Anonymkode: e466b...f22

• Liker 11
Skrevet

Jeg sliter veldig med å se poenget med å gå fra bilen med motoren i gang. Jævla uting.

• Liker 11
Skrevet

Jeg har alltid lyst til å ta meg inn i bilen og skru av motoren jeg.... Blir forbanna av tomgangskjøring, uansett hvor enn det er.

Anonymkode: bc461...95c

• Liker 1
Skrevet

Jeg lar ikke bilen stå og gå med bensin eller dieselmotor i gang på tomgang. Men å la den være på med eldrift gjør jeg gjerne.

• Liker 4
Skrevet

Si gjerne i fra du også. Vi sier i fra (jobber i bhg), men de hører jo ikke. 

Anonymkode: 47e4d...892

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I min mors barnehage inviterte de politiet som informerte foreldre som forlot bilen i gang om ulovligheten og bøtesatsen ved dette, samt at de kan melde fra til forsikringsselskapet til bileier. Det anbefales.

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror det er vanlig, for de vil varme opp bilen før de skal kjøre til jobb, men jeg lærte av Blekkulf på 90-tallet at det ikke er bra for miljøet. 

Anonymkode: cdb82...3af

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Dette har vært et problem hos oss også. Styrer sendte ut melding om at dette ikke var akseptabelt, og da ble det så godt som slutt på dette.

Noen foreldre kjørte i tillegg kjempefort på veien inn til bhg (30 sone) og på parkeringsplassen, så det kommer ikke bare meldinger om barnet i MyKid 🙄

Anonymkode: 88020...35d

• Liker 3
Skrevet
TheHairyToothfairy skrev (2 minutter siden):

I min mors barnehage inviterte de politiet som informerte foreldre som forlot bilen i gang om ulovligheten og bøtesatsen ved dette, samt at de kan melde fra til forsikringsselskapet til bileier. Det anbefales.

Lurt. Vi har allerede spurt om politiet kan komme og stoppe foreldre som kjører på gangfeltet, men det hadde de ikke tid til. Kanskje de nå kan komme. 

Skrevet

Ikke bare det at det er bil som står på tomgang og med tanke på miljøet, men farlige situasjoner KAN oppstå. 
Selv om det er gjerder, så kan barn fort komme seg inn og ut om de er store nok til det, det har skjedd i flere barnehager at barna klatrer, eller at en forelder glemmer å lukke grinda. Det som er skummelt da er om nøklene er i bilen, og barn får seg inn i den bilen. Jeg hadde ikke vært høy i hatten om jeg hadde møtt en 5 åring som prøvekjører bil. Det kan sette andre i fare, men også seg selv 😅 

Nå skjer dette uhyre sjeldent, men det kan være et fatalt utfall. Her hvor jeg bor hadde ett barn gått ut av grinda og gjemt seg bak en bil som sto på tomgang. Heldigvis ble dette oppdaget ganske kjapt da man gjerne teller over barna jevnlig, men enn om hun ikke hadde blitt funnet og den bilen hadde rygga litt bak….. 

Her gir vi ofte jevnlige beskjeder til foreldre om å slå av bilen og ta med nøkler inn. Det blir dessverre ikke alltid fulgt opp her heller av foreldre, men vi fortsetter å gi beskjed.

Anonymkode: 639f6...4b3

• Liker 3
Skrevet

Be barnehagen sette opp skilt om forbud, ferdig snakka!

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Problemet er jo at det påvirker klimaet uansett hvor du gjør dette.

Anonymkode: 9b30a...77a

Skrevet

Dette er et gjentagende problem hos oss også, med de samme foreldrene.

Det kommer stadig meldinger fra barnehagen om at dette ikke er tillatt. Bli slutt en liten stund og så er deg påan igjen.

Anonymkode: 0a81a...7f3

Skrevet

Gjør det en del når det er kaldt. Er kort vei fra hjem til bhg, så rekker ikke å varme opp skikkelig. Har hendt en gang for mye ar jeg ikke har fått start på bilen igjen når jeg skal kjøre videre til jobb 😵💫

Anonymkode: fb6ff...4d7

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Opplever ikke dette ofte ved vår barnehage, men har jo sett de som er to i bilen, også lar de bilen stå på tomgang mens den andre sitter igjen. Det ser man jo overalt, på butikken osv. Vi gjør det samme, men vi kjører elbil.

Irriterer meg mer over de som skal så nærme porten som mulig, og blokkerer stien til porten, står skrått parkert på hjørnet osv. Mange som ikke tåler de 20 skrittene ekstra fra parkeringsplassen tydeligvis..

Anonymkode: 48124...137

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

I vår eldstes barnehage, stor med typ 70 barn, minner barnehagen om at det ikke er lov hos oss. Samt at det skal rygges inn. Aldri noen som lar bilen stå på, eller som kjører inn, hos oss - dog noen starter bilen og bruker litt tid på tlf etc før de kjører avgårde, men..... 

I den nye barnehagen til yngste har de nok ingen slike regler, for jeg har sedd biler kjøre rett inn + står på tomgang mens de leverer. Mye mindre barnehage, så kanskje barnehagen ikke tørr stå så på det 😅

Anonymkode: 260d0...d1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...