AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #1 Skrevet 13. januar 2023 Når jeg er i nattevaktsbobla blir jeg så s.u.l.t.e.n!! Og hvis jeg ikke spiser så blir jeg kvalm og hul i magen. Er det noen som har noen tips til hva som hjelper mot dette? Jeg prøver å spise sunt, grovt brød, frukt, grønnsaker.. ingenting hjelper. Anonymkode: d5598...a68
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #2 Skrevet 13. januar 2023 Slet med det samme.. La på meg 20 kg etter er år som nattevakt.. Hadde jeg tenkt etter nå så hadde jeg tatt med noe sunn snacks og lagt meg sulten.. Anonymkode: f2062...386 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #3 Skrevet 13. januar 2023 Kan du ikke snu døgnet matmessig også da? Spise regelmessig gjennom natten, men da ikke spise på dagen når du kanskje uansett skal sove/hvile. Anonymkode: 5ca25...2cf 1
Heisann12345 Skrevet 19. januar 2023 #4 Skrevet 19. januar 2023 Oi, du er den eneste jeg kjenner som gjør det! Jeg jobber som fast nattevakt, og kollegaene er samme som meg, spiser svært lite på nattevakt. Men jeg drikker ofte iskaffe e.l. og da føles det ut som jeg spiser på en måte? Det er jo ei sunt eller billig, men jeg har den gjennom hele natten, og den holder meg «mett». Ellers hadde gått for oppskjært gulrøtter og guac, digg snack. Banan er svært mettende, og litt kvalmende så da orker jeg ikke å spise noe mer. Som annen kommenterer, så kan du jo også snu døgnet mat-messig
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #5 Skrevet 20. januar 2023 Heisann12345 skrev (22 timer siden): Oi, du er den eneste jeg kjenner som gjør det! Jeg jobber som fast nattevakt, og kollegaene er samme som meg, spiser svært lite på nattevakt. Men jeg drikker ofte iskaffe e.l. og da føles det ut som jeg spiser på en måte? Det er jo ei sunt eller billig, men jeg har den gjennom hele natten, og den holder meg «mett». Ellers hadde gått for oppskjært gulrøtter og guac, digg snack. Banan er svært mettende, og litt kvalmende så da orker jeg ikke å spise noe mer. Som annen kommenterer, så kan du jo også snu døgnet mat-messig Alle mine kollegaer inkl meg spiser relativt store måltider om natten på jobb, så jeg kan kjenne meg igjen når det gjelder å føle seg sulten. Men spiser ikke noe på dagtid da selvfølgelig. Anonymkode: fb0d1...867 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #6 Skrevet 20. januar 2023 Regelmessige måltider & mellommåltider. Spis som om det er dag. Anonymkode: 04267...0eb 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #7 Skrevet 20. januar 2023 Og det er ikke noe problem å spise om natten. Det er totale inntaket som betyr noe, ikke når på døgnet det inntas. Mitt hovedinntak er feks kort tid før jeg legger meg/kveldstid. Anonymkode: 51d58...116
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #8 Skrevet 20. januar 2023 Jeg kjenner meg igjen! Knallsulten hele natten, men jeg blir ikke mett uansett hva jeg spiser. Anonymkode: b0cf2...795
Heisann12345 Skrevet 20. januar 2023 #9 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Alle mine kollegaer inkl meg spiser relativt store måltider om natten på jobb, så jeg kan kjenne meg igjen når det gjelder å føle seg sulten. Men spiser ikke noe på dagtid da selvfølgelig. Anonymkode: fb0d1...867 Høres kanskje litt frekt ut, men da skjønner jeg ikke problemet. Så lenge du ikke spiser noe særlig på dagen da, så har du jo all rett til å spise deg helt mett på natta😄 Prøv fiberrikt om du ikke føler noe metter. Havregryn med banan, bønne-gryter e.l.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #10 Skrevet 20. januar 2023 Har litt erfaring som nattevakt også. Jeg ble veldig sulten av for lite søvn. De gangene jeg kom uthvilt på nattevakt var annerledes enn de gangene jeg såvidt hadde fått sovet et par timer imellom vaktene. Kroppen skrek jo etter et eller annet å holde seg våken på/energi av noe slag, helst sukker og fett som fikk blodsukkeret til værs. Noe sånt. Sov godt når du kan og ta kun med sunn mat på jobb. Anonymkode: 01fa5...41a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå