AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #1 Skrevet 13. januar 2023 Er en mann i 25 årene Jeg har vært sammen med henne i nå snart 3 år og vi har snart bestemt oss om å flytte sammen, vi kommer veldig godt i lag etter jeg ble ferdig sist år med å studere søkte jeg jobb og fikk jobb som mekaniker, stas var det! Da ble jeg godt kjent med en kvinnelig kollega, hun er veldig morsom og kan det å lage spøk. Dama mi er så klart ikke så fornøyd med kontakten jeg har med denne kollegaen, vi sender hverandre memes via snap. Dama mi synes da det er litt mye og at hun synes det er ukomfortabel at jeg ikke kan skille mellom «jobb og privat liv» og må ha henne i sosiale medier. Jeg tror dama mi ville likt hun men vil jo ikke tvinge henne å bli venner etter sist helg. Jeg hadde fest hos meg og da sa jeg til dama at jeg hadde tenkt og invitere denne kollegaen, men da fikk hun nok og sa at hun synes det er rart at jeg plutselig har fått meg en «ny venninne» når jeg hadde bare kompiser. Og at hun var ukomfortabel at jeg prøver å bli venner med henne og tekste henne. dama mi er den første kjæresten jeg har hatt så jeg er redd for å miste henne og ødelegge forholdet. Men jeg vet ikke hvordan jeg kan sette bedre grenser? eller om det jeg gjør er for mye? Anonymkode: 1745f...e12 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #2 Skrevet 13. januar 2023 Hvordan viser du til kjæresten din at du setter pris på henne? Anonymkode: 20abb...f80 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #3 Skrevet 13. januar 2023 Jeg har alltid hatt guttevenner og mannlige kollegaer siden jeg jobber i mannsdominerte arbeidsplasser på jobb jeg har kontakt med, men aldri vært noe mer med noen av dem. Ingen av mine kjærester har brydd seg, ikke damene til noen av gutta heller. Eneste du kan tenke gjennom er hvordan du ville reagert om dama di fikk masse meldinger fra en fyr på jobben sin...? Anonymkode: 868b3...def 9 3
Rosakatt Skrevet 13. januar 2023 #4 Skrevet 13. januar 2023 Fortsett å betryggende og snakk med kjeresten din, så går det nok bra. Forstår hun er sjalu, hun er jo redd for at dette skal føre til at hun mister deg, slik du også er, men på en annen måte. Kan hende det betrygger henne, om hun får et innblikk i hvilken dynamikk du og denne jobb veninnen din har. Men vet ikke om det er mye å forlange av deg? Det må du kjenne på. Vi er ikke dømt til å ha en romantisk/seksuell kjemi med noen, bare fordi de er det kjønnet man blir tiltrukket av. Så lenge du ikke er tiltrukket av kollegaen din, på noen annen måte enn som en hyggelig kollega eller venn, så kan du jo fortelle kjeresten din det, om du ikke allerede har Vil du være venn med kollegaen din? Om nei og du ikke vil direkte avvise, bare vær hyggelig, men mer og mer passiv, så tenker hun kanskje at det er en kjedelig relasjon som ikke gir henne så mye Men kinkig situasjon, det blir nok mange spørsmål i framtiden fra kjeresten din 😅 Har selv vært hun som har spurt og gravd hehe 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #5 Skrevet 13. januar 2023 Rosakatt skrev (7 minutter siden): Fortsett å betryggende og snakk med kjeresten din, så går det nok bra. Forstår hun er sjalu, hun er jo redd for at dette skal føre til at hun mister deg, slik du også er, men på en annen måte. Kan hende det betrygger henne, om hun får et innblikk i hvilken dynamikk du og denne jobb veninnen din har. Men vet ikke om det er mye å forlange av deg? Det må du kjenne på. Vi er ikke dømt til å ha en romantisk/seksuell kjemi med noen, bare fordi de er det kjønnet man blir tiltrukket av. Så lenge du ikke er tiltrukket av kollegaen din, på noen annen måte enn som en hyggelig kollega eller venn, så kan du jo fortelle kjeresten din det, om du ikke allerede har Vil du være venn med kollegaen din? Om nei og du ikke vil direkte avvise, bare vær hyggelig, men mer og mer passiv, så tenker hun kanskje at det er en kjedelig relasjon som ikke gir henne så mye Men kinkig situasjon, det blir nok mange spørsmål i framtiden fra kjeresten din 😅 Har selv vært hun som har spurt og gravd hehe Neei tror bare hun ikke er interessert i denne nye kollegaen og liker ikke tanken på at det er på en måte en ny kvinne inne i livet mitt ikke på den måten så klart, men at hun ikke er den eneste kvinnen jeg snakker med. Og at memes greine er våres ting og nå er kollegaen min også med på det😅 tror ikke hun kommer noen gang til å ville ha noe med kollegaen min å gjøre, da hun er mer en nok fornøyd med sine venninner Anonymkode: 1745f...e12
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #6 Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvordan viser du til kjæresten din at du setter pris på henne? Anonymkode: 20abb...f80 Jeg er med henne ver helg og en gang i uken og viser at jeg setter pris på henne med å bruke min tid på henne Anonymkode: 1745f...e12
Rosakatt Skrevet 13. januar 2023 #7 Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Neei tror bare hun ikke er interessert i denne nye kollegaen og liker ikke tanken på at det er på en måte en ny kvinne inne i livet mitt ikke på den måten så klart, men at hun ikke er den eneste kvinnen jeg snakker med. Og at memes greine er våres ting og nå er kollegaen min også med på det😅 tror ikke hun kommer noen gang til å ville ha noe med kollegaen min å gjøre, da hun er mer en nok fornøyd med sine venninner Anonymkode: 1745f...e12 Åja Du får nå se hvordan det går 😊
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #8 Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er med henne ver helg og en gang i uken og viser at jeg setter pris på henne med å bruke min tid på henne Anonymkode: 1745f...e12 Gir du henne oppmerksomhet? Er dere flinke å snakke sammen? Anonymkode: 20abb...f80
seriousgirl Skrevet 13. januar 2023 #9 Skrevet 13. januar 2023 Hva er viktigst for deg? Å ha et godt forhold til kjæresten din eller å få en ny veninne? Jeg anbefaler å respektere kjæresten din sine ønsker om å roe ned kontakten på fritiden:) 13 5
Fremmed fugl Skrevet 13. januar 2023 #10 Skrevet 13. januar 2023 TS, Er forholdet du er i viktig for deg i en lengre tidshorisont? Er det viktig for deg at kjæresten din skal føle seg trygg i forholdet? Hvis svaret er nei på begge spørsmål, så håper jeg kjæresten din vet det, og så kan du kjøre på med hun venninnen uten å bekymre deg. Hvis svarer er ja på begge... så er det en første enkel handling. - Man trenger ikke drive å gjøre seg kontinuerlig avhengig av sosial bekreftelse fra kolleger ved å bruke digitale plattformer som har slik avhengighet som foretningsmodel. Dropp eller reduser snapp med denne kollegaen, man kan være gode kolleger uten snap. Så kan du stille deg spørsmålet, hvis denne kollegaen hadde vært mann, hadde det da vært like intressant å eskalere relasjonen? Og hadde du gjort det samme, som disse snapchat meldingene? Det er helt naturlig og fint at man har både gode kolleger og venner "kjønnsblindt", men i hvert fall jeg lurer på dem som kan virke å ikke ønske se at det kan bli litt komplisert hvis man ikke tenker som om. 6 1 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #11 Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er med henne ver helg og en gang i uken og viser at jeg setter pris på henne med å bruke min tid på henne Anonymkode: 1745f...e12 Og så er du med kollegaen hver dag og nå vil du være med henne på privaten også? Du får tenke deg litt om, hvis du vil beholde dama di. Anonymkode: ded17...b2b 8 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #12 Skrevet 13. januar 2023 Kvitt deg med dama. Sånn oppførsel er stort rødt flagg. Kontrollerende oppførsel vil bara bli verre og verre. Anonymkode: 225d1...291
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #13 Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kvitt deg med dama. Sånn oppførsel er stort rødt flagg. Kontrollerende oppførsel vil bara bli verre og verre. Anonymkode: 225d1...291 For noe tull! I et forhold må en prioritere den andre parten, hvis en ønsker at det skal vare... Anonymkode: ded17...b2b 4 6
Snok1 Skrevet 13. januar 2023 #14 Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): dama mi er den første kjæresten jeg har hatt så jeg er redd for å miste henne og ødelegge forholdet. Men jeg vet ikke hvordan jeg kan sette bedre grenser? Det er ikke du som mister kjæresten, det er hun som skyver vekk deg. Hun viser tydelige tegn på å være kontrollerende, og vil bestemme ditt sosiale liv. 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 13. januar 2023 #15 Skrevet 13. januar 2023 (endret) Nå må det skilles på å trygge damen eller at damen er veldig sjalu og kontrollerende. Jeg personlig, hadde aldri tolerert om en mann hadde fortalt meg hvem jeg kan være venner med. Er helt normalt å ha kontakt med kollegaer utenom arbeidstid. Om jeg ville være utro så hadde jeg kunne vært det uavhengig om typen visste om kontakten. I bunn og grunn handler det om tillit. Om du aldri har vært utro og ikke har gitt henne noen grunn til å ikke stole på deg så burde du faktisk være fornærmet. Hun beskylder deg nærmest for å vurdere utroskap kun fordi denne kollegaen er motsatt kjønn. Det er jo ikke som om dere treffes alene utenom jobb. Noen memes og invitere henne på en fest for å møte dama er like normalt som om hun hadde vært en mannlig kollega. Om dere er 25 på og hun er første dama di så var og er dere ung når dere traff hverandre. MYE vil endre seg med dere begge de neste årene. Dere bil modnes og endres og om hun er en kontrollerende dame som skal bestemme hvem du kan ha kontakt med eller ei så viser det allerede mye hvordan forholdet vil utvikle seg videre om du ikke står opp for deg selv. Du er 100% ærlig om at du ikke er tiltrukket av kollega? Om det er tilfellet så ville jeg ikke akseptert det. Om du derimot føler Noe bør du trå forsiktig om du mener dama er den rette. Endret 13. januar 2023 av WhisperingWind
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #16 Skrevet 13. januar 2023 Om kjæresten blir sjalu på vennskap med det andre kjønn kommer som regel helt an på hvordan det blir gjort. Om kjæresten blir inkludert å introdusert minsker man sjansen for sjalusi. Om det ikke vises forsøk på å la kjæresten bli kjent med vennen, blir man mer sjalu. Forsøk å la kjæresten din møte henne, helt i en setting uten alkohol. Anonymkode: 44242...e00
Snok1 Skrevet 13. januar 2023 #17 Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Om kjæresten blir sjalu på vennskap med det andre kjønn kommer som regel helt an på hvordan det blir gjort. Det kommer ganske mye an på kjæresten. Hvorfor kan hun ikke bare la TS skaffe seg venner. Hvorfor få det til å dreie seg om henne?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #18 Skrevet 13. januar 2023 Skjønner dama de veldig godt jeg Anonymkode: 92147...d89 7
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #19 Skrevet 13. januar 2023 Denne dama din sliter vel mye med unødvendig sjalusi må jeg si. Det kan komme til å slite på forholdet deres ? Hvorfor er hun så mistenksom ? Har hun vært utro selv eller opplevd utroskap ? Anonymkode: b3675...54b
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #20 Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Denne dama din sliter vel mye med unødvendig sjalusi må jeg si. Det kan komme til å slite på forholdet deres ? Hvorfor er hun så mistenksom ? Har hun vært utro selv eller opplevd utroskap ? Anonymkode: b3675...54b Eller at hun synes det holder med at TS bruker å være med kollegaen hver eneste dag, 8 timer per dag på jobb. Han er med kjæresten en gang i uka og i helgen, altså bruker han MINDRE tid på dama enn kollegaen. I tillegg ønsker han å bruke tid på kollegaen på fritiden. Jeg skjønner godt at TS sin dame mener det er feil prioritering av hans tid. Anonymkode: e6e2b...cc0 9 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå