Gå til innhold

Hva skjer når noen blir kastet ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette gjelder ikke meg, men en jeg vet om som har blitt kastet ut - og ja, personen driver med rus og har også ødelagt mye av leiligheten gjennom flere år så vidt jeg har skjønt. Jeg bare lurer på hva som skjer med folk som blir kastet ut og feks driver med så mye rus at de ikke klarer å ta vare på seg selv? Er det nav eller en annen hjelpeinstans som da trår inn og hjelper, eller? Jeg vet at denne personen verken har familie eller andre pårørende som orker å ta seg av han fordi han rett og slett er for mye med all rusproblematikken - jeg bare klarer ikke skjønne hvem som «tar vare» på de som ikke klarer seg selv? Denne personen jeg nevner har også nevnt at han er suicidal, så jeg lurer på hva jeg evt kan gjøre uten å selv være den som tar personen inn i mitt hjem

Anonymkode: 4c8d8...fc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nav kan tilby tak over hodet, hjelpe med å søke kommunal bolig og evt behandling for rusproblemer. Legen kan også hjelpe med behandling for rus og psyk problemer

Anonymkode: 2255b...5b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nav kan tilby tak over hodet, hjelpe med å søke kommunal bolig og evt behandling for rusproblemer. Legen kan også hjelpe med behandling for rus og psyk problemer

Anonymkode: 2255b...5b5

Skulle ha nevnt i innlegget at han er en av de som sier at de ikke har et rusproblem - så at han selv velger å gå til legen eller ønske hjelp er utenkelig. Men de plassene nav tilbyr; er det da sånne «kollektiv» med andre rusmisbrukere? Kan ikke se for meg at nav gir en «vanlig» leilighet på dagen til vedkommende 

Anonymkode: 4c8d8...fc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...