AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #1 Skrevet 13. januar 2023 God morgen folkens. Jeg og dama har vært sammen i snart seks år. Her om dagen spurte hun meg hva min fremtidsplan var. Jeg spurte hva hun mente. Hun sa "Nå har du hatt samme jobb i snart fire år. Når skal du gå videre?" Jeg svarte at jeg trives godt i jobben min. Jeg tjener greit og neste steg opp på jobben vil være å sitte i møter hele dagen og når det ikke er møter så må rapporter skrives. Det kommer jeg ikke til å trives med. Jeg kan tjene litt mer, men da blir arbeidsdagen et kjedelig slit og det vil jeg ikke. Da vil jeg heller tjene mindre og faktisk like det jeg driver med. Dama ble sur fordi jeg tydeligvis mangler ambisjoner. Hvis jeg finner en ledig stilling som jeg vil ha som er bedre enn den jeg har så kommer jeg selvfølgelig til å søke, men trivsel kommer før høyere lønn. Vi har det greit økonomisk. Det er så rart at hun plutselig kommer med noe sånt. Jeg spurte henne hvor dette kom fra og det eneste hun svarte var at jeg burde ha ambisjoner. Det har tatt meg mange år med hardt arbeid å få en jobb med god lønn som jeg trives med og som jeg er stolt over å ha, så jeg har da hatt ambisjoner. Nå er jeg fornøyd med hva jeg har fått til og trives der jeg er. Hvorfor i all verden kommer hun med noe sånt? Hun tjener forresten litt over halvparten av det jeg gjør. Anonymkode: 6fd8e...7f1 13 7
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #2 Skrevet 13. januar 2023 Hvilke fremtidsplaner har hun da? Anonymkode: 67180...3d0 13 8
svartkatt Skrevet 13. januar 2023 #3 Skrevet 13. januar 2023 Hm.. vet ikke hvor det kommer fra. Jeg er enig med deg at trivsel er viktigere. Men det får uansett være opptil han hva han vil eller ikke. Kanskje hun skulle ønske hun var mer ambisiøs sjøl.
Maskinfører Skrevet 13. januar 2023 #4 Skrevet 13. januar 2023 Kanskje hun vurderer og tre ut av forholdet i og med at hun ikke var fornøyd med at han trivdes på jobben 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #5 Skrevet 13. januar 2023 Klassisk. Hun er sammen med deg pga pengene. Her må du bare sette henne på plass, Ts. Fortell henne hvor skapet skal stå. Anonymkode: 6a324...bf5 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #6 Skrevet 13. januar 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Klassisk. Hun er sammen med deg pga pengene. Her må du bare sette henne på plass, Ts. Fortell henne hvor skapet skal stå. Anonymkode: 6a324...bf5 Jeg tror ikke hun hadde vært sammen med meg i nesten 6 år hvis det var penger hun var ute etter. Jeg er da ikke rik akkurat. Anonymkode: 6fd8e...7f1 3 1
Gjest supernova_87 Skrevet 13. januar 2023 #7 Skrevet 13. januar 2023 Du har jo ambisjonar: Å ha en jobb du trives i. Mange tror ambisjonar alltid handler om å klatre, og å tjene bedre, få en høyere stilling osv. Men noen ganger er ens ambisjon å sikte mot andre ting i livet. You do you.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #8 Skrevet 13. januar 2023 Rødt flagg og dumpegrunn. Anonymkode: fdfaa...3dc 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #9 Skrevet 13. januar 2023 Du får si det til henne, at du støtter hennes ambisjoner hundre prosent. Hun kan bare søke ny jobb... Anonymkode: 66425...d33 19 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #10 Skrevet 13. januar 2023 Har ikke nødvendigvis med pengene å gjøre, men kanskje at hun irriterer seg for at du i hennes øyne er tiltaksløs og/eller mangler ambisjoner i det daglige. Siden hun ikke tør å ta det opp, så spør hun ang jobben. Evt har hun høye ambisjoner selv og vil ha noen med samme personlighet, eller foretrekker menn med ambisjoner. Følte på akkurat det samme med min ex - det var fordi han kunne være litt lat og var fornøyd med at han tjente bra - men var totalt uinteressert i å utvikle seg som person. Anonymkode: 79c2b...d78 2 1
Jentadi Skrevet 13. januar 2023 #11 Skrevet 13. januar 2023 Enkelte kvinner og menn sammenligner sin partner med andres, og blir opptatt av hvordan egen partner framstår. Kan det være hun er flau over yrket ditt? Tenker hun det ikke har høy nok status? 4
MollyJones Skrevet 13. januar 2023 #12 Skrevet 13. januar 2023 Kan dette henge sammen med noe annet? Har du slutta å trene? Slutta å spise sunt? Gått fra å være utadvendt og sosial, til å sitte i sofaen med handa i bokseren og potetgullposen? Slutta å være kjæresten hennes og begynt å ta henne for gitt? Skjønner du hvor jeg vil? Har denne komforten du vil ha i arbeidslivet også gjennomsyret hverdagen, på en slik måte at du forfaller litt, og gir henne veldig lite oppmerksomhet? Isåfall kan en slik samtale være et utrykk for at hun skulle ønske du var litt mer slik du var før, og litt mindre slik du er nå. Om dette er tilfelle så kan dere jo snakke om det. Uansett - prøv å spør hvor dette kommer fra? Er det penger hun ønsker seg? Status? Er det andre rundt henne som har menn som akuratt har gått opp i stilling? Samtidig ville jeg som flere sier utfordret henne på hennes egne ambisjoner. Har hun noen planer om å avansere? 3 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #13 Skrevet 13. januar 2023 2 minutter siden, supernova_87 said: Du har jo ambisjonar: Å ha en jobb du trives i. Mange tror ambisjonar alltid handler om å klatre, og å tjene bedre, få en høyere stilling osv. Men noen ganger er ens ambisjon å sikte mot andre ting i livet. You do you. Ikke sant? Bra skrevet. Jeg har ingen utdannelse, men jeg fikk en sjanse så jeg jobbet meg opp ved å gjøre mitt aller beste hele tiden. Jeg jobbet ræva av meg for å komme dit jeg er nå. Og nå har jeg en jobb som jeg aldri hadde trodd jeg skulle få. Kanskje jeg finner noen nye mål senere, men enn så lenge er jeg drit stolt over hva jeg har fått til og jeg er fornøyd der jeg er nå. Anonymkode: 6fd8e...7f1 11 1
Mt3 Skrevet 13. januar 2023 #14 Skrevet 13. januar 2023 Kan være påvirket av venninner/kollegaer, der fokuseres det ofte kun på utdannelse og karriere jag og veldig lite på trivsel og viktigheten av den. Litt snodig å kreve at du skal ha større ambisjoner om hun ikke tjener mer enn halvparten selv, spurte du tilbake om hvilke ambisjoner hun har? Kan det være at hun ønsker at dere kjøper flottere bolig/bolig i finere strøk/ny bil... eller er det bare at venninner har kjærester med utdannelse 🤷♀️ 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #15 Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): God morgen folkens. Jeg og dama har vært sammen i snart seks år. Her om dagen spurte hun meg hva min fremtidsplan var. Jeg spurte hva hun mente. Hun sa "Nå har du hatt samme jobb i snart fire år. Når skal du gå videre?" Jeg svarte at jeg trives godt i jobben min. Jeg tjener greit og neste steg opp på jobben vil være å sitte i møter hele dagen og når det ikke er møter så må rapporter skrives. Det kommer jeg ikke til å trives med. Jeg kan tjene litt mer, men da blir arbeidsdagen et kjedelig slit og det vil jeg ikke. Da vil jeg heller tjene mindre og faktisk like det jeg driver med. Dama ble sur fordi jeg tydeligvis mangler ambisjoner. Hvis jeg finner en ledig stilling som jeg vil ha som er bedre enn den jeg har så kommer jeg selvfølgelig til å søke, men trivsel kommer før høyere lønn. Vi har det greit økonomisk. Det er så rart at hun plutselig kommer med noe sånt. Jeg spurte henne hvor dette kom fra og det eneste hun svarte var at jeg burde ha ambisjoner. Det har tatt meg mange år med hardt arbeid å få en jobb med god lønn som jeg trives med og som jeg er stolt over å ha, så jeg har da hatt ambisjoner. Nå er jeg fornøyd med hva jeg har fått til og trives der jeg er. Hvorfor i all verden kommer hun med noe sånt? Hun tjener forresten litt over halvparten av det jeg gjør. Anonymkode: 6fd8e...7f1 Si at to i et forhold med stigende karriere blir for heftig. Det er hennes tur til å nå noen mål og du ofrer deg for at hun skal satse. Du gleder deg til å se at hun jobber hardt for å nå sine ambisjoner.. Anonymkode: 038c5...f71 8 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #16 Skrevet 13. januar 2023 23 minutter siden, Mt3 said: Kan være påvirket av venninner/kollegaer, der fokuseres det ofte kun på utdannelse og karriere jag og veldig lite på trivsel og viktigheten av den. Litt snodig å kreve at du skal ha større ambisjoner om hun ikke tjener mer enn halvparten selv, spurte du tilbake om hvilke ambisjoner hun har? Kan det være at hun ønsker at dere kjøper flottere bolig/bolig i finere strøk/ny bil... eller er det bare at venninner har kjærester med utdannelse 🤷♀️ Jeg spurte tilbake ja. Men hun svarte at vi snakket om meg, ikke om henne. Hun har vært rar i det siste. Noen venninner av henne er veldig opptatt av inntekt, men det har aldri vært et issue før. Rart at det plutselig skal bli det nå. Spesielt siden det bare er én av typene deres som tjener mer enn meg. Anonymkode: 6fd8e...7f1
Diry72 Skrevet 13. januar 2023 #17 Skrevet 13. januar 2023 Du får bare si at hvis dette er et problem for henne, så kan hu bare finne seg en ny kjæreste. Ferdig snakka 3
Mt3 Skrevet 13. januar 2023 #18 Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg spurte tilbake ja. Men hun svarte at vi snakket om meg, ikke om henne. Hun har vært rar i det siste. Noen venninner av henne er veldig opptatt av inntekt, men det har aldri vært et issue før. Rart at det plutselig skal bli det nå. Spesielt siden det bare er én av typene deres som tjener mer enn meg. Anonymkode: 6fd8e...7f1 Du får spørre henne en dag du har god tid til å ta en prat, og hun ikke kan vri seg unna. Hva er hennes ambisjoner? Også kan dere snakke om alt rundt jobb, inntekt, og hvordan dere har det, ville dere møttes om hadde valgt en annen vei (altså skolert utdannelse), er det økonomi eller status som ville endret seg.... har dere det ikke godt slik dere lever i dag 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #19 Skrevet 13. januar 2023 Her ligger det noe annet bak tipper jeg. - Hun er misfornøyd med økonomi og drømmer om ny bolig/bil osv - Noen hun sammenligner deg med har fått ny jobb. - Familien hennes syns ikke din jobb er god nok - Din jobb er bare jobb. Du viser liten vilje til å bli bedre. Som deg har jeg personlig ingen interesse å komme på "neste steg". Jeg har hatt samme jobb langt lenger enn deg. Men jeg bruker f.eks veldig mye tid på å bli bedre i jobben på fritiden. (nå kan jo det selvsagt være mest tegn på null sosialt liv) Men min samboer f.eks viser null interesse for sin egen jobb utover å møte opp og så klage på jobben etter jobb. Det hadde vært null problem å brukt timer hver dag på å lese fag for å bli bedre, men det skjer aldri. Anonymkode: d9d92...6e2 1
Diry72 Skrevet 13. januar 2023 #20 Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Her ligger det noe annet bak tipper jeg. - Hun er misfornøyd med økonomi og drømmer om ny bolig/bil osv - Noen hun sammenligner deg med har fått ny jobb. - Familien hennes syns ikke din jobb er god nok - Din jobb er bare jobb. Du viser liten vilje til å bli bedre. Som deg har jeg personlig ingen interesse å komme på "neste steg". Jeg har hatt samme jobb langt lenger enn deg. Men jeg bruker f.eks veldig mye tid på å bli bedre i jobben på fritiden. (nå kan jo det selvsagt være mest tegn på null sosialt liv) Men min samboer f.eks viser null interesse for sin egen jobb utover å møte opp og så klage på jobben etter jobb. Det hadde vært null problem å brukt timer hver dag på å lese fag for å bli bedre, men det skjer aldri. Anonymkode: d9d92...6e2 At du gidder ha en slik samboer. Klager hun på forholdet også? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå