Gå til innhold

Skal mannen betale på første date, spør fordi feminister på tiktok diskuterer dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om dette spørsmålet? Personlig ville jeg mest sannsynlig aldri gått ut med en mann to ganger dersom jeg måtte betalt for meg selv, fordi jeg vet hvordan jeg er i et forhold. Jeg gjør alt for vedkommende, og da oppleves det å betale sin regning for maten noe som jævlig uattraktivt 

Anonymkode: ce195...2cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er meningen menn betaler på date

Anonymkode: b5669...842

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg betaler for meg selv. Hater å føle at jeg skylder noen noe. 

Anonymkode: ecef4...300

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg betaler for meg selv. Hater å føle at jeg skylder noen noe. 

Anonymkode: ecef4...300

Enig

Skrevet

Jeg syntes det er hyggelig å bli spandert på, men forventer det ikke. Er det en mann jeg kjenner jeg ikke vil treffe igjen, deler jeg regningen eller betaler hele selv. Vil ikke skylde noen noe 

Anonymkode: ca7e6...4ce

• Liker 3
Skrevet

Kort sagt "den som inviterer betaler. For det er jo en invitasjon. Den som spør (A) vil sjekke om den andre parten (B) er aktuell. B går med på dette men er sannsynligvis mindre interessert enn A. A må gjøre seg interessant og også betale om A skal få sjansen til å vise B at A er spennende nok til å gå videre med. 

Anonymkode: b5669...842

• Liker 5
Skrevet

Det er forskjell på å sette pris på og å forvente.

Hvis mannen "skal" så er det å forvente. Da blir ikke gesten satt pris på, samme hvor mye en spiller.

Hvis en går ut fra at hver og en er ansvarlig for sitt er det så mye lettere å sette pris på hvis han betaler.

At han ikke betaler for deg kan være en av hundrevis av grunner. Å gå ut fra at det er akkurat den du tenker, uten å spørre han om det, er å mest sannsynligvis ta feil.

Heterofile menn og kvinner har mye å lære av lesbiske.

Anonymkode: d285c...ea5

• Liker 2
Skrevet

Da jeg datet insisterte jeg alltid på å betale halvparten. Hadde jeg ikke vært interessert i å gå ut med de som spurte hadde jeg takket nei til hele middagen. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At han ikke betaler for deg kan være en av hundrevis av grunner. Å gå ut fra at det er akkurat den du tenker, uten å spørre han om det, er å mest sannsynligvis ta feil.

Heterofile menn og kvinner har mye å lære av lesbiske.

Anonymkode: d285c...ea5

Du er jo helt på bærtur. 

At mannen betaler, er en uskreven regel, første daten. De fleste menn vil jo forsøke å gjøre inntrykk, og kurtisere kvinnen. Være en gentleman. Vise at han  har god økonomi, alt på stell og vise at han er ressurssterk i et forhold.

At mannen betaler første date, er den beste lakmustesten på et evt forhold og viser kvinnen anerkjennelse og at han setter pris på at kvinnen har tatt seg tid (kostnadene for en kvinne før en date er også høyere enn en mann, med makeup, klær, negler, frisør etc.) og viser karakterstyrke og mannens sanne natur, noe som vil gjenspeile seg i forholdet. 

Å ikke betale kan signifikere dårlig økonomi, gjerrighet og at han er ukjent med hvordan man behandler kvinner. 

Les og lær

https://www.thegentlemansjournal.com/article/pays-pick-bill-first-date/

https://nypost.com/2022/04/19/divorce-lawyer-reveals-why-men-need-to-pay-on-the-first-date/amp/

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg går alltid ut ifra at vi deler regningen, så er det hyggelig hvis han tilbyr seg å betale alt. Da jeg datet så var jeg student med ikke så god råd, så hvis fyren ville spise et sted med litt høyere priser så ble det veldig satt pris på om han betalte. 

Anonymkode: c6042...047

Skrevet

Hver person betaler så klart for seg selv. 

Anonymkode: 8f523...c84

Skrevet
Motelvibes skrev (9 minutter siden):

Du er jo helt på bærtur. 

At mannen betaler, er en uskreven regel, første daten. De fleste menn vil jo forsøke å gjøre inntrykk, og kurtisere kvinnen. Være en gentleman. Vise at han  har god økonomi, alt på stell og vise at han er ressurssterk i et forhold.

At mannen betaler første date, er den beste lakmustesten på et evt forhold og viser kvinnen anerkjennelse og at han setter pris på at kvinnen har tatt seg tid (kostnadene for en kvinne før en date er også høyere enn en mann, med makeup, klær, negler, frisør etc.) og viser karakterstyrke og mannens sanne natur, noe som vil gjenspeile seg i forholdet. 

Å ikke betale kan signifikere dårlig økonomi, gjerrighet og at han er ukjent med hvordan man behandler kvinner. 

Les og lær

https://www.thegentlemansjournal.com/article/pays-pick-bill-first-date/

https://nypost.com/2022/04/19/divorce-lawyer-reveals-why-men-need-to-pay-on-the-first-date/amp/

Det er nok mange som tenker slik, men andre som ikke gjør det også. Jeg vil betale for meg selv, eller eventuelt oss begge, for å føle meg fri til å avslå eller ikke gi han for store forhåpninger om at han har en tilgang til meg. Og for å generelt ikke være til bry selvsagt

• Liker 3
Skrevet

Snylting fra første stund er en dealbreaker.

• Liker 1
Skrevet

Ja, for tiktok er stedet å hente seriøs info fra.... 

Anonymkode: 3bd09...628

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei. Deilig å ikke føle man står i gjeld! Og slipper evt argument i etterkant. #betalsjæl 

Anonymkode: 5cf60...2c3

• Liker 2
Skrevet

Betaler for sin egen mat og drikke tenker jeg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, for tiktok er stedet å hente seriøs info fra.... 

Anonymkode: 3bd09...628

Er kvinneguiden bedre? 

🤣

Anonymkode: 171fc...1fb

• Liker 1
Skrevet

Betaler for mitt eget, så jeg ikke står i gjeld på noe vis dersom daten skulle gå dårlig. 

Menns kalkulator sier jo at penger brukt, er indirekte penger for sex.

Anonymkode: ee69e...a65

Skrevet

Vel, ikke kom på kg og klag over at mannen behandler dere dårlig og er egenrådig og gjerrig samt utro da, når dere ikke engang setter standard og oppfører dere som om dere ikke fortjener noenting uten å skylde vedkommende sex etterpå. :filer:🤣

• Liker 1
Skrevet

Tenker at dette sier noe om hva slags kvinne man har på date.

Forventes det at mannen betaler er vel dette oftere kvinner som trives i mer tradisjonelle kjønnsroller hvor mannen er forsørger og kvinnen holder hus og hjem i orden.

Forventes det at man deler er dette for meg et tegn på en mer moderne kvinne som forventes at det bidras ganske likt fra begge parter med inntekt, hus og hjem.

Anonymkode: b9b93...2f3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...