Gå til innhold

Hva tenker du

Anbefalte innlegg

Gjest blåveispiken
Skrevet

Jeg falt i skibakken sist helg og er kraftig blå rundt det ene øyet og på kinnet. Er oppskrapet på nesa og leppa.

Hva tenker dere når dere ser en dame med blåveis?

Tenker dere automatisk at hun er blitt mishandlet av sin mann?

Jeg er nødt til å handle før jul, og dekkstift vil ikke klare skjule alt (har prøvd)...

Egentlig gir jeg blaffen i hva folk tenker. Selv kan jeg ikke huske at jeg har sett en dame ute med blåveis. Gjemmer de seg inne, og er det rett og slett for pinlig å gå ut...

Og hva tenker dere når dere ser en mann med blåveis?

:kissfan:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge hun viser seg ute, så stakkar en som har vert uheldig med noe.

De som gjemmer det bak briller, uff, hvilke type har du rota deg vekk i?

Skrevet

Litt enig med gjesten over, jeg. Hvis det ser ut som om man prøver å skjule det/gjemme seg bort, kan man begynne å lure...

Gjest barne- og familiemedister
Skrevet

Jeg tenker umiddelbart ishockey, uansett kjønn. Mine to største blåveiser stammer fra ishockey, derav assosiasjonen.

Uansett; ikke skjul noe! Da hadde jeg tenkt på noe annet.

Skrevet

Men hvorfor skal man på død og liv bry seg om hva andre tenker? Det får bli deres problem.

Skrevet

Jeg tenkte på akkurat det du selv sa: at den personen har falt i en skibakke, tryna et eller annet sted.

Jeg kunne vel også ha tenkt at personen hadde vært på fest og festet hardt.

:)

Skrevet

Jeg vil vel automatisk tenke på konemishandling med en gang. For omtrent 2 mnd. siden møtte jeg helt tilfeldig en jente som jeg kjente litt i tenårene. Vanligvis i alle disse årene etter at vi har blitt voksne, har vi verken hilst eller pratet med hverandre. Men da plutselig for 2 mnd. siden stoppet hun meg da vi gikk av bussen og ville prate, prate, prate.. :overrasket: Rundt det ene øyet og hele det ene kinnet hadde hun et digert blåmerke som var både blått, grønt, lilla og svart. Og hun var helt opphengt i å skulle forklare for meg at det ikke var gubben som hadde gjort det.. :sjenert: Men jeg tenkte jo mitt uansett da. Neida, hun hadde krasjet i en dør. :overrasket: Hun skulle liksom på død og liv forklare dette, for meg, en som hun ikke ellers har noe kontakt med. Jeg tror egentlig at folk som hele tiden unnskylder seg med at de ikke gjør ditt, eller ikke har datt, bare bortforklarer sannheten.

Skrevet

Forresten, god bedring til deg blåveispiken. Håper det fæle blåmerket snart blir borte. :)

Gjest blåveispiken
Skrevet

Ishockey... ja kanskje, men har aldri spilt annet enn innebandy... :ler:

De som kjenner meg har jeg ikke problemer med å møte, gul og blå og grønn, men spesielt damer glaner.

Jeg var på butikken og kjøpte sigaretter og det er lang vei til kassa, og fikk par blikk fra to damer. Jeg pleier føle på meg når folk glaner, men kjente ingen blikk fra menn.

De er kanskje mer hensynsfulle eller mer diskre?

Når det gjelder dekkstift eller dekk-krem, så har jeg lyst å dekke det til nå pga at hevelsen er nesten borte selv om det vil vises litt likevel, men da vises det ikke på avstand. Det har noe med forfengelighet å gjøre, selv om jeg ikke er en jåledukke.

Hvorfor glaner kvinner mer enn menn?

Og hva tenker dere om menn som har blåveis?

Jeg tenker at de har sloss med en annen mann og sikkert vært fulle, så jeg er ganske fordomsfull da...

:rodme:

Skrevet

Ser jeg en mann med blåveis, og faktisk bryr meg om å tenke over det - tenker jeg som deg: han der har vært på fylla og havna i slosskamp. Ser jeg ei dame tror jeg ikke jeg umiddelbart hadde tenkt konemishandling - det henger sammen med oppførselen hennes. Får jeg ei historie om at noen har gått på ei dør, ja, da tenker jeg konemishandling. Hvem går vel på dører i dag...? Men alle kan da falle i skibakken.

Når alt kommer til alt: Jeg er visst fordomsfull jeg også :rodme:

Skrevet

Jeg tenker venninna mi. Hun har alltid hatt lyst til å ha en skikkelig blåveis, men har aldri lykkes. :ler:

Skrevet (endret)

Jeg tenker "Au, bra det ikke er meg."

Som andre har nevnt, hvilke tanker man gjør seg om årsaken har litt med oppførsel forøvrig å gjøre. Men er man i tillegg oppskrapet ville jeg nok gått ut fra at det dreide seg om en ren ulykke av noe slag.

Endret av Orestes
Skrevet
Jeg tenker "Au, bra det ikke er meg."

Som andre har nevnt, hvilke tanker man gjør seg om årsaken har litt med oppførsel forøvrig å gjøre. Men er man i tillegg oppskrapet ville jeg nok gått ut fra at det dreide seg om en ren ulykke av noe slag.

Henger meg på den.

Folk som prøver å skjule det, ser nervøs ut fører til andre tanker enn folk som ikke ser ut om å bry seg om ansiktet. Kan hende jeg tenker mer på "Det må være en hard fest" oftere enn "Uhell på sykkel" etc.

Uff! Har hatt en blåveis sjøl en gang som kom fra uhell (snublet og datt på en bordkant AU!), og ble dessverre litt for opptatt å fortelle alle om uhellet, for jeg vet at folk tenker fort på kjæreste/samboer/mann. Forstod kjapt at det virket mot sin hensikt. Men jeg vet jo hva som skjedde, så det plaget meg jo egentlig ikke så mye. Hvis ikke folk trodde meg når jeg sa det, var deres problem tenkte jeg. Så vær forsiktig med å være ivrig med forklaringer. Må forresten si det plaget meg litt de som ikke spurte en gang da... vet hva de tenkte liksom. Tror du må beregne deg på å møte litt skråblikk, men tror som sagt du unngår det meste siden du har oppskrapinger i tillegg. Og til folk som lurer: Har en venninne som FAKTISK gikk på noe (husker ikke hva det var) og hun fikk den blåveisen. Hun var sjeleglad at hun faktisk var singel da, for med henne var det så ille hun måtte på legevakten. Ute blant folk fikk hun en del blikk ja, og folk som var bekjente så rart på henne når hun forklarte, fordi hun drikker ikke. Kanskje de trodde hun var skap-samboer?

Skrevet

Enig med andre her, ikke forsøk å skjule det. Er det "åpent", ville ejg anta at hun hadde slått seg. Er det "skjult" ville jeg antatt at hun hadde blitt slått.

Skrevet

Jeg hadde tenkt at hun tydeligvis hadde fått seg en på trynet.

Hvordan det skjedde filosoferer jeg ikke så veldig over. ;)

Skrevet

Er ikke ofte jeg ser det, men vil si jeg legger mer merke til det dersom det blir skjult med solbriller/dårlig pålagt dekkstift så det synes gjennom, så tenker jeg mitt.

Gjest blåveispiken
Skrevet

"Dessverre" er det oppskrapte på nesa nesten borte nå, så jeg sitter igjen med ett lilla øye og ett gulgrønt kinn...

Jeg orker ikke dekke det til. Folk får tro hva de vil. Men jeg går helst ikke ut i dagslys.

Hvis det er et snev igjen av misfarge på julaften, skal jeg dekke det med dekk-krem. Men å dekke halve kinnet og øyet er vanskelig uten en kosmetolog tilstede...

Folk får sende blikk, men "stakkar deg-blikk" er heller ikke moro å få...

Skrevet

Jeg ville ikke tenkt så mye på om en jente hadde hatt blåveis, annet enn at jeg ville vært glad for at det ikke var meg.

Om jenta hadde sminket seg rått for å prøve å skjule det, pluss solbriller, da ville jeg kanskje trodd at hun var blitt mishandlet av noen.

Skrevet

Om jenta/dama hadde sminka seg for å skjula ein blåveis, så reknar eg med ho synest det ikkje ser så fint ut usminka.

Skrevet

Hvis noen kommer bort og insinuerer mishandling, foreslår jeg at du gir dem en blåveis, så kan de gå rundt og bekymre seg over hva andre tenker. :ler:

-Babyboy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...