AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #21 Del Skrevet 13. januar 2023 sukk. Kan dere lese hele paragrafen og ikke bare første setningen. Anonymkode: a3415...e1c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #22 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): sukk. Kan dere lese hele paragrafen og ikke bare første setningen. Anonymkode: a3415...e1c Og det står det nøyaktig ingen ny informasjon annet enn det som allerede er omtalt i tråden. Anonymkode: 4c28f...f71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #23 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 12.1.2023 den 23.24): TS jeg forstår at dette er en vanskelig situasjon for deg. Men du må ha 2 tanker i hodet på en gang. 1. Du må få inn ny leietaker så fort som mulig for å minimere tapet ditt. 2. Når du ser hvor stort tapet ditt blir, ved at det tar litt tid for å få inn ny leietaker, så krever du det tapet dekket av han som brøt kontrakten. Siden han ikke svarer så må du nesten ta saken til husleietvistutvalget eller forliksrådet hvis du syns det er verdt det. Anonymkode: d4b72...f84 Minimere tapet HANS mener du. Han kan jo ikke si opp på dagen og forvente at han ikke skal betale en krone på en leilighet han i utgangspunktet ikke kunne si opp. Anonymkode: 05134...64e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 14. januar 2023 #24 Del Skrevet 14. januar 2023 Løs han fra avtalen og finn ny leietager. Jeg ser virkelig ikke poenget med å gjøre ting vanskeligere enn det er. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #25 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Minimere tapet HANS mener du. Han kan jo ikke si opp på dagen og forvente at han ikke skal betale en krone på en leilighet han i utgangspunktet ikke kunne si opp. Anonymkode: 05134...64e Når jeg skriver minimere tapet ditt så mener jeg tapet ditt. Utleier kan ikke regne med å få innkrevd dette beløpet fra han som angret kontrakten, det blir hvertfall en lang prosess. Anonymkode: d4b72...f84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #26 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Når jeg skriver minimere tapet ditt så mener jeg tapet ditt. Utleier kan ikke regne med å få innkrevd dette beløpet fra han som angret kontrakten, det blir hvertfall en lang prosess. Anonymkode: d4b72...f84 En lang, men ikke dyr prosess. Utleietvistutvalget er gratis, og ts har en veldig god sak. Anonymkode: 05134...64e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #27 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): En lang, men ikke dyr prosess. Utleietvistutvalget er gratis, og ts har en veldig god sak. Anonymkode: 05134...64e Det heter husleietvistutvalget, og ikke alle bor steder i landet som har det. Da må man til forliksrådet i stedet for, og der er det gebyr for å få tatt opp saken. Anonymkode: d4b72...f84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #28 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): En lang, men ikke dyr prosess. Utleietvistutvalget er gratis, og ts har en veldig god sak. Anonymkode: 05134...64e Det er også gebyr for å få tatt opp saken i husleietvistutvalget. https://www.htu.no/gebyrer-og-renter Anonymkode: d4b72...f84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 14. januar 2023 #29 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det heter husleietvistutvalget, og ikke alle bor steder i landet som har det. Da må man til forliksrådet i stedet for, og der er det gebyr for å få tatt opp saken. Anonymkode: d4b72...f84 Alle i Norge og på Svalbard kan sende til HTU. "Lurer du på om Husleietvistutvalget kan behandle saken din? Vi behandler konflikter om leie av bolig over hele Norge, inkludert på Svalbard. Både leietakere og utleiere kan sende inn klage." Kilde: https://www.htu.no/klage-og-tilsvar/nar-kan-du-klage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #30 Del Skrevet 14. januar 2023 Fireflies skrev (4 minutter siden): Alle i Norge og på Svalbard kan sende til HTU. "Lurer du på om Husleietvistutvalget kan behandle saken din? Vi behandler konflikter om leie av bolig over hele Norge, inkludert på Svalbard. Både leietakere og utleiere kan sende inn klage." Kilde: https://www.htu.no/klage-og-tilsvar/nar-kan-du-klage Okay, da må det ha skjedd en endring på dette som jeg ikke har fått med meg. Tidligere så kunne man ikke gjøre dette i det fylket jeg bor, og måtte innom forliksrådet i stedet for. Uansett så er det feil det bruker jeg svarte sier at dette skal være gratis. Det er gebyr for å få tatt opp saken. Anonymkode: d4b72...f84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #31 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 12.1.2023 den 22.50): Hei! Jeg står i en vanskelig situasjon. Har en bolig som jeg bruker til utleie. En mann ønsket å leie denne boligen og vi ble enige om at han skulle leie for 1 år da vi skulle bruke boligen etter det året. Kontrakten er skrevet for en stund siden og det står spesifikk i kontrakten at «ingen av partene kan si opp avtalen». Nå rett før han skal overta boligen sier han at han vil heve kontrakten da han angrer seg. Men slik jeg kan se det så finnes det ikke angrerett på utleiekontrakt (?). Konsekvensen er jo at jeg eventuelt går i tap da de fleste har oppsigelsestid og det er ikke sikkert at jeg får inn andre leieboere forløpende. Når jeg nå prøver å ta kontakt med han, svaret han meg ikke. Hva gjør jeg? Anonymkode: 3d9ec...691 Leieboerforeningen er en medlemsorganisasjon som trygger og sikrer ditt leieforhold. Anonymkode: d75ba...0e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 17. januar 2023 #32 Del Skrevet 17. januar 2023 Tråden er ryddet for avsporing. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå