AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #1 Skrevet 12. januar 2023 hei mann i 25 årene med dame i 23 årene! Sist år hadde vi planer om å reise i dette året til Italia i sommer men ser ikke ut som det blir muligt pga penger og ikke råd (meg) hvertfall jeg er student og tjener bare 9000kr i måneden.. og må betale leie og litt av strømmen så ligger ikke med mye igjen resten må til mat. Min kjæreste hun tjener ca 22000 i måneden og har til å spare mye mer en meg og har spart i totalt 8000kr og sparer foresatt. Da har hun funnet et annen løsning om å ta oss en liten tur til svergie vis det er lettere i 3-4 dagers overnatting i airbnb mye billigere. Og dette bler nokså litt mye også jeg hørte hun ble litt skuffet og lei seg da vi planla siden sist sommer sammen om å dra et sted denne sommeren og jeg ikke har spart nok da mente hun at det er greit og at hun kan dra med en venninne isteden for hun har sååå lyst å reise i år! Føler det er litt sært av henne og ikke forstå at jeg ikke har penger til det akkurat nå men føler meg også sær at jeg er redd for at det ikke kan bli tur på meg i år noen forslag? Anonymkode: a25ac...921 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 12. januar 2023 Hun må jo få reise selv om du ikke klarer å spare. Anonymkode: 7ebc4...65d 61 7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #3 Skrevet 12. januar 2023 La henne reise med venninnen, så får dere reise på tur sammen når du har råd til det. Hvorfor mener du at hun ikke skal kunne reise med ei venninne? Dere har jo åpenbart ikke felles økonomi.. Anonymkode: 1e710...d92 27 8
starken Skrevet 12. januar 2023 #4 Skrevet 12. januar 2023 Det er ikke vanlig at studenter uten deltidsjobb har råd til å reise, slik er det de årene en er student. Jeg syns likevel ikke det er riktig at hun skal holde seg hjemme med deg hele sommeren fordi du ikke har økonomien til å reise. Dere kan reise sammen senere når du er ferdig med utdanning og er i arbeid. 28 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #5 Skrevet 12. januar 2023 Helt innenfor og forståelig at du ikke har råd til å reise noe sted denne sommeren, men hun må vel kunne reise et sted likevel, med en venninne? Hun vil jo helst dra med deg, men siden du ikke har råd, så tenker jeg det må helt ok at hun finner noen andre å dra med. Dere er så unge, det hadde vært noe annet hvis dere hadde barn. Anonymkode: b00d2...b9f 9 1
Gjest AprilRyan Skrevet 12. januar 2023 #6 Skrevet 12. januar 2023 Skjønner at det er kjipt siden du også sikkert har lyst til å reise, men jeg ser ikke noe i veien for at hun skal kunne reise med en venninne istedenfor. Hvis du ikke da har andre muligheter til å spare opp, men det er ikke lett som student. Man har gjerne ikke særlig mye å spare om man ikke har en jobb der man kan tjene endel penger ved siden av studiene. Kanskje dere heller kan finne på noe annet som ikke koster noe særlig? Eller om du kan ha sommerjobb og bruke noen av de pengene på å dra på en liten tur?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #7 Skrevet 12. januar 2023 Jeg skjønner at du skulle ønske at hun "investerte" i deg og tenkte at om noen år så har du god jobb og at det går litt begge veier. Men fakta er at dere er unge og hun risikerer at om noen år så er det slutt, og da er det dumt å ha spandert tur på deg og så ser hun aldri de pengene igjen. Anonymkode: a1061...dd6 16
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #8 Skrevet 12. januar 2023 Du får jobbe ekstra i sommer da, så har du penger til neste sommer Anonymkode: 8b546...b47 10 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #9 Skrevet 12. januar 2023 Hun må jo få lov å reise på venninnetur når hun har veldig lyst til å reise, og i tillegg har spart til tur. Du kan jo ikke forvente at hun skal sitte hjemme hele sommeren fordi du ikke har råd til å dra på ferie. Hadde vært noe annet om dere var et voksent, godt etablert par der hun hadde god økonomi og du var student. Da hadde det jo vært naturlig at hun spanderte turen. Anonymkode: 3e7a8...5cb 7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #10 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): hei mann i 25 årene med dame i 23 årene! Sist år hadde vi planer om å reise i dette året til Italia i sommer men ser ikke ut som det blir muligt pga penger og ikke råd (meg) hvertfall jeg er student og tjener bare 9000kr i måneden.. og må betale leie og litt av strømmen så ligger ikke med mye igjen resten må til mat. Min kjæreste hun tjener ca 22000 i måneden og har til å spare mye mer en meg og har spart i totalt 8000kr og sparer foresatt. Da har hun funnet et annen løsning om å ta oss en liten tur til svergie vis det er lettere i 3-4 dagers overnatting i airbnb mye billigere. Og dette bler nokså litt mye også jeg hørte hun ble litt skuffet og lei seg da vi planla siden sist sommer sammen om å dra et sted denne sommeren og jeg ikke har spart nok da mente hun at det er greit og at hun kan dra med en venninne isteden for hun har sååå lyst å reise i år! Føler det er litt sært av henne og ikke forstå at jeg ikke har penger til det akkurat nå men føler meg også sær at jeg er redd for at det ikke kan bli tur på meg i år noen forslag? Anonymkode: a25ac...921 Hvor mange år varer 25årene og 23årene? Anonymkode: 49ab3...6da 23 14
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #11 Skrevet 12. januar 2023 Selvfølgelig kan hun reise med en venninne. Du klarer vel å aktivisere deg selv mens hun er borte Anonymkode: 32ceb...c67 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #12 Skrevet 12. januar 2023 32 minutter siden, AnonymBruker said: Føler det er litt sært av henne og ikke forstå at jeg ikke har penger til det akkurat nå men føler meg også sær at jeg er redd for at det ikke kan bli tur på meg i år noen forslag? Anonymkode: a25ac...921 Hun forstår jo at du ikke har penger? Men hun må få lov å bli skuffet da hun sikkert hadde gledet seg litt. Det er bare positivt det, hun så frem til en aktivitet med deg. Hadde hun gitt faen så ville jo ikke det vært noe hyggelig. Så tenk det at bak den skuffelsen ligger det noe hyggelig, og det er at det er deg hun helst ville dratt på tur med. Anonymkode: c8bff...5c0 9
Maestro Skrevet 12. januar 2023 #13 Skrevet 12. januar 2023 Kan dere ikke ta en weekendtur her i Norge? Sørlandet er herlig på sommeren. 😎 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #14 Skrevet 12. januar 2023 Man prioriterer ikke reise når man har dårlig råd. La hun reise med en venninne. Anonymkode: bc39d...cea 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #15 Skrevet 13. januar 2023 Jeg reiste mye som student, men da på billigst mulig måte. Kan dere finne noe rimelig sammen? Kan dere reise utenom fellesferien? Anonymkode: 78bc6...e68 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #16 Skrevet 13. januar 2023 Må vel være greit at hun drar sammen med en venninne hvis hun ikke har råd til å spandere på deg og du ikke har råd til å bli med selv. Men en jobb burde du uansett skaffe deg. Anonymkode: 24549...482
Spiteful Skrevet 13. januar 2023 #17 Skrevet 13. januar 2023 Kjæresten min har heller ikke råd til å reise på samme type reise som jeg vil, flere land på flere måneder. Det han gjør er å oppmuntre meg til å reise alene. Reise sammen kan vi gjøre senere, vi har mange år på oss. Jeg forstår at det er kjipt, men du må ikke hindre kjæresten din i dette. 7
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #18 Skrevet 13. januar 2023 Hun må da få lov å reise alene/med noen andre? Og du kan jo jobbe mer om du ønsker, jobbe alle helger, noen kvelder og ferier etc. Jeg er fulltiddstudent med obligatorisk oppmøte og har årslønn på 400 000i deltidsjobben, og det går helt fint. Anonymkode: 5e8dc...c7a
Sofie Maria Skrevet 13. januar 2023 #19 Skrevet 13. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg skjønner at du skulle ønske at hun "investerte" i deg og tenkte at om noen år så har du god jobb og at det går litt begge veier. Men fakta er at dere er unge og hun risikerer at om noen år så er det slutt, og da er det dumt å ha spandert tur på deg og så ser hun aldri de pengene igjen. Anonymkode: a1061...dd6 jeg er vist veldig i utakt med resten av tråden, men gitt at situasjonen dems er så ulik så syns jeg kanskje det er litt « sært» at hun ikke vil spandere ferie. Sier ikke hu skal leie seg en suite og spise 3 retters i utlandet flere uker liksom, men en liten tur/noe gøy sammen syns jeg hun burde få til, hun blir ruinert av det. Så kan hun jo i tillegg alliere seg med venninne og de kan kjøre et mer dyrt og eksklusivt opplegg😏👍🏻 Alle parter « vinner» 😊.. Endret 13. januar 2023 av Sofie Maria
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #20 Skrevet 13. januar 2023 Den eneste (?) bekymringen her er vel om hun kommer til å holde seg i skinnet på venninnetur i utlandet. Anonymkode: 4e06f...295
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå